Jesienne zmiany i nowości na eBay

17.09.2020

Tradycyjnie jesienią, eBay prezentuje szereg innowacji dla profesjonalnych sprzedawców na swoim marketplace. Dotyczy to między innymi nowego przetwarzania płatności, na temat którego eBay otrzymał w ostatnich miesiącach głównie pozytywne opinie od sprzedawców. Do tej pory większość sprzedawców pomyślnie zakończyła rejestrację, a w ciągu roku nowe przetwarzanie płatności stanie się obowiązkowe dla prawie wszystkich sprzedawców.

https://verkaeuferportal.ebay.de/verkaeufer-news/2020-september/startseite

Przy wszystkich dostępnych sposobach płatności kupujący są chronieni przez ochronę kupujących eBay, a wszystkie transakcje są obsługiwane bezpośrednio przez marketplace. I właśnie to jest największą zmianą – kupujący nie będą mieli już możliwości płacenia bezpośrednio sprzedawcy, tylko najpierw płacą w systemie, a eBay przekazuje płatność sprzedawcy. System będzie działał podobnie, jak na Amazonie.

Optymalizacja programu eBay Fulfillment
Usługa logistyczna eBay Fulfillment otrzymała kolejnego międzynarodowego partnera logistycznego: Orange Connex. Jesienią zostanie uruchomiona wersja beta usługi “eBay Fulfillment by Orange Connex”, aby zapewnić sprzedawcom jeszcze prostszą i bardziej efektywną kosztowo obsługę fulfillmentową. Usługa logistyczna umożliwia handlowcom wysyłkę do 20 państw członkowskich UE. Zainteresowani handlowcy mogą już ubiegać się o udział w fazie beta.

Darmowa wysyłka ma być bardziej widoczna w przyszłości, poza tym szykują się zmiany w narzędziu dotyczącym nieobecności. Wraz z jesienną aktualizacją, eBay chce również skupić się bardziej na bezpłatnej wysyłce i ogłasza, że już teraz 71% wszystkich transakcji jest pozbawionych kosztów wysyłki. Aukcje z bezpłatną wysyłką zostaną w przyszłości lepiej wyeksponowane w wyszukiwarce eBay. Specjalne oznaczenie zostanie dodane automatycznie, jeśli sprzedawca oferuje bezpłatną wysyłkę z dostawą w ciągu jednego do trzech dni roboczych.

Ponadto, marketplace ogłosił optymalizację narzędzi nieobecności sprzedawcy. Pozwoli to handlowcom zaplanować ich nieobecność z wyprzedzeniem i ustawić ją na pewien okres czasu, a data dostawa zostanie dostosowana automatycznie. Ręczna zmiana przez sprzedawcę nie jest już konieczna.

Marketing PPC tylko z najwyższymi ocenami statusu konta, eBay Open staje się cyfrowy. W celu dalszej poprawy jakości ofert na marketplace, narzędzie marketingowe np. na eBay.de “Anzeigen” będzie teraz dostępne tylko dla sprzedawców ze statusem usługi “Powyżej średniej” lub “Sprzedawcy z najwyższą oceną”. eBay wprowadza również obowiązek umieszczania w większości aukcji atrybutów produktu, a prawdopodobnie od końca września 2020 r. sprzedawcom zostaną wyświetlane już tylko aliasowe adresy e-mail kupujących. Ma to lepiej  chronić prywatność, a także będzie to bariera przed ewentualnym spamem kupujących.

Ostatnia, ale nie mniej ważna jest zmiana w zwykłym eBay Open. Odbywać się to będzie w sposób cyfrowy od 6 do 7 października 2020 r, o czym już pisaliśmy tutaj.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.