Jak przebiegał start Amazon w Szwecji? Wyniki Q3 eBay & Amazon. Zwycięstwo “Shop Usability Award” dla plentySHOP!

2.11.2020


Amazon wystartował w Szwecji – z argentyńską flagą

W środę, uruchomiono w Szwecji krajową wersję Amazona – z własną szwedzką stroną internetową. Do tej pory domena Amazon.se przekierowała na niemiecką wersję Amazona. Dość głośno w mediach było o różnych wpadkach tłumaczeniowych oraz pomylenia flagi szwedzkiej z argentyńską. Jakość tłumaczeń była “zaskakująco nieprofesjonalna” dla międzynarodowej wielomiliardowej korporacji. Na przykład, pojawiły się skargi użytkowników, że zamiast właściwego tłumaczenia słowa “kogut”, użyto słowa, które w języku szwedzkim jest używane, jako określenie męskiego narządu płciowego. Na Twitterze jedni z rozbawienia, inny ze złością dzielili się takimi odkryciami. Amazon zareagował na częściowo nieudany debiut w Szwecji słowami: Amazon chce “podziękować wszystkim, którzy zwrócili uwagę na te problemy i pomogli nam udoskonalić Amazon.se“.


Amazon przedstawił wyniki Q3 2020 r.

Amazon jest bez wątpienia wielkim zwycięzcą korona-kryzysu. To, co było widoczne niemal od początku pandemii, wynika również z obecnych wyników finansowych firmy: w trzecim kwartale obroty wzrosły o 37% (rok do roku) do 96,1 mld dolarów. Zysk wzrósł nawet trzykrotnie do 6,3 mld dolarów.

Amazon wygenerował zysk w wysokości około 2,7 mld dolarów ze swojej sprzedaży detalicznej i medialnej, a usługa chmury AWS dała dodatkowe 3,5 mld dolarów. Branża cloud’owa jest zatem nadal siłą napędową i ma znacznie wyższą marżę niż oferta detaliczna i medialna. Przychody AWS w trzecim kwartale wzrosły o 29%  do 11,6 mld dolarów.


AliExpress szykuje się na festiwal zakupowy z zagranicznymi kupującymi

AliExpress, internetowy rynek chińskiego giganta internetowego Alibaba Group, chce uczynić tegoroczny “11.11. Globalny Festiwal Zakupów” w sposób bardziej międzynarodowy. Ulepszenia umożliwią więcej transgranicznych transakcji B2C. “W tym roku w akcji weźmie udział trzy razy więcej sprzedawców spoza Chin oraz kupujący z ponad 200 krajów i regionów”, przewiduje Alibaba. Wśród nowych funkcji są chociażby tłumaczenia w napisach na żywo w czasie rzeczywistym podczas transmisji sprzedażowych. Ponadto, mają zostać skrócone terminy dostaw transgranicznych: docelowo maksymalnie dziesięć dni do Francji i Hiszpanii.


eBay przedstawia wyniki 3. kwartału 2020 r.

Roczna liczba aktywnych nabywców wzrosła o 5%  do 183 mln aktywnych nabywców na całym świecie, a zyski eBaya w III kwartale 2020 roku wyniosły 25 mld dolarów, co oznacza wzrost o 22% w stosunku do roku poprzedniego.

“Jestem zadowolony z wyników trzeciego kwartału. Osiągnęliśmy wyniki, które przekroczyły oczekiwania. Nasze wyniki w trzecim kwartale odzwierciedlają siłę naszej nowej, skoncentrowanej strategii w połączeniu z ogromnym, niewykorzystanym potencjałem naszego rynku. Kontynuując naszą wieloletnią podróż, aby stać się najlepszym światowym rynkiem kupna i sprzedaży, jestem dumny z postępów, jakie nasz zespół robi w oparciu o technologie”, komentuje Jamie Iannone, CEO eBay.

  • Wolumen handlu na rynku eBay (wartość towarów i usług będących przedmiotem handlu) wyniósł w 3. kwartale 25 mld dolarów amerykańskich.
  • Działalność międzynarodowa poza Stanami Zjednoczonymi stanowiła 59% sprzedaży.
  • Wolumen obrotu wygenerowany przez urządzenia mobilne wyniósł w III kwartale 15,8 mld dolarów.
  • Około 1,6 mld przedmiotów jest obecnie oferowanych na eBay.
  • Liczba aktywnych nabywców na rynku eBay na całym świecie wynosi 183 mln.
  • Udział transakcji z bezpłatną wysyłką wynosił 70% (w oparciu o Niemcy, Wielką Brytanię i USA).
  • Udział ofert ze stałą ceną (oferta bez licytacji) wynosi około 90%.
  • 79% pozycji sprzedanych w serwisie eBay to towary nowe.
  • Aplikacje eBay zostały pobrane 542 mln razy na całym świecie.

W Wielkiej Brytanii liczba “milionerów eBay” – czyli sprzedawców, którzy generują ponad milion funtów w sprzedaży na brytyjskim rynku eBaya – wzrosła o 35%. W okresie od października 2019 r. do września 2020 r. na eBayu było 1 058 nowych milionerów w porównaniu z zaledwie 782 w latach 2018-2019.


Zwycięstwo “Shop Usability Award” dla sklepu zbudowanego na silniku plentySHOP!

Shoplupe GmbH już po raz 13. wręczyła nagrodę “Shop Usability Award”. Poprzez tę nagrodę, założyciel i dyrektor zarządzający Johannes Altmann chce: “skoncentrować się na twórcach, którzy z dużą kreatywnością, zaangażowaniem i poświęceniem zapewniają przyjazne dla użytkownika zakupy w sklepach internetowych. Każda niemieckojęzyczna strona internetowa, która sprzedaje co najmniej jeden produkt B2B lub B2C, kwalifikuje się, jako sklep internetowy do nagrody Shop Usability Award”.

Sklepy są oceniane na UXme.io, gdzie 3500 członków społeczności projektantów UX dokonuje preselekcji 5 najlepszych sklepów w każdej kategorii. W tym roku dwa sklepy oparte o silnik plentySHOP, który jest częścią wiodącego systemu do zarządzania sprzedażą – plentymarkets, otrzymały główną nagrodę w swoich kategoriach. Prawie 400 tys. obywateli niemieckich posiada licencję myśliwską, a sklep Waidmeister jest specjalistą w tej niszy z asortymentem odzieży myśliwskiej i sprzętu myśliwskiego. Sklep oparty o silnik plentySHOP zwyciężył w swojej kategorii. W kategorii “Masterclass Storytelling” zwyciężył sklep Frau Hansen. Jury podkreślało kreatywny koncept z dużą dozą miłości do szczegółów i dużą personalizacją.


Największa europejska sieć sklepów zoologicznych przekształci się w marketplace

Fressnapf, sieć sklepów zajmujących się sprzedażą detaliczną artykułów dla zwierząt domowych, w Polsce znana jako MaxiZoo, była w stanie znacząco zwiększyć swoją dotychczas słabą działalność internetową. W ostatnim czasie odnotowali 30% wzrost, jak podkreślił właściciel Fressnapf Torsten Toeller w niedawnym wywiadzie. W roku finansowym 2020 spodziewa się on nowego rekordowego obrotu w wysokości 2,5 mld euro.

Sprzedaż internetowa ma zostać wzmocniona i rozszerzona do 2025 r. o platformę typu marketplace. Do tego czasu strona nie tylko będzie sprzedawać karmę dla zwierząt domowych i akcesoria, ale również będzie wspierać właścicieli zwierząt domowych z aplikacjami i różnymi ofertami online, aby pomóc im w razie jakichkolwiek problemów, które mogą mieć ze swoimi pupilami. Oferta planowanej platformy będzie się wtedy wahać od konsultacji po opiekę medyczną, a nawet zamówienie opiekunki do psa.


DHL: Dzięki pandemii e-commerce jest na poziomie przewidywań na rok 2030

W ostatnich tygodniach różne firmy logistyczne wydały swoje optymistyczne prognozy na tegoroczny okres bożonarodzeniowy, a tu przychodzi ta z DHL Express: “Po tym, jak wolumen handlu elektronicznego w sieci DHL Express wzrósł już o około 35% w ciągu bieżącego roku obrotowego oczekuje się, że w nadchodzącym głównym sezonie zakupowym wolumen przesyłek przekroczy o ponad 50% wolumen z tego samego okresu ubiegłego roku”, przewiduje firma, oczekując “wcześniej nieosiągniętych wolumenów przesyłek”. Za tym kryje się zarówno globalny trend cyfryzacji z rosnącą liczbą działających na skalę międzynarodową sklepów internetowych, jak i przyspieszenie spowodowane pandemią Covid 19. DHL idzie jeszcze dalej: “Z perspektywy handlu elektronicznego można by nawet powiedzieć, że w wyniku Covid-19 w 2020 roku jesteśmy już na poziomie 2030 roku. Zakupy i wysyłka online są postrzegane, jako nowa normalność”.