Raport o sukcesach MŚP na Amazon. eBay & Amazon jako trampolina dla eksportu.

20.11.2020


Małe i średnie przedsiębiorstwa na Amazon – wynik raportu

Po raz kolejny Amazon opublikował swój raport “Amazon dla małych i średnich przedsiębiorstw”. Firma wymienia w nim kluczowe dane dotyczące sprzedawców za okres od 1 czerwca 2019 r. do 31 maja 2020 r. Z raportu wynika, że mali i średni sprzedawcy mają decydujący wpływ na sukces rynku. We wspomnianym okresie liczba produktów sprzedanych przez partnerów handlowych wzrosła o 22% z 450 do 550 mln – według raportu, 1 tys. artykułów sprzedawanych jest w ciągu minuty.

Średni roczny obrót wzrósł z 90 tys.euro w tym samym okresie ubiegłego roku do 120 tys. euro. 3300 sprzedawców detalicznych znajduje się obecnie wśród obrotowych milionerów sprzedaży na Amazonie. Markus Schöberl, który jako Dyrektor ds. Sprzedaży jest odpowiedzialny za niemiecki rynek w Amazonie, nazywa współpracę z MŚP “sytuacją korzystną dla obu stron”. Sprzedawcy offline mogą wykorzystać e-commerce do ustanowienia drugiego filaru dla swojej sprzedaży. Amazon w 2019 roku zainwestował 2,2 mld euro we współpracę z sprzedawcami – w logistykę, narzędzia, usługi, programy i personel.


Trampolina dla eksportu – również na eBay

Zgodnie z raportem, sprzedawcy również rozwijają swoją działalność eksportową poprzez Amazona. W okresie objętym w raporcie kwota obrotów w eksporcie wzrosła z 2,5 mld euro do 2,75 mld euro. Jako przykład Amazon podaje Anastasiya Koshcheeva, która wygrała ubiegłoroczną edycję programu “Kobiety-przedsiębiorcy przyszłości” (UdZ). Z pomocą trenerów w UdZ udało jej się uruchomić nowy sklep internetowy i zwiększyć sprzedaż o 50% “w ciągu kilku miesięcy”. Sprzedaje wyposażenie wnętrz z kory brzozowej, teraz na całym świecie. Nawiasem mówiąc, najbardziej przyjaźni dla eksportu niemieccy sprzedawcy na Amazonie pochodzą z Nadrenii Północnej-Westfalii: sprzedaż eksportowa o wartości ponad 750 mln euro pochodzi właśnie z tego najbardziej zaludnionego niemieckiego kraju związkowego.

Podobna sytuacja jest na eBay: drugi największy niemiecki marketplace podaje, że 98% niemieckich sprzedawców sprzedaje również za granicą (dla porównania w Amazon: 80%) i eksportuje do średnio 18 różnych krajów. “W czasie, gdy wiele firm zostało zmuszonych do zamknięcia drzwi do swoich sklepów stacjonarnych, eBay zapewnił małym przedsiębiorstwom w UE bezproblemowy dostęp do globalnej gospodarki”, mówi szef eBay Europe, Rob Hattrell. Co 1,5 sekundy niemieccy sprzedawcy poprzez eBay sprzedawali w zeszłym roku produkt klientowi za granicą – łącznie ponad 21 mln sztuk. W 2018 r. było to jeszcze 18,5 mln.


Amazon namiesza na rynku aptek internetowych

W najbliższych tygodniach i miesiącach równowaga sił wśród aptek internetowych prawdopodobnie ulegnie radykalnej zmianie – Amazon ogłosił we wtorek uruchomienie własnego serwisu aptecznego “Amazon Pharmacy”. Nowa usługa wysyłkowa pozwala klientom w USA na zamawianie leków na receptę bezpośrednio od internetowego giganta. Klienci mogą sami decydować o sposobie płatności. Z jednej strony istnieje możliwość współpłatności dla osób ubezpieczonych, a z drugiej członkowie Prime mogą otrzymać zniżki, jeśli leki mają być opłacone bez dopłat z ubezpieczenia.

W 2018 roku Amazon przejął aptekę internetową PillPack i od tego czasu kompletuje rządowe licencje na wysyłanie lekarstw na receptę w USA. “Ponieważ coraz więcej osób chce załatwiać swoje codzienne sprawy w domu, apteka jest ważnym i niezbędnym uzupełnieniem oferty Amazona”, mówi Doug Herrington, starszy wiceprezes ds. klientów północnoamerykańskich w Amazon.

Amazon oferuje również funkcję porównywania cen przy zakupie leków – funkcję, która raczej nie zadowoli konkurencji. Rynek akcji zareagował odpowiednio: akcje innych aptek wysyłkowych i sieci farmaceutycznych mocno straciły po ogłoszeniu nowych planów przez Amazona. Udziały Walgreens, CVS Health i Rite Aid straciły od 8-12% . W międzyczasie również udziały w niemieckiej Shop Apotheke znalazły się pod dużą presją.


Wierzyciele Wirecard żądają 12,5 mld euro

Wierzyciele i akcjonariusze zgłosili wysokie roszczenia w postępowaniu upadłościowym wobec Grupy Wirecard. W samej tylko firmie głównej, Wirecard AG, roszczenia wynoszą prawie 12,5 mld euro, informuje Der Spiegel. Sąd Rejonowy w Monachium ogłosił, że suma ta została ustalona na zgromadzeniu wierzycieli. Sam fundusz DWS dochodzi roszczeń na kwotę ponad 600 mln euro. Do tej pory udało się zebrać około pół miliarda euro poprzez sprzedaż części przedsiębiorstwa, np. europejska działalność rdzennie została przejęta przez hiszpański bank Santander. Akcjonariusze natomiast nadal mają nadzieję na wypłatę odszkodowań. W sprawie afery Wirecard kilku audytorów ma wkrótce zeznawać w Bundestagu.


Google Pay: Redesign z nowymi funkcjami

Aplikacja płatnicza Google Pay zostanie wzbogacona o nowe funkcje i odnowiona wizualnie. Projekt ma być zorientowany na relacje. Na przykład design będzie podzielony według odbiorców, kiedy pieniądze zostały wydane, na czacie z osobami indywidualnymi, z grupami znajomych lub z firmami. Faktury mogą być podzielone na grupy. Każdy, kto połączy swoje konto bankowe z Google Pay, otrzyma regularne podsumowania aktywności konta. W 2021 r. Google wprowadzi również nowe cyfrowe konto bankowe – tzw. konta plex są kontami banków i instytucji kredytowych, które zostaną zintegrowane z Google Pay. Jedenaście amerykańskich banków będzie zaangażowanych na początku.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.