Wraz z nadejściem pandemii coraz więcej osób poczuło się zmuszonych do robienia zakupów w sieci. W końcu przez wiele miesięcy podwoje licznych sklepów były dla klientów zamknięte. Wraz ze wzrostem liczby zamówień wzrosła jednak również liczba zwrotów – ku niezadowoleniu niektórych sprzedawców internetowych. Czy wszystkie te zwroty rzeczywiście są uzasadnione i jakie prawa przysługują w tym przypadku sprzedawcom? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania prawne dotyczące odstąpienia od umowy i zwrotów.
- Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy
- Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
- Ile czasu na zwrot mają klienci?
- Nieskuteczne odstąpienie od umowy: prawa przysługujące sprzedawcom
- Jakie zasady obowiązują w przypadku zwrotu towaru używanego?
- Jak wygląda sytuacja prawna w przypadku braku oryginalnego opakowania?
- Kto ponosi koszty zwrotu?
- Czy bezpłatna etykieta zwrotna jest obowiązkowa?
- Kto ponosi odpowiedzialność w przypadku zagubienia paczki podczas zwrotu?
Artykuł opublikowano 9.09.2021 na ecommercenews.pl. Kliknij tutaj aby go przeczytać.
Podcast: Play in new window | Download