Co Polacy chętnie kupują na Walentynki? 2020 był udanym rokiem dla eBay. Platforma DIY Manomano podwaja wyniki w Niemczech


2020 był udanym rokiem dla eBay – wyniki globalne i w Niemczech

eBay doświadczył dobrego kwartału świątecznego w 2020 roku: marketplace był w stanie znacznie zwiększyć sprzedaż i zyski w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Tym samym przychody wzrosły o 28% do 2,9 mld dolarów, zysk operacyjny wyniósł 677 mln dolarów i był o całe 42% wyższy niż w tym samym kwartale ubiegłego roku. Znacząco wzrósł również dochód netto, przy czym eBay zanotował 52% wzrost, a zysk wyniósł 845 mln dolarów.

eBay opublikował również dobre wyniki za cały rok 2020. W sumie obroty firmy wyniosły 10,3 mld dolarów – wzrost o 19% rok do roku. Dochód netto za ten rok wyniósł 2,7 mld USD (wzrost o 46%). eBay doświadcza silnego napływu kupujących z powodu pandemii. Liczba aktywnych nabywców wzrosła w ubiegłym kwartale o 7% do 185 mln. Liczba transakcji wzrosła o 21% w stosunku do roku poprzedniego i osiągnęła łączny wolumen (GMV) 26,6 mld dolarów. W bieżącym kwartale eBay spodziewa się, że obroty się zwiększą, a przychody mają wynieść od 2,94 mld do 2,99 mld dolarów. Inwestorzy byli zadowoleni z dobrych wyników biznesowych, dobrych perspektyw, a także z podwyżki dywidendy: akcje Ebay wzrosły o 11%.

Nieco później niż dane globalne, eBay podaje również wyniki dla poszczególnych krajów. Według nich, niemiecki biznes wzrósł o około 5,1% w 2020 roku, generując przychody netto w wysokości 970 mln euro, co oznacza wzrost z 923 mln euro w 2019 roku. Przychody wzrosły o prawie 7%. W porównaniu międzynarodowym wzrost niemieckiego eBay był znacznie słabszy niż pozostałych platform na całym świecie: w Wielkiej Brytanii eBay odniósł wzrost o 27%, w USA wzrost o 26% i Korei Południowej wzrost o 14%. Przyczyną tu może być duża popularność eBay już przed pandemią, w połączeniu ze spadającym udziałem w ogólnym niemieckim e-commerce. Podobnie jak Amazon, eBay również musi zmagać się z nową konkurencją na rynku niemieckim. W ostatnich latach powstały coraz szybciej rosnące nowe niemieckie platformy, takie jak: Otto i Real.de.


Platforma DIY Manomano podwaja wyniki w Niemczech

Francuska platforma e-commerce Manomano specjalizująca się w produktach dla domu ogłosiła osiągnięcie globalnej sprzedaży na poziomie 1,2 mld euro w 2020 roku przy ogólnym wzroście o 100% -“Tylko na rynku niemieckim ManoMano podwoił swój wolumen sprzedaży do 113 mln euro w 2020 roku w porównaniu do 2019 roku” – napisał marketplace w komunikacie prasowym. “ManoMano spodziewa się, że Niemcy staną się drugim największym rynkiem dla firmy w 2021 roku”. 75% sprzedawców na platformie pochodzi z Niemiec, a 40% z nich prowadzi sprzedaż międzynarodową. Firma planuje “masowe” inwestycje na rynku niemieckim.


Moebel.de odnotował wzrost o 55% w 2020 r

“Przeszkody w zakupach”, takie jak dotykanie i wypróbowanie mebli przed zakupem tracą na znaczeniu: platforma internetowa Moebel.de zwiększyła obroty listowanych tam sprzedawców łącznie o 55% w 2020 roku. Już w styczniu 2021 sprzedaż przekroczyła o 90% sprzedaż w tym samym miesiącu roku poprzedniego. Liczba produktów partnerskich na platformie w 2020 roku była o ponad 42% wyższa niż w roku poprzednim, a koszyk zakupowy był średnio o prawie 10% większy. Personalizacja ofert przyniosła o 30% więcej użytkowników. Moebel.de postrzega siebie, jako partnera branży w dziedzinie cyfryzacji.


Co Polacy chętnie kupują na Walentynki?

Ostatnie dwa tygodnie dla wszystkich zakochanych to czas wielkich poszukiwań prezentów walentynkowych. Są tacy, którym wystarczą kwiaty i drobny upominek. Spora grupa chce jednak zaskoczyć swoich partnerów wyjątkowym prezentem.

Z danych porównywarki Ceneo.pl wynika, że o 17% w porównaniu do ubiegłorocznych walentynek wzrosła liczba odsłon produktów z kategorii erotyka. Na liście zakupowej w tej kategorii znalazły się przede wszystkim lalki miłości, suplementy erotyczne, stymulatory, pończochy, pasy i podwiązki oraz filmy erotyczne. Powodzeniem cieszyły się też wibratory, lubrykanty oraz gry i zabawy erotyczne. Rosnące zainteresowanie tą kategorią to nie tylko efekt popularności zakupów internetowych w Polsce. Sklepy internetowe z kategorii erotyka w porównaniu do sklepów stacjonarnych często dysponują bogatszą ofertą. Zakupy artykułów erotycznych w sklepach internetowych, to również doskonała alternatywa dla tych, którzy mają pewne opory, żeby odwiedzać stacjonarne sklepy z tymi produktami.

Bardzo popularne wśród Polaków są oczywiście też sprawdzone prezenty. W czasie święta zakochanych na Ceneo.pl dominuje zainteresowanie produktami dla kobiet – bielizną, biżuterią, perfumami i portfelami. Jakiego prezentu mogą spodziewać się Panowie? W walentynkowych wyszukiwanych królują smartwatche i smartbandy, zegarki męskie, prezenty – przeżycia i atrakcje. Wielu Polaków w tym okresie kupuje też komplety pościeli. 

Z kolei na Allegro.pl w kategorii mody – królują walentynki „na wesoło”. Zakochani często poszukują kompletów bluz i t-shirtów. Wyszukiwania frazy „dla par” rosną w okolicach 14 lutego… 10 krotnie w stosunku do pozostałych dni. Ponadto, panowie najczęściej poszukują dla swoich wybranek biżuterii – najbardziej popularne w tym okresie są: bransoletki, kolczyki i naszyjniki, bielizna, koszule nocne, ale też zabawne skarpetki. Panie dla panów wybierają zegarki i… sety skarpetek, piżamy lub szlafroki. 

Co naturalne, wielu mężczyzn wykorzystuje też ten najbardziej romantyczny dzień w roku i planuje oświadczyny. W okresie przed walentynkowym liczba wyszukiwań pierścionków zaręczynowych na Allegro.pl rośnie… dwukrotnie! A być może to panie snują marzenia…

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.