czwartek, 7 grudnia, 2023

Tradycja szewska spotyka się z cyfryzacją: jak marka JOSEF SEIBEL rozwija się dzięki plentymarkets?

1.08.2023

Południowo-zachodni Palatynat jest jednym z wiodących regionów obuwniczych w Niemczech. Firma JOSEF SEIBEL ma tam swoją siedzibę główną. Od czasu jej założenia w 1886 roku, nazwa ta stała się synonimem wielu znanych marek obuwniczych. Należą do nich na przykład Gerry Weber Shoes, Westland i – poza Europą – Romika.

Firma jest obecnie prowadzona przez piąte pokolenie w Hauenstein. Znajduje się tam również niemieckie muzeum obuwia. Niezwykłe jest to, że połączenie tradycji i cyfryzacji jest konsekwentnie wdrażane w JOSEF SEIBEL. Ta historia sukcesu opisuje wiele wynikających z tego wyzwań, które zostały opanowane dzięki plentymarkets. Daje też podgląd ekscytujących funkcji cyfrowych, których klienci mogą oczekiwać w przyszłości.


Szeroki asortyment z wyraźnym ukierunkowaniem

Roczne kolekcje obejmują łącznie około 1500 różnych modeli damskich i męskich. Firma kładzie szczególny nacisk na zrównoważony rozwój swoich produktów i produkcji. Fabryka obuwia jest zintegrowana z siedzibą główną firmy, a buty są opracowywane i częściowo produkowane na miejscu.

Odwiedzający mogą doświadczyć prawdziwego rzemiosła obuwniczego na miejscu, a buty MADE IN GERMANY są tam produkowane każdego dnia. Typowe dla JOSEF SEIBEL jest mówienie na „Ty” w całej firmie. Inwestycja producenta w fabrykę obuwia w Kenii, również charakteryzuje markę i ludzi, którzy za nią stoją. Jakość i innowacyjność, zrównoważony rozwój i przyziemność, lokalne działania i globalne zaangażowanie – to wszystko kryje się za marką JOSEF SEIBEL.


Formuła sukcesu online: tradycja i innowacja

JOSEF SEIBEL zawsze żył nowymi trendami i procesami i wdrażał je na wczesnym etapie. Dotyczy to również cyfryzacji. Firma była jedną z pierwszych w branży, która dostrzegła potencjał kanałów online. Od tego czasu około 450 pracowników jest konsekwentnie szkolonych w zakresie nowych technologii i przechodzi ciągłe szkolenia. Od 2017 r. wysiłki zostały zintensyfikowane i wydano mantrę „Fail Fast, Fail Cheap”.

„Idź własną drogą, produkuj najlepsze buty, wspieraj ludzi na ich drodze”: To było tak samo prawdziwe w 1886 roku, jak i dzisiaj. A fakt, że nadal ręcznie produkujemy nasze najlepsze buty w Hauenstein w 2021 roku z kolekcją „Spirit of Nature” jest prawdopodobnie najpiękniejszym tego dowodem”, mówi Franziska Seibel, dyrektor zarządzająca.

Innowacyjni producent obuwia ma jeszcze wiele planów na przyszłość. Oprócz kolejnych wersji sklepu własnej marki dla poszczególnych krajów, użytkownicy mają do dyspozycji konfiguratora obuwia. Konfigurator umożliwia indywidualne stworzenie własnych butów. Budzik dostępności rozmiaru, indywidualne listy życzeń, atrakcyjny program bonusowy i wiele innych funkcji są również dostępne. I jak zwykle w JOSEF SEIBEL, wdrożenie tych i innych funkcji nie potrwało długo.


Wyzwania związane z wdrożeniem cyfryzacji były ogromne:

  • duży asortyment produktów
  • marki własne
  • orientacja na sprzedaż na całym świecie
  • sprzedaż do grup docelowych B2B i B2C
  • połączenie z jak największą liczbą różnych rynków, kanałów, stowarzyszeń i klientów.

W końcu znaleziono rozwiązanie, które spełniało wszystkie wymagania. A także oferujące dużą swobodę projektowania nowych, cyfrowych modułów sprzedaży. Sercem i centrum kontroli wszystkich działań jest plentymarkets. Specjaliści lidera systemów ERP dla e-commerce z siedzibą w Kassel, zwrócili uwagę JOSEF SEIBEL poprzez rekomendacje.

Fakt, że jest to rozwiązanie SaaS, które jest całkowicie hostowane w chmurze, był ważnym kryterium w procesie decyzyjnym. Niskie koszty początkowe, stałe aktualizacje i zawsze maksymalna wydajność – takie były właśnie wymagania w JOSEF SEIBEL. A plentymarkets spełnia je wszystkie. Po kilku miesiącach testów, stało się jasne, że jest to idealne rozwiązanie, a ostateczna decyzja została podjęta w 2018 roku.

Zaledwie rok później zrealizowano połączenie z wówczas istniejącym systemem ERP B2B Logisoft, aby zmniejszyć różnorodność procesów w firmie i móc wykorzystać pełną moc firmy we wszystkich kanałach w ustandaryzowany sposób. . W przypadku sklepu internetowego wybór początkowo padł na połączony sklep Shopware. Od 2021 roku nowo zaprojektowany sklep marki jest również oparty na silnik sklepowy plentymarkets – plentyShop. Dzięki temu cały system stał się jeszcze bardziej przejrzysty, spójny i znacznie mniej skomplikowany – oparty o jeden system.

„Każdy, kto tak jak my z naszą nowo zaprojektowaną marką, robiąc duży krok naprzód, lubi spojrzeć wstecz. Często okazuje się, że wartości, którymi kierowały się poprzednie pokolenia, nadal są idealnymi drogowskazami na przyszłość.” Carl-August Seibel, Dyrektor Zarządzający.


Silnik pod maską to plentymarkets

W ostatnich latach wewnętrzny dział e-commerce bardzo się rozwinął. Aby to wspierać, marka współpracuje z agencjami, które są specjalnie zaangażowane w projekty. Po wdrożeniu u dostawców usług nastąpiło przekazanie i odprawa zespołu wewnętrznego.

Procesy są bardzo pomocne, zwłaszcza w specyficznej dla kanału sprzedaży wysyłkowej branży obuwniczej. Zwłaszcza, gdy zdefiniowane procesy obsługują również zwroty, noty kredytowe i zwroty. Wdrożenie tych procesów było decydującym krokiem w JOSEF SEIBEL w kierunku zautomatyzowanego handlu na wielu platformach.

Dzięki plentymarkets różne kanały sprzedaży można teraz bardzo łatwo łączyć i testować. Bezpośrednie połączenia z marketplace’ami, które są kontrolowane za pomocą zdefiniowanych procesów, mają świetny stosunek ceny do wydajności dzięki plentymarkets. Ta dywersyfikacja jest podstawą handlu produktami, w przypadku których istnieje duża presja konkurencyjna.

System plentymarkets umożliwia w pełni zautomatyzowane tworzenie listingów dla wszystkich kanałów włącznie z atrybutami. Ta jednorodna infrastruktura jest motorem i źródłem energii dla wielu ekscytujących projektów, które ambitni specjaliści od obuwia będą realizować w przyszłości. Najlepszym tego przykładem jest konfigurator obuwia JOSEF SEIBEL, za pomocą którego można skonfigurować i zamówić indywidualne buty.


15+ płynnie zintegrowanych marketplace’ów, więcej w przyszłości

DNA plentymarkets jest umożliwienie wielokanałowego handlu elektronicznego. Jako jedyna firma w branży, firma z siedzibą w Kassel od samego początku polegała na hostingu w chmurze i łączności wielokanałowej. Jest to przewaga konkurencyjna, którą klienci odczuwają na każdym etapie projektu, nawet w przypadku bardzo dużych i złożonych projektów. Ze względu na strukturę oprogramowania, otwartość systemu i wysoką wiedzę projektową załogi plentyCrew, cyfrowe ścieżki stają się możliwe, co wcześniej wydawało się niemożliwe. Kompleksowa integracja w JOSEF SEIBEL oznacza, że nie można już wyobrazić sobie bez niej codziennego życia. W ten sposób wiele ambitnych projektów zostało ostatecznie wdrożonych w krótkim czasie, na przykład:


Częściowo zautomatyzowane połączenie z działem księgowości.

  • W pełni zautomatyzowane przetwarzanie nawet złożonych wymagań, takich jak zwroty, noty kredytowe, zwroty itp. dla wszystkich podłączonych rynków.
  • Zaopatrzenie obecnie 15 marketplace’ów. Należą do nich Zalando, Otto, AboutYou, Amazon, Ebay, Kaufland (w tym IMN) i Limango. Dzięki elastycznemu połączeniu można również zintegrować wyspecjalizowane marketplace’y, takie jak Mirapodo i Görtz, a także Grupę Klingel, w tym Wenz, Meyer Moden, Wellsana i HappySize.
  • Podłączenie systemu PIM Contentserv do w pełni automatycznego, wielojęzycznego tworzenia artykułów za pośrednictwem ElasticSync ze zróżnicowaną strukturą cen.
  • Brandshop: JOSEF-SEIBEL.de
    Realizacja platformy marki, w tym całkowity relaunch, który bezpośrednio łączy doświadczenie marki i zakup.
  • Zautomatyzowana wysyłka newslettera zgodnie z cyklem życia klienta i produktu.


Najlepsze buty na drogę do udanej cyfrowej przyszłości

Ekspansja międzynarodowa, dalsze różnicowanie asortymentu, konfiguratory: lista pomysłów i projektów w JOSEF SEIBEL jest długa. Fakt, że plentymarkets oferuje rozwiązanie dla każdego wymagania, jest podstawą wspólnej cyfrowej drogi w przyszłość. Aby wysokiej jakości buty można było kupić wszędzie tam, gdzie ludzie ich szukają. Wszystkie produkty i informacje o JOSEF SEIBEL można znaleźć na stronie: www.josef-seibel.de.