Latem 1999 roku eBay uruchomił niemiecką wersję swojej platformy. Działo się tak po przejęciu niemieckiej platformy aukcyjnej Alando, założonej przez braci Samwer (jedni z pierwszych niemieckich przedsiębiorców internetowych).

W tym miesiącu eBay.de obchodzi swoje urodziny przyznając kupującym eBay-Plus sześciokrotną liczbę punktów bonusowych, organizując liczne konkursy z nagrodami o wartości do 100.000 euro oraz liczne promocje w czterech kategoriach.

“U nas nie solenizant otrzymuje prezenty, lecz kupujący. Nasi sprzedawcy świętują razem z kupującymi”- mówił w rozmowie z nami Oliver Klinck, Vice President Commercial Operations w eBay. Od 20.06. na eBay są oferowane liczne atrakcyjne produkty w licytacjach od 1 euro.

“Handel w ostatnich 20 latach bardzo się zmienił”- powiedział Eben Sermon, Head of eBay Europe. “Marketplace eBay mocno się do tego przyczynił i stopniowo również sam ewoluował”.

Przykładem jest wprowadzenie w 2001 roku aukcji z opcją “kup teraz”, które dzisiaj stanowią 89% obrotów platformy. 79% produktów to towar nowy, co przyczyniło się do stopniowego odchodzenia od wizerunku platformy aukcyjnej z licytacjami. W 2008 roku eBay przedstawił swoją aplikację do zakupów, zaledwie rok po pojawieniu się na rynku iPhone’a.

3,2 mld transakcji w 20 lat

Z okazji urodzin eBay ujawnia kolejne dane: w 2018 roku odbyło się 18 mln sprzedaży na eBay.de. Aktywnych jest 3,3 mln aktywnych sprzedawców, zarówno prywatnych, jak i przedsiębiorców. W ciągu ostatnich 20 lat sprzedanych zostało 3,2 mld artykułów przez sprzedawców-przedsiębiorców. Z ponad 1000 sprzedawców-milionerów (pod kątem obrotów na platformie), 41 osób już sprzedawało w 1999 roku.

Tym, co nie zmieniło się w ciągu ostatnich 20 lat jest fakt, że eBay nigdy nie operuje sam na własnej platformie, jako sprzedawca. “Jesteśmy wyłącznie partnerem sprzedawców na naszej platformie. Wśród nich jest wiele małych i średnich przedsiębiorstw. My odnosimy sukces, jeżeli nasi sprzedawcy go odniosą” mówił Eben Sermon.

Händlerbund

Jako sieć e-commerce 360°, celem Händlerbund jest zapewnienie profesjonalnego wsparcia sklepom internetowym i stacjonarnym. Jako jeden z wiodących dostawców profesjonalnych usług dla e-commerce, Händlerbund oferuje te usługi z jednego źródła.

Händlerbund

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Formularz ten zbiera Twoje imię i nazwisko, adres e-mail i treść, abyśmy mogli śledzić komentarze zamieszczone na stronie internetowej. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź naszą politykę prywatności, w której uzyskasz więcej informacji na temat tego, gdzie, jak i dlaczego przechowujemy Twoje dane.