02.03.2021
Udało się! W końcu doczekaliśmy się Amazon.pl:
27.01.2021
Seller Central już jest dostępna po polsku!
Rano pisaliśmy już o polskiej wersji Seller Central, która od dzisiaj jest dostępna dla sprzedawców. Amazon teraz opublikował komunikat prasowy, w którym nadal brakuje konkretnej daty uruchomienia Amazon.pl. Dodatkowo sprzedawcy w całej Europie w swoich kontach są informowani o uruchomieniu Amazon w Polsce. Jeżeli w swoim koncie sprzedawcy nie masz jeszcze do wyboru polskiego rynku, należy go manualnie uruchomić na tej stronie. Jeżeli konto jest zablokowane, to w pierwszej kolejności należy je odblokować, aby móc przejść na Amazon.pl.
Wyciągamy zatem popcorn i z niecierpliwością oczekujemy połowy-końca marca 2021, bo zgodnie z plotkami w branży, właśnie wtedy ma nastąpić uruchomienie Amazon.pl dla kupujących.

Komunikat prasowy Amazon
Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie. Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na https://sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu.
Ponad 50% towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku. Amazon inwestuje rocznie miliardy dolarów w infrastrukturę, narzędzia i usługi, które umożliwiają małym i średnim firmom skuteczną sprzedaż swoich produktów online. Więcej informacji na temat Amazon Marketplace: https://sell.amazon.pl
„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok” – powiedział Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon. „Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce.”
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła w 2020 r., że Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą w kraju i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem. Amazon stworzył ponad 18 000 stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarczają innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. W 2021 r. uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 nowych etatów. Od początku pandemii, wszystkie oddziały Amazon przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując ponad 10 miliardów dolarów w realizację tego celu. Wdrożono rozwiązania umożliwiające zachowanie bezpiecznego dystansu 2 metrów, pomiar temperatury, dystrybucję maseczek, rękawic oraz ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji. Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom ponad 8 milionów par rękawiczek, ponad 2 miliony masek ochronnych, ponad 24 miliony sztuk chusteczek dezynfekujących i ponad 33 miliony butelek środków do dezynfekcji rąk, a także dokonał ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.

W tym artykule będziemy regularnie informować o rozwoju polskiej wersji krajowej Amazona – Amazon.pl. Sprawdzone informacje z życia codziennego sprzedawców, potwierdzone zmiany i informacje bezpośrednio ze świata logistyki oraz wiadomości udostępnione przez biuro prasowe Amazona. Amazon.pl coraz częściej jest widoczny w różnych zakątkach Seller Central, ale również w innych miejscach, gdzie dostęp mają sprzedawcy już aktywni na innych rynkach. Oficjalnej daty uruchomienia oraz dokładnego wymiaru usług, jakie będą dostępne w polskiej wersji na początku, jeszcze nie ma.
Do tej pory kupujący z Polski mieli do dyspozycji przetłumaczoną maszynowo niemiecką wersję Amazona – Amazon.de, od 2016 roku nawet z bezpłatną wysyłką w przypadku zamówień ponad 39 €. Taka forma nie była jednak w żaden sposób konkurencyjna i Allegro nie straciło przez to wielu kupujących. Prawdziwa polska odsłona Amazona wraz z abonamentem Prime i tym samym bezpłatną wysyłką tego samego lub następnego dnia mogłaby tę sytuację zmienić. Polscy użytkownicy dokonujący zakupów na Amazon.de mogli już w listopadzie 2020 wybrać, aby ich zamówienia były dostarczane za pośrednictwem InPost, częściowo nawet testowana była funkcja dostarczenia do Paczkomatów. Po doświadczeniach w Niderlandach (Amazon.nl), Turcji (Amazon.tr) oraz niedawno Szwecji (Amazon.se), uruchomienie polskiej wersji może się odbyć za kilka dni, tygodni lub miesięcy. Nawet jeżeli uruchomiona zostanie polska strona, to niestety jest prawdopodobieństwo, że podobnie jak w Turcji będzie jeszcze trzeba poczekać nawet lata, aż w pełni można będzie skorzystać z wszystkich usług Amazona, tak jak np. w UK czy Niemczech.
27.01.2021
Amazon Seller Central już jest po polsku!


20.01.2021
Kolejne ślady Amazon.pl pojawiają się również w opcjach wypłacania salda ze sprzedaży. W branży krążą niepotwierdzone plotki o rzekomym starcie w drugiej połowie marca 2021 roku!

22.12.2020
Amazon.pl – jeszcze nie wystartował, a już pojawił się tryb wakacyjny
Coraz więcej wskazuje na to, że start polskiej wersji krajowej Amazona jest coraz bliższy. Sprzedawcom w ustawieniach urlopowych już wyświetlana jest opcja dezaktywacji oferty na czas urlopu.
