Ruch na Kanale Sueskim wznowiony. Niemcy: Sprzedaż produktów używanych coraz popularniejszy w pandemii. 1/4 e-commerce w rękach małych firm.


Ruch na Kanale Sueskim został wznowiony

Po prawie tygodniu kontenerowiec “Ever Given” został uwolniony i ponownie ruszył w drogę. Egipskie władze ogłosiły wznowienie ruchu żeglugowego. Dzięki pomocy holowników i podniesionemu poziomowi wody przy pełni księżyca, w nocy z niedzieli na poniedziałek udało się nieco przesunąć zaklinowany “Ever Given”. Następnie w poniedziałek rano uwolniono rufę statku, a później w ciągu dnia także dziób. Według dostawcy danych Refinitiv, usunięcie korków powstałych przez zaklinowany statek może zająć nawet dziesięć dni.

Kontenerowiec zablokował ważny szlak żeglugowy w obu kierunkach i spowodował straty w wysokości ponad 95 mln dolarów dla Egiptu. Niektóre firmy żeglugowe przestawiły się następnie na umożliwienie swoim statkom żeglugi wokół południowego krańca Afryki. Według władz kanału, około 370 statków, w tym 25 tankowców nie mogło przepłynąć przez kanał.


Niemcy: Sprzedaż produktów używanych coraz popularniejszy w pandemii

Temat zrównoważonego rozwoju staje się coraz ważniejszy dla Niemców: Jak ustalił eBay w swoim pierwszym międzynarodowym “Raporcie Recommerce”, handel używanymi towarami na platformie znacznie wzrasta. Według raportu, 47% ankietowanych sprzedawców prywatnych rozpoczęło sprzedaż towarów używanych w 2020 roku.

Możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy jest nadal jednym z głównych powodów handlu towarami używanymi. Jednak jedna trzecia respondentów stwierdziła, że zrównoważony rozwój i korzyści dla środowiska były dodatkowym czynnikiem motywującym. Szczególnie w Niemczech aspekt ten ma duże znaczenie: 39% respondentów sprzedaje towary używane ze względu na pozytywny wpływ na środowisko. Jak podaje eBay zaraz za niemieckimi sprzedawcami w międzynarodowym porównaniu plasują się: Francja: 34%; Wielka Brytania: 32%; USA: 16%; Kanada: 14%.

79% prywatnych sprzedawców na niemieckim rynku kupiło w ubiegłym roku produkty używane. Pionierem jest tu pokolenie Z, czyli osoby w wieku od 16 do 24 lat: 81% z nich zadeklarowało, że w ubiegłym roku częściej kupowało używane przedmioty.

Zapraszamy na bezpłatny webinar z cyklu BEOMNI LIVE. Razem z przedstawicielem firmy UPS Polska obszernie omówimy zagadnienie bezpiecznego eksportu towarów oraz oczekiwań Klientów w tym zakresie. 

Niemcy: 1/4 e-commerce w rękach małych firm

Instytut badawczy Copenhagen Economics (CE) przedstawił nowe istotne dane liczbowe dotyczące e-commerce w Niemczech. Każdego roku handel internetowy ze swoimi 1,2 mln bezpośrednich i pośrednich pracowników wnosi do niemieckiego PKB 100 mld euro. Odpowiada to udziałowi w wysokości 2,9% – a więc ponad połowie udziału niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego (udział motoryzacji, w tym producentów samochodów oraz ich dostawców w PKB: 4,9%).

 48% niemieckiej sprzedaży e-commerce odbywa się za pośrednictwem marketplace’ów.

29% niemieckiej sprzedaży e-commerce generują mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające mniej niż 10 pracowników.

Nic dziwnego, że na podstawie tych danych m.in. Niemieckie Stowarzyszenie Handlu Elektronicznego i Sprzedaży Wysyłkowej (bevh) żąda od niemieckiej polityki większego uznania dla ehandlu, zwłaszcza w wykonaniu mniejszych graczy.

Niemcy: już 100 dni lockdown’u

Niemieckie Stowarzyszenie Handlu Detalicznego (HDE) po już 100 dniach lockdown’un uznaje, że duża część branży niespożywczej znajduje się w trudnej sytuacji egzystencjalnej. Nadal nie ma realnej perspektywy odmrożenia, a pomoc państwa, choć w porównaniu ogólnoeuropejskim nie najgorzej wypadająca, jest nadal niewystarczająca. Stowarzyszenie wzywa do poprawy i bardziej ukierunkowanych środków w celu powstrzymania pandemii.

“Wielu sprzedawców detalicznych z branży niespożywczej nie mogło otworzyć drzwi swoich sklepów od 16 grudnia 2020 roku. Niektórym pozwolono otwierać chwilowo sklepy dla umówionych klientów, ale w obliczu obecnie rosnących liczb zachorowań prawdopodobnie uniemożliwi większości z nich ponowne skorzystanie z tej możliwości w najbliższym czasie. W rezultacie nawet 120 tys. sklepów jest zagrożonych upadłością. Wraz z przedsiębiorstwami chwieją się całe śródmieścia”, powiedział dyrektor zarządzający HDE Stefan Genth. Według szacunków HDE, sprzedawcy stacjonarni dotknięci lockdown’em stracili 35 do 40 mld euro obrotów od chwili zamknięcia sklepów ponad 100 dni temu w grudniu. Ponowne przedłużenie blokady do 18 kwietnia gwarantuje dalsze straty w wysokości do 700 mln euro za każdy dzień zamkniętych sklepów.

Pandemia bez wątpliwości będzie miała duży wpływ na zmianę w nawykach kupujących, którzy w przypadku wielu mniejszych miast być może nie będą mieli już alternatywy, jeżeli sklepy stacjonarne nie przetrwają kolejnych lockdown’ów.


Amazon uruchamia Intellectual Property Accelerator w Europie

W tym miesiącu Amazon ogłosił uruchomienie Intellectual Property Accelerator również w Europie, aby ułatwić małym i średnim przedsiębiorstwom rejestrację praw własności intelektualnej i rozpocząć ochronę swoich marek. Amazon Intellectual Property Accelerator łączy użytkowników z siecią zaufanych kancelarii prawnych i ekspertów w dziedzinie własności intelektualnej, zapewniając wsparcie we wszystkich aspektach procesu rejestracji znaków towarowych w Urzędach Własności Intelektualnej UE i Wielkiej Brytanii.


Obecnie w Niemczech działa “już” 7 tys. automatów paczkowych DHL

W najbliższych latach sieć maszyn ma być jeszcze bardziej rozbudowana w całych Niemczech. Daleko Niemcom jednak do gęstej sieci chociażby Paczkomatów InPost.

W 2003 roku Deutsche Post DHL Group, jako pierwsza firma wprowadziła usługę Packstation na rynek niemiecki. Od tego czasu liczba maszyn była stale zwiększana, a sieć została rozbudowana na terenie całego kraju. W Niestetal koło Kassel firma logistyczna otworzyła swój 7-tysięczny automat nadawania paczek, co jest kolejnym kamieniem milowym na drodze do osiągnięcia celu, jakim jest uruchomienie 12,5 tys. żółtych Packstation w całych Niemczech do 2023 roku.

Jak informuje DHL, planowane dodatkowe 5,5 tys. maszyn będzie zlokalizowanych zarówno w miastach, jak i na terenach wiejskich, aby zapewnić jeszcze większej liczbie osób łatwy dostęp do usług Grupy Deutsche Post DHL. “Packstation, które są dostępne przez cały czas, uwzględniają zmiany w zachowaniach konsumentów i są przydatnym dodatkiem w pandemii dla wszystkich tych, którzy unikają kontaktów lub z powodów zawodowych nie mogą sprostać zwykłym godzinom otwarcia”, podkreśla Marcel Brückmann, burmistrz Niestetal.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.