piątek, 22 września, 2023

Klienci czy roboty Google? Dla kogo opisy produktowe?

17.07.2020, Daria Noga

Karta produktu, poza zdjęciami, tabelą wymiarów, specyfikacją techniczną, sposobami dostawy, powinna zawierać także opisy produktów. Do kogo jednak powinny być skierowane? Wyszukiwarki Google czy do klientów sklepu?

Przygotowując opisy produktów copywriter boryka się z nie lada problemem. Zgodnie z wytycznymi specjalistów od SEO w ich treści powinny znaleźć się frazy i słowa kluczowe, które niejednokrotnie zaburzają kreatywną i przemyślaną koncepcję specjalistów od wizerunku. Czy da się pogodzić te dwie koncepcje?

Opisy produktów pod wyszukiwarkę Google

Nie da się ukryć, że słowa i frazy kluczowe w opisach na stronie sklepu internetowego odgrywają bardzo ważną rolę. Czasami pozornie niemające sensu i – co jeszcze gorsze – nie brzmiące dobrze sformułowania sprawiają, że produkty z e-sklepu są bardzo dobrze widoczne w naturalnych wynikach wyszukiwania. Im więcej treści na stronie, tym większa widoczność w wyszukiwarce Google. A to z kolei może przełożyć się na zwiększenie ruchu na stronie i pozyskanie nowych klientów. Jednak nieumiejętne stosowanie słów kluczowych może mieć kilka wad, jak:

  • zakłócanie logicznego przebiegu tekstu
  • nienaturalne wydłużanie długości opisu
  • zniechęcenie potencjalnego klienta
  • wybór produktu konkurencji.

Dlatego we wszystkim trzeba znaleźć złoty środek.

Zdobądź zaufanie klientów dzięki opisom

Opis produktu jest jednym z czynników wpływających na konwersję w e-sklepie. Decydując się na zakupy online, potencjalny klient musi zaufać informacjom podanym na stronie danego sklepu, ponieważ nie ma możliwości dotknięcia czy przymierzenia danej rzeczy. Dlatego dobry opis powinien:

– zawierać tylko sprawdzone informacje,

– być rzetelny,

– być wyczerpujący,

– być napisany atrakcyjnym i sprzedażowym językiem,

– zawierać cenę, dostępność oraz skład.

Gdy opis będzie odbiegał od tej normy, możemy narazić się na zwroty, a klient następnym razem skorzysta z oferty konkurencji. Dlatego naszym zadaniem jest ułatwienie decyzji zakupowej, zdobycie jego zaufania i maksymalne przywiązanie do naszej marki.

Porozumienie ponad podziałami

Dobrym miejscem do umieszczania fraz SEO są atrybuty alt w grafice czy chociażby opisy kategorii, a także sekcja SEO w CMSie danego e-sklepu. Opisy produktów powinny przede wszystkim pomagać klientom w podjęciu decyzji, a także budować wizerunek sklepu. Oczywiście warto i w nich umieścić słowa i frazy kluczowe, ale powinny być wykorzystywane z zachowaniem umiaru oraz nie wpływać negatywnie na odbiór opisu. Dlatego tutaj warto zaufać copywriterowi i zdać się na jego doświadczenie. 

Autor: Daria Noga z Multicontent.pl – wielojęzyczne treści dla e-commerce, w tym marketplace’ów zoptymalizowane pod SEO.