czwartek, 7 grudnia, 2023

Kim jest kupujący zwracający uwagę na cenę? Ustalenia Barometru E-shopper 2021.

22.04.2022

Zmieniające się trendy konsumenckie wpływają na kierunki rozwoju e-handlu i skupiają uwagę przedsiębiorców. Jak wskazuje badanie Quality Watch zrealizowane na zlecenie Big InfoMonitor z czerwca 2021 roku, narastająca niepewność ekonomiczna w czasach pandemii skłoniła Polaków do większej rezerwy w gospodarowaniu finansami: aż  42 proc. respondentów stara się wydawać pieniądze w sposób bardziej przemyślany, niż przed wybuchem COVID-19.[1] 

Ustalenia Barometru E-shopper 2021 potwierdzają bardziej racjonalne podejście e-konsumentów do kwestii pieniędzy jako jednego z trendów konsumenckich, który utrzymuje się także po wyhamowaniu pandemii.

W raporcie wyodrębniono profil e-konsumentów zwracających uwagę na cenę. Stanowią oni 10 proc. Europejczyków kupujących online. Cechuje ich długi „staż” w zakupach internetowych, większość z nich zaczęła kupować w sieci już ponad 10 lat temu.

Wyróżnikiem tej grupy e-konsumentów jest racjonalne podejście do wydawania pieniędzy w Internecie. Nie wykazują spontanicznych zachowań zakupowych typowych dla innych e-kupujących, są oszczędni, odpowiedzialni i decydują się na zakupy online tylko w rozsądnej cenie.

Jakiego doręczenia oczekują konsumenci, dla których ważny jest poziom cen?

Dla nabywców z tej grupy ważna jest wygoda, co przejawia się w ich podejściu do dostawy zamówionych produktów. Chcą mieć pewność, że doręczenie jest zgodne z ich rozkładem dnia i preferencjami – a nie na odwrót. 

Więcej informacji na temat wniosków z analizy za 2021 znajdziesz w raporcie, który jest do pobrania tutaj.