Aktualizacja:
2.04.2019
Jak donosi Handelsblatt, sieć supermarketów Real ma się wkrótce rozpaść. Metro od miesięcy stara się sprzedawać Real po jak najwyższej cenie. Dwaj inwestorzy, którzy wciąż ścigają się o sieć supermarketów mają zamiar ją rozbić po przejęciu. Ma to również wpływ na marketplace – Real.de. Nie wiadomo jeszcze, czy nowy właściciel pozwoli sobie na taki luksus, jak utrzymanie platformy e-commerce.
Już w czasach Hitmeister (przed przejęciem i zmianą nazwy na Real.de w 2016r) działanie platformy wiązało się z deficytami. W latach 2011-2017 platforma skumulowała zadłużenie w wysokości prawie 17 mln euro. Również w 2018 roku nie przewiduje się pozytywnych wyników. Oznacza to, że Real.de nie będzie w stanie przetrwać bez partnera finansowego.
Hitmeister i Real.de nie były znane sprzedawcom z szybkiego wdrażania pilnych zmian. W zeszłym roku dopiero wprowadzono możliwość dodawania wariantów (spotkało się to długo z krytyką ze strony sprzedawców).Niemniej jednak, wielu sprzedawców jest również zadowolonych ze sprzedaży generowanej przez nich na Real.de (wielu wypracowuje miesięczną sprzedaż w wysokości 50 tys. euro i więcej). Niejeden ma na Real.de nawet większe obroty niż na eBayu! W lutym 2018 roku Real.de powitał 13,8 mln osób na swojej stronie internetowej (źródło: SimilarWeb). Należy jednak zauważyć, że dane liczbowe dotyczące tej usługi nie są zbyt dokładne. W bezpośrednim porównaniu są one jednak użyteczne.
Widać, że Real.de ma bardzo wysoki udział ruchu bezpośrednim – prawie 55%:
Real.de zwłaszcza w ostatnich miesiącach znacznie zyskał na atrakcyjności.