28.10.2020 | Komunikat prasowy Amazon
Klienci w Szwecji mogą już rozpocząć zakupy na Amazon.se, z niskimi cenami ponad 150 mln produktów w ponad 30 kategoriach oraz niezawodną, bezpłatną dostawą przy kwalifikujących się produktach powyżej 229 SEK, które są wysyłane przez Amazon. Na Amazon.seklienci mogą robić zakupy w tysiącach europejskich i lokalnych szwedzkich firmach. Amazon.se oferuje szeroki wybór produktów w ponad 30 kategoriach, takich jak: książki, elektronika użytkowa, sport i rekreacja na świeżym powietrzu, narzędzia i ulepszenia dla domu, zabawki i niemowlęta.
“Jesteśmy podekscytowani uruchomieniem Amazon.se i możliwością zaoferowania szwedzkim klientom ponad 150 mln produktów, w tym dziesiątków tysięcy produktów pochodzących z lokalnych szwedzkich firm”, powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju firmy Amazon na Europę. “Dziś to dopiero początek Amazon.se. Będziemy dalej ciężko pracować, aby zdobyć zaufanie szwedzkich klientów poprzez zwiększanie asortymentu naszych produktów, zapewnienie niskich cen oraz zagwarantowanie wygodnych i godnych zaufania zakupów”.
Szwedzcy klienci mogą wygodnie robić zakupy z dowolnego miejsca i o każdej porze, dzięki bezstresowym zwrotom i szwedzkiej obsłudze klienta poprzez aplikację Amazon oraz możliwości skorzystania z przeglądarki stacjonarne i mobilne. Wszyscy klienci dokonujący zakupów na Amazon.se korzystają z bezpłatnej dostawy milionów artykułów przy kwalifikujących się zamówieniach powyżej 229 SEK. Klienci mogą z łatwością przeglądać produkty, czytać opinie klientów, sprawdzać spersonalizowane rekomendacje, tworzyć listy życzeń i śledzić swoje zamówienia.
Amazon oferuje szeroki wybór produktów lokalnych szwedzkich marek, jak również dużych ulubionych marek. Klienci mogą liczyć na świetne ceny produktów szwedzkich marek, takich jak: Electrolux, Lagerhaus, OBH Nordica, Ellos, BRIO, Bonnierförlagen i Ifö, a także międzynarodowych marek, takich jak: ASUS, Mattel, Hasbro, LEGO i Bosch.
Amazon.se oferuje możliwości rozwoju dla szwedzkich przedsiębiorstw – dużych i małych. Wraz z uruchomieniem Amazon.se, szwedzkim firmom będzie łatwiej sprzedawać swoje produkty na Amazonie, dotrzeć do większej liczby klientów i rozwijać się. Amazon zainwestował miliardy dolarów w infrastrukturę i usługi techniczne, które pomagają małym i średnim przedsiębiorstwom dotrzeć do nowych klientów w całej Szwecji i na całym świecie, w tym proste narzędzia do tworzenia list, które obsługują wszystkie siedem europejskich sklepów Amazona, umożliwiając łatwą ekspansję na terenie Europy, a także całodobowe wsparcie online dla partnerów handlowych, otwarte i przejrzyste warunki sprzedaży i ustalania cen oraz raporty i narzędzia analityczne, które pomagają im w rozwoju. W wyniku tej inwestycji w sklepach Amazona na całym świecie swoje produkty sprzedaje obecnie 1,7 mln małych i średnich przedsiębiorstw, a ponad 200 tys. przedsiębiorców na całym świecie przekroczyło 100 tys. USD sprzedaży na Amazonie w 2019 roku.
“Obecnie tysiące europejskich i lokalnych partnerów handlowych oferuje swoje produkty w Amazon.se oraz w innych sklepach Amazona w całej UE i USA. Jesteśmy podekscytowani, że nasi międzynarodowi klienci korzystają ze szwedzkiej oferty i tym samym pomagają w rozwoju tych firm z każdym zakupem”, mówi Alex Ootes. “Małe i średnie przedsiębiorstwa prowadzące sprzedaż w sklepach Amazona stworzyły około 1,6 mln miejsc pracy na całym świecie i mamy nadzieję, że szwedzkie firmy będą się tak samo rozwijać”.
Pierre Magnusson, dyrektor ds. handlu elektronicznego w N!CK’S, szwedzkiej firmie produkującej zdrowe przekąski, powiedział: “Możliwości na Amazonie są ogromne. Amazon stał się naszym najważniejszym kanałem eksportowym, a w ciągu pierwszych miesięcy współpracy uzyskaliśmy spore zyski. N!CK’S nadal rośnie i stał się jedną z najlepiej sprzedających się marek w swojej kategorii, a w samych tylko sklepach Amazona w UE odnosi 50% wzrost z roku na rok. Zdecydowanie polecam szwedzkim firmom rozpoczęcie sprzedaży na Amazonie”.
Elisabet Sandström, prezes zarządu Miss Mary of Sweden AB, producenta wysokiej jakości bielizny, powiedział: “Amazon jest ważnym kanałem naszej ekspansji w Europie i USA, a teraz cieszymy się na sprzedaż również za pośrednictwem szwedzkiego Amazona. Nasza sprzedaż w Amazonie stale rośnie o ponad 50% rocznie, a Amazon jest naszym najszybciej rozwijającym się kanałem. Niemcy są obecnie największą bazą klientów Miss Mary, a kiedy weszliśmy na Amazon.de, zauważyliśmy natychmiastowy wzrost sprzedaży. Teraz doceniamy możliwość dotarcia do nowych szwedzkich klientów i uszczęśliwienia również ich”.
Uruchomienie Amazon.se nastąpiło kilka tygodni po tym, jak Amazon ogłosił swoją największą inwestycję w energię odnawialną poza USA. Chodzi o uruchomienie 91-megawatowego projektu elektrowni wiatrowych w Bäckhammar, w zachodniej Szwecji. Projekt Bäckhammar będzie zasilał centra danych Amazon Web Services (AWS) w kraju, jak również rozwijający się biznes detaliczny Amazona. Przewiduje się, że będzie ona dostarczać do szwedzkiej sieci 280 tys. megawatogodzin czystej energii rocznie – co odpowiada zasilaniu 29 tys. przeciętnych domostw w Szwecji. Projekt Bäckhammar jest pierwszym z dwóch projektów Amazona w zakresie energii odnawialnej, które zostaną uruchomione w Szwecji. Drugi – 122-megawatowa lądowa farma wiatrowa w Västernorrland, obecnie w budowie, ma zostać uruchomiona w 2022 roku. W sumie projekty te dodadzą do szwedzkiej sieci 213 megawatów nowej czystej energii.