Amazon stawia coraz bardziej na własną logistykę. O jakiej porze Niemcy robią zakupy?

20.08.2020

Amazon dąży do uniezależnienia się od zewnętrznych partnerów logistycznych.

Amazon kontynuuje rozwój swojej niezależności od zewnętrznych dostawców usług paczkowych. Jak donosi CNBC, w odniesieniu do badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową ShipMatrix, w lipcu marketplace samodzielnie dostarczył w USA łącznie 415 milionów paczek. Średnia miesięczna w okresie od kwietnia do czerwca wyniosła 389 mln pakietów, czyli 66% wszystkich paczek w USA. „Amazon jest tak dużym graczem w sektorze e-commerce, że musi zarządzać własną dostawą, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na zamówienia online, zwłaszcza w czasie pandemii”, mówi Satish Jindel, założyciel ShipMatrix, w CNBC. Ekspert branżowy szacuje, że w przyszłym roku Amazon będzie nadal zwiększać ilość wysyłek własnych i ich udział może osiągnąć nawet poziom 80%.

Gdy sklep ładuje się zbyt wolno, 41% kupujących przechodzi do Amazon.

Według badań przeprowadzonych przez Retail Systems Research (RSR) 52% kupujących twierdzi, że są sfrustrowani, gdy robią zakupy w wolnych i słabo zoptymalizowanych sklepach online. Badanie wykazało również, że 90% konsumentów opuściło już stronę internetową, jeśli ładowała się ona zbyt wolno. W testach wydajności 1-800 Contacts, Overstock.com i Lands’ End znalazły się w pierwszej piątce najszybciej ładujących się stron.

32% ankietowanych wskazało, że po rozpoczęciu zakupów przez telefon kupuje za pośrednictwem stron mobilnych sprzedawców, ponieważ jest to łatwe. Czasy ładowania różnią się jednak w zależności od sklepu znacznie. Czas załadowania badanych sklepów wynosił od 2,2 sekund do nawet 43,9 sekund.

Jeśli sklep internetowy ładuje się zbyt wolno, 57% respondentów z 2020 roku rezygnuje i przenosi się do innego, podobnego sklepu, natomiast 41% przechodzi do platformy Amazon. Aż 21% nigdy nie wraca na stronę, która okazała się działać za wolno. Jeśli chodzi o zakupy online podczas i po opanowaniu pandemii koronawirusa, 94% respondentów stwierdziło, że zakupy online pozostaną ważną czynnością a 45% stwierdziło, że zakupy online będą dla nich nawet codzienną koniecznością.

O jakiej porze najczęściej są robione zakupy w Niemczech?

Dostawca usług płatniczych Klarna przedstawił aktualne dane dotyczące Niemiec, z których wynika, że konsumenci częściej dokonują zakupów zwłaszcza między niedzielą a wtorkiem, a niedziela jest szczególnie ważna dla większości kategorii produktów. Ogólnie rzecz biorąc, szczyty są najczęściej obserwowane w godzinach wieczornych.

Jedno jest pewne: Niedziela jest najbardziej popularnym dniem, jeśli chodzi o zakupy online, a klienci zamawiają głównie produkty dla dzieci (odzież i zabawki), odzież i obuwie, elektronikę użytkową oraz produkty z kategorii dom i ogród oraz sport i hobby. Badanie wykazuje wzrost do 160%, szczególnie w godzinach wieczornych w niedzielę, ale także, co ciekawe, najwyższą wartość dla żywności i napojów w godzinach wieczornych w niedzielę (lub we wtorek dla urządzeń przenośnych).