Amazon chce pomóc rządowi USA w szczepieniach. eBay chce być bardziej aktywny w walce ze zmianą klimatu. Otto odnotował 23% wzrost w e-commerce

28.01.2021



Otto Group odnotowała 23% wzrost w e-commerce

Rok finansowy Otto Group będzie miał swój finisz z końcem lutego, ale Grupa opublikowała już prognozę wyników w e-commerce: sprzedaż online na świecie wzrosła o około 23% do prawie 10 mld euro, a w Niemczech o 22% do 6,9 mld euro. Jako “kluczowe czynniki” Grupa podaje: konsekwentną cyfryzację modeli biznesowych własnych spółek Grupy oraz odpowiadających im kanałów sprzedaży, a także zmianę zachowań zakupowych w związku z pandemią. Między innymi takim spółkom zależnym jak Manufactum i Crate and Barrel udało się przekonać swoich bardziej stacjonarnych klientów do “ogromnego przesunięcia w kierunku sprzedaży online” i znacznego zwiększenia przychodów z e-handlu poprzez dostosowanie swojego podejścia. Otto.de osiągnął 9,4 mln aktywnych klientów, co stanowi wzrost o prawie 30%. “Zaufanie jako podstawowa wartość przeżywa prawdziwy renesans, teraz także w sprzedaży przez Internet”, podsumowuje członek zarządu grupy e-commerce Sebastian Klauke.


Udany debiut giełdowy Inpostu

Akcje Inpostu, polskiego operatora usług kurierskich, wzrosły o około 20% po debiucie giełdowym w Amsterdamie. Wartość firmy to teraz około 9,5 mld euro. InPost skorzystał na boomie na zakupy online w czasie pandemii. Firma utrzymuje ponad 12.000 paczkomatów i działa również w Wielkiej Brytanii. Planuje ekspansję we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Grupa wybrała Amsterdam na miejsce IPO ze względu na swoje międzynarodowe plany rozwoju.



eBay chce być bardziej aktywny w walce ze zmianą klimatu

eBay chce rozszerzyć swoje zaangażowanie i inwestycje w walce ze zmianami klimatycznymi. Jednym z jej pierwszych kroków jest przystąpienie do inicjatywy The Science Based Targets, zwiększającej świadomość w zakresie zagadnień zmian klimatycznych i pomoc firmom w realizacji związanych z tym celów. Obejmują one środki ograniczające emisję gazów cieplarnianych. Nacisk kładzie się na tworzenie narzędzi i elementów finansowych dostosowanych do klimatu, do potrzeb przedsiębiorstw. eBay dołącza do grona około 1100 innych firm.



eBay chce być bardziej aktywny w walce ze zmianą klimatu

Amazon potwierdził plany otwarcia w 2021 roku nowego budynku o powierzchni 193 tys. m² w Świebodzinie. To już dziesiąte centrum logistyczne firmy w Polsce i pierwsze w województwie lubuskim. W ubiegłym roku Amazon uruchomił dwa nowe centra w kraju – w Gliwicach i Łodzi, zwiększając tym samym łączną liczbę stałych etatów w Polsce do 18 tysięcy. Amazon kontynuuje inwestycje w Polsce. W ciągu roku od otwarcia nowego obiektu w Świebodzinie powstanie ponad tysiąc nowych, stałych miejsc pracy. Dziesiąte już centrum logistyczne Amazon w Polsce zostanie wyposażone w zaawansowaną technologię Amazon Robotics – pracowników będzie wspierać 3 tys. robotów. Nowy budynek pomoże zaspokoić rosnące oczekiwania klientów, poszerzy ofertę produktów oferowanych przez Amazon i zapewni wsparcie większej liczbie sprzedawców, korzystających z usługi Fulfillment by Amazon.
Trwa rekrutacja na stanowiska operacyjne oraz inżynieryjne.Trwa rekrutacja na stanowiska operacyjne oraz inżynieryjne.



Amazon chce pomóc rządowi USA w szczepieniach

Już w momencie rozpoczęcia szczepień przeciwko COVID-19, Amazon domagał się, jak najszybszego zaszczepienia swoich pracowników – prawie 800 tys. osób w USA. Teraz firma chce wykorzystać swoje doświadczenie i umiejętności w zakresie technologii informacyjnej, organizacji i komunikacji, aby pomóc rządowi USA w szczepieniach. Wszystkie lokalizacje Amazona – od centrów logistycznych przez księgarnie po supermarkety mogłyby zostać wykorzystane, jako punkty szczepień.



Prawie tysiąc naruszeń w centrach dystrybucyjnych Amazona w Austrii

Austriacka policja finansowa ujawniła prawie tysiąc naruszeń podczas nalotu na centrum dystrybucyjne Amazona w Großebersdorf – w tym wielu “bezprecedensowych”, jak powiedział szef tej służby. Funkcjonariusze wykryli dokładnie 987 naruszeń w lutym 2020 roku w centrum dystrybucyjnym Amazona w Großebersdorf, niedaleko Wiednia. Skupiono się na dostawcach usług paczkowych firmy Amazon. Liczna sieć podwykonawców naruszała najróżniejsze przepisy, w tym te dotyczące pracy na czarno, uchylania się od płacenia podatków, oszustw w zakresie świadczeń socjalnych, dumpingu płacowego i socjalnego oraz naruszeń Ustawy o zatrudnieniu cudzoziemców. Dostawcom i podwykonawcom grożą grzywny w wysokości prawie 770 tys. euro oraz około 325 tys. euro z tytułu kar umownych.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.