Nie jest nowością, że Amazon jest niezwykle popularny wśród niemieckich konsumentów. W czerwcu 2019 roku firma sondażowa Mintel przebadała łącznie 1837 niemieckich internautów w wieku powyżej 16 lat, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonali zakupów online.
eBay zajmuje drugie miejsce
84% ankietowanych podało, że robiło zakupy na Amazonie. Sondaż dotyczył również konkurencji tego portalu. Na drugim miejscu uplasował się drugi gigant wśród marketplace’ów – eBay. Według wyników sondażu, prawie co drugi badany konsument niemiecki (47%) dokonał tam zakupów.
Niemieckie platformy, takie jak: Otto, Bonprix, Baur i Heinrich Heine chowają się w cieniu gigantów, bo jedynie około 25% przebadanych robiło tam zakupy.
Prime jest głównym filarem sukcesu Amazona
Program lojalnościowy Prime odgrywa kluczową rolę w zasięgu i dominacji firmy Amazon. Według Mintela, jedna trzecia (33%) kupujących w Niemczech już zapisała się do tego programu. W młodszej grupie docelowej, (kupujący w wieku od 25 do 34 lat), odsetek abonentów Prime jest jeszcze wyższy i wynosi obecnie 53%.
Są jednak również tacy klienci, którzy w przeszłości wybrali płatny abonament Prime, ale zrezygnowali z subskrypcji: 16% przebadanych zrezygnowało z Amazon Prime. Dane te dotyczą badania przeprowadzonego wśród 2000 kupujących w wieku powyżej 16 lat.
„Chociaż większość Niemców kupuje już na Amazonie, abonament Prime jest szczególnie ważny dla amerykańskiej firmy. Jest to spowodowane faktem, że abonenci Prime kupują częściej i więcej na Amazonie” – mówi Mintel, cytując analityka handlu detalicznego, Armando Falcao.
Co ciekawe, abonament Prime jest o wiele bardziej pożądany w innych krajach europejskich: we Włoszech nawet 42% kupujących. W Hiszpanii i Wielkiej Brytanii liczby te wynoszą odpowiednio 41% i 39%.