12.11.2018
Google Shopping wkrótce będzie czymś więcej niż jedynie porównywarką cen. Na początku 2019 roku Google chce wprowadzić na francuski rynek swój własny marketplace. Dzięki nowej platformie będzie konkurować bezpośrednio z Amazonem i Cdiscountem.
Jak ujawnił LSA, marketplace zadebiutuje we Francji na początku 2019 roku i niewątpliwie na nowo „wymiesza karty” na francuskim rynku eCommerce. Google z pewnością wykorzysta swój ogromy potencjał, zasięg oraz możliwości pozostałych usług, takich jak: Youtube czy Google Ads (kiedyś Adwords).Google Shopping będzie opierać się na tym samym modelu, co Amazon lub Cdiscount. Wdrażanie jest już na zaawansowanym poziomie, trwają testy beta ze sprzedawcami, takimi jak: Auchan, Boulanger, Carrefour i Fnac, a także z kilkoma mniejszymi graczami. Marketplace ma być otwarty dla wszystkich sprzedawców, którzy spełnią pewne wymagania logistyczne, aby kupujący otrzymali zamawiane produkty w odpowiednim czasie. W przypadku kupujących, ta usługa pozwala zaopatrzyć się w produkty sprzedawane przez niezależnych sprzedawców. Kupujący wkłada produkty różnych sprzedawców do koszyka, a Google zajmie się zamówieniem i płatnością. Dostawa będzie po stronie sprzedawcy, bo w tej chwili nie jest przewidziane rozwiązanie fulfillment. Google zintegruje swój marketplace w wynikach wyszukiwania oraz asystentach głosowych.Sprzedawcy, którzy chcą oferować swoje produkty w Google Shopping będą musieli mieć konto aktywne w Google Merchant Center, tam również będą mogli dodawać swoje produkty i zarządzać kampaniami PPC.Google Shopping chce zachęcać sprzedawców niższymi od Amazon prowizjami od zakupu, które zaprezentowano w tabeli.