niedziela, 12 maja, 2024

Digitalizacja sprzedaży, czyli dlaczego konkurencja jest dwa kroki przed Tobą?

24.09.2020

Prowadzisz biznes oparty na sprzedaży produktów i usług? Uważasz, że dysponujesz szeroką, trafną ofertą i nie musisz martwić się o nieobecność lub zbyt małą obecność w sieci? Błąd. Twoja atrakcyjna oferta offline będzie teraz przegrywać nawet z mniej atrakcyjnymi ofertami dostępnymi online. Dlaczego?

Na rynku nadal istnieją przedsiębiorstwa, które osadzają swoją strategię biznesową jedynie w offline, bo dotąd było to wystarczające. Gdy skutki Covid-19 dotarły do sektora B2B, takie firmy i ich handlowcy zostali praktycznie uziemieni – brak możliwości spotkań, mobilności, odwołane targi i lockdown sprawiły, że tradycyjny biznes zapadł w śpiączkę. Wniosek? Jeśli nie zdigitalizowałeś procesu sprzedaży swoich handlowców – Twój biznes wisi teraz na włosku. 

Raport Deloitte „digitalizacja rynku B2B” sugeruje, że ogromne już zainteresowanie e-commerce, będzie wykazywać jeszcze kilkunastoprocentowe wzrosty w skali roku. To właśnie w internecie zaczyna się dziś proces sprzedażowy, bo dopiero po zapoznaniu się z ofertą, klient, zechce spotkać się z handlowcem, by uzyskać dodatkowe informacje i porady. Bezpośrednia możliwość spotkania ze sprzedawcą nie przeważy już szali, gdy po drugiej stronie stoi komfort robienia szybkich zakupów o każdej porze dobry, w pociągu czy między spotkaniami. Co więcej, zakupy online to często ciekawszy i atrakcyjniejszy sposób prezentacji oferty oraz większe możliwości upsellingowe, a dla handlowca okazja, by w pełni skupić się na najważniejszym, czyli na kliencie.

Decydenci w firmach digitalizują sprzedaż w swoich biznesach, by zmniejszyć koszty i zwiększyć efektywność działania. Dlatego korzystają z ogólnie pojętego e-commerce, wspieranego przez e-katalogi, platformy sprzedażowe czy rozwiązania chmurowe, które znacznie usprawniają proces i finalizację transakcji. Wielu z nich wykazuje także ważne podejście „mobile first” pamiętając o tym, że coraz większy odsetek e-zakupów to zakupy przez telefon komórkowy czy tablet.  Digitalizując sprzedaż w swojej firmie, musimy pamiętać o wielu elementach i systemach, bez których ten proces się nie powiedzie. – radzi  Cezary Kożon, CEO Fast White Cat, e-commerce house’u, który wspiera klientów w budowaniu efektywnych biznesów online – transferowi do online muszą więc zostać poddane: kontakt sprzedażowy, proces ofertowania, zarządzanie teamem sprzedażowym i cała posprzedażowa obsługa. Potrzebne będą także zautomatyzowane systemy do obsługi klienta, które przyspieszą działania i zrealizują najważniejszy cel: zwiększą zadowolenie klientów ostatecznych, którzy będą chętniej i częściej kupować produkty. Kolejny, także ważny etap, to digitalizacja komunikacji i związane z nim podejście omnichannel. Przy transferze sprzedaży do online, warto podjąć współpracę z taką firmą, która będzie w stanie wesprzeć wszystkie te etapy.

Transfer do sfery online to kontrola każdego elementu procesu, a w efekcie możliwość analizy, która zoptymalizuje zarówno pracę handlowców, jak i rentowność produktów, ale też lepiej uporządkowane gromadzenie danych, możliwość zarządzania zgodami marketingowymi, integracji z systemami ERP i kontrola nad skalowaniem sprzedaży. Digitalizując sprzedaż, dostajesz szansę na dostęp do klientów i dostawców z całego globu,  a dzięki dźwigni ilościowej, możesz obniżyć ceny swoich produktów i sprzedawać jeszcze więcej.

Autor artykułu gościnnego o sobie:

FAST WHITE CAT to nietypowy software house. Dlaczego nietypowy? Bo łączy w sobie ekspercką wiedzę software house’ów z nastawieniem na cel, jakim jest wysoka sprzedaż, najważniejsza dla firm e-commerce. To czyni z FAST WHITE CAT e-commerce software house! Obecnie jesteśmy jednym z największych graczy Magento w Europie, z około 50 deweloperami, z których większość posiada certyfikaty z Magento 2.

Co więc robimy? Profesjonalnie budujemy sklepy internetowe w oparciu o platformę Magento i kompleksowo je obsługujemy, aby bardzo dobrze pełniły swoją rolę – przynosiły zyski.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Obejrzyj występ Cezarego Kożonia, CEO Fast White Cat, podczas wirtualnej edycji konferencji BEOMNI 2020: