InPost zawarł umowę z Amazonem. eBay na czele rankingu zrównoważonego handlu transgranicznego w Europie. Niemcy znów więcej oszczędzają

1.02.2021

InPost zawarł umowę z Amazon – zamówienia z Amazon.pl trafią do Paczkomatów

InPost jest polskim oraz największym w Europie operatorem automatów do sprzedaży paczek. Akcje Inpostu, polskiego operatora usług kurierskich, wzrosły po debiucie giełdowym w Amsterdamie nawet o 20%. Wartość firmy to teraz około 9,5 mld euro. InPost skorzystał na boomie na zakupy online w czasie pandemii. Firma utrzymuje ponad 12 tys. paczkomatów i działa również w Wielkiej Brytanii. Planuje ekspansję na rynki: włoski, francuski i hiszpański. Grupa wybrała Amsterdam na miejsce IPO ze względu na swoje międzynarodowe plany rozwoju.

Jak informuje dzisiaj Bloomberg, InPost zawarł 5-letnią umowę z Amazonem. Decyzja Amazona na taki krok wiąże się z uruchomieniem polskiej wersji marketplace, ponieważ umowa ma nie obejmować przesyłek międzynarodowych.

Jak już relacjonowaliśmy w zeszłym tygodniu, po Szwecji i Holandii, Amazon rozszerza swoją działalność na Polskę. Do tej pory na niemieckiej stronie Amazona istniała jedynie polskojęzyczna sekcja. Gigant online obecnie zaprasza sprzedawców, a akcje dotychczasowego lidera polskiego handlu internetowego Allegro straciły na warszawskiej giełdzie ponad 7% po ujawnieniu planów Amazona.


Niemcy znów więcej oszczędzają

W czasach pandemii Niemcy wolą siedzieć na swoich pieniądzach niż je wydawać. Według Wirtschaftswoche, średnie dochody Niemców spadły w pandemicznym, ubiegłym roku tylko o 0,8%, ale konsumpcja o całe 11,7%. Jednocześnie oszczędności obywateli Niemiec wzrosły w porównaniu z rokiem 2019 z 11 do 16%. Handel internetowy odnosi co prawda cały czas rekordowe obroty, ale trwający od jesieni lockdown, od wielu tygodni powoduje zamknięcie handlu stacjonarnego. Wiele produktów też po prostu nie jest w lockdownie potrzebnych, a jeszcze innych rzeczy nie można kupić przez Internet.


Ebay na czele rankingu zrównoważonego handlu transgranicznego w Europie

Cross-Border Commerce Europe CBCommerce.eu – po raz pierwszy zbadała 100 największych platform internetowych w Europie pod kątem zrównoważonego rozwoju i wyników CSR i opublikowała wyniki w badaniu “Top 100 Cross-Border Sustainable Marketplaces operating in Europe”. W rankingu na pierwszym miejscu znajduje się eBay, a za nim: Redbubble, Etsy i Rakuten. Amazon plasuje się na piątym i szóstym miejscu. W czołówce europejskich sprzedawców detalicznych znajdują się: Bol.com(Holandia) na 8 miejscu, Leboncoin (Francja) na 10 miejscu i Spreadshirt (Niemcy) na 11 miejscu. Zalando jest dopiero na 17 miejscu. Fakt, że około 16% przychodów eBay jest uważane za “zielone i czyste”, ponieważ są one generowane z przedmiotów używanych, przyniósł platformie zwycięstwo w rankingu. Amazon natomiast sprzedaje głównie nowe towary, argumentują autorzy badania.


Rok 2020 udany dla transgranicznej sprzedaży w UK

Transgraniczna sprzedaż w handlu elektronicznym z Wielkiej Brytanii wzrosła o 57% rok do roku w 2020 roku. Sprzedaż zagraniczna online rosła znacząco od kwietnia do okresu wakacyjnego, a ponowny znaczący wzrost rozpoczął się we wrześniu. eCommerce w Wielkiej Brytanii jest znany z dużych lokalnych firm ecommerce. Mimo to, 36% kupujących online w Wielkiej Brytanii kupuje w sieci z innych krajów. Niestety od 2021 roku po zakończeniu okresu przejściowego po opuszczeniu przez UK Unii Europejskiej, handel transgraniczny został znacznie utrudniony. Będziemy informować, jaki wpływ na handel transgraniczny w Q1 2021 roku ma Brexit.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.