wtorek, 25 czerwca, 2024

Minęło 100 dni od zmiany Real.de w Kaufland.de. Czy było warto?

16.09.2021

100 dni temu rynek internetowy Real.de został przebrandowany w Kaufland.de. Grupa Schwarz w październiku ubiegłego roku przejęła Real.de, już wówczas trzeci największy niemiecki marketplace. Teraz platforma wyciągnęła podsumowała pierwsze 100 dni od zmiany nazwy.

A wyniki są pozytywne. Według własnego badania, 60% niemieckich sprzedawców na rynku postrzega Kaufland.de jako „niezbędny kanał sprzedaży”. Wśród sprzedawców z zagranicy odsetek ten sięga nawet 80%.

Sprzedawcy internetowi widzą w zmianie nazwy wielką szansę dla platformy – a tym samym dla możliwości zwiększenia swojej sprzedaży. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2021 r. wśród 670 sprzedawców – 550 z Niemiec i 120 z zagranicy. Około 70% respondentów jest już aktywnych na Kaufland.de dłużej niż dwanaście miesięcy. Według Kauflandu, obecnie na rynku reprezentowanych jest około 7000 sprzedawców, którzy oferują razem ponad 25 milionów przedmiotów.


Sprzedawcy odnotowują wzrost sprzedaży

36% niemieckich i 48% międzynarodowych respondentów, którzy spodziewali się wzrostu sprzedaży w okresie poprzedzającym badanie, stwierdziło, że już odnotowali pierwsze wzrosty sprzedaży po rebrandingu. Według Kaufland.de, średni wzrost wynosi około 30%.

Marketplace czerpie korzyści ze znanej w Niemczech i wielu krajach UE marki Kaufland, która oferuje większy zasięg dla klientów, komentuje Jens Rühle, Dyrektor Zarządzający Kaufland E-Commerce. „Ponadto promujemy rynek internetowy Kaufland w szerokim zakresie naszych kanałów marketingowych – od mediów społecznościowych po broszurę dla klientów sklepów stacjonarnych sieci Kaufland, która co tydzień dociera do milionów gospodarstw domowych”.

Webinar dla polskich sprzedawców z Kaufland.de już 30.09.!

W ramach bezpłatnej serii webinarów BEOMNI Live, które są wirtualną wersją przełożonej na 2022r. konferencji BEOMNI 2020, zapraszamy do uczestnictwa w webinarze z Kaufland.de. Podczas wydarzenia dla wszystkich zainteresowanych uruchomieniem sprzedaży na tej platformie. Po prelekcji odbędzie się sesja Q&A.

Bezpłatną rejestrację znajdziecie klikając tutaj.