piątek, 22 września, 2023

Sprzedawcy online mają niewielkie pojęcie o swoich klientach. Ponad 200 mln abonentów Prime na świecie! Darmowy webinar z UPS o odprawie celnej już w ten czwartek!

21.04.2021


HTML w opisach produktów na Amazon

Pisaliśmy o tym już w weekendowym wydaniu Wiadomości Porannych, a od poniedziałku również Amazon oficjalnie informuje o zakończeniu możliwości dodawania HTML w opisach produktów:


Ponad 200 mln abonentów Prime na świecie!

Amazon ma obecnie 200 milionów klientów na całym świecie, którzy korzystają z usługi subskrypcji Prime. Jeff Bezos niedawno ogłosił ten sukces w swoim corocznym liście do akcjonariuszy Amazona. Abonament Prime, który oferuje użytkownikom takie korzyści jak ekspresowa dostawa i dostęp do prężnie rozwijającego się serwisu VOD, osiągnął zaledwie trzy lata temu już liczbę 100 milionów abonentów, a teraz udało się tę liczbę podwoić.

Ponadto Bezos pisze, że ponad 1,9 miliona małych i średnich przedsiębiorstw sprzedaje obecnie na Amazon – generując około 60% sprzedaży detalicznej firmy. Powiedział również, że 100 milionów urządzeń smart-home są obecnie połączone z Alexa, i że Amazon w ubiegłym roku miał 50 miliardów dolarów przychodów z usług cloud’owych Amazon Web Services.


BEOMNI Live z UPS Polska już w ten czwartek!

Drugie spotkanie z UPS Polska w ramach cotygodniowych webinar’ów BEOMNI Live. Tym razem zapraszamy na wydarzenie poświęcone eksporcie towarów z Polski. Podczas pierwszego z dwóch spotkań o obowiązkach celnych dowiesz się również o tym, co się zmieniło po Brexit dla sprzedawców z Polski. Na spotkaniu obecny będzie również agent celny, który wspólnie z przedstawicielem UPS Polska odpowie na Twoje pytania.

AGENDA:
1. Jak przygotować towar do wysyłki?

– przed Brexitem/po Brexicie
– wymagane dokumenty, faktury
2. Jak wybrać agencję celną?
– koszty
– jak znaleźć właściwą?
– kto, za co płaci?
Vat a cło?
3. Wywóz towaru
– Komunikaty wywozowe
4. Zwrot towaru
– komunikaty importowe
5. Gdzie znaleźć więcej informacji?
6. Q&A z ekspertami


Sprzedawcy online mają niewielkie pojęcie o swoich klientach

Personalizacja to jedno z wielkich i zarazem utartych magicznych słów w niemal każdym biznesie związanym z klientami: im więcej firma wie o potencjalnym kliencie, tym lepiej może dopasować do niego swoją ofertę. Wiele firm internetowych również o tym wie – jednak między teorią a praktyką otwierają się ogromne przepaście, jak pokazuje badanie na temat strategii doświadczeń klienta przeprowadzone przez firmę marketingową Mapp. W grudniu 2020 r. firma przeprowadziła badania wśród 203 decydentów marketingowych z USA, Kanady i Europy, w tym z obszarów wielokanałowego handlu detalicznego i e-commerce.

Zdecydowana większość (89%) uważa, że strategia user experience jest ważna lub bardzo ważna dla ich własnego sukcesu. Jednak firmy mają trudności z jej wdrożeniem: nawet połowa stron internetowych nie dokonuje corocznego przeglądu i oceny swojego podejścia do doświadczeń klienta. 88% uważa, że ważne jest zrozumienie zmieniających się potrzeb klientów za pomocą analityki klienckiej – ale tylko 55% planuje uruchomienie takiego narzędzia lub systemu analityki klienckiej w 2021 roku. Również wybuchowe: Ponad połowa (53%) ekspertów ds. marketingu przyznała, że nie jest w stanie zidentyfikować klienta na własnej stronie internetowej, np. za pomocą plików cookie – a przecież byłaby to podstawa do jakiejkolwiek analizy zachowań klientów.


Brytyjczycy częściowo wracają do zakupów offline

Sklepy detaliczne w centrach brytyjskich miast odnotowują obecnie sprzedaż dziesięciokrotnie wyższą niż w (bardzo słabym) roku poprzednim. Sprzedaż offline jest o 49% wyższy niż rok wcześniej. Nie dzieje się to jednak kosztem e-commerce, który nie załamuje się. Tak wynika z indeksu „BDO High Street Sales Tracker” brytyjskich księgowych i konsultantów biznesowych BDO, którzy analizują dane z 10.000 pojedynczych sklepów. „Brytyjczycy nie uciekają od handlu detalicznego online i jest prawdopodobne, że zmiana w nawykach zakupowych jest trwała” – skomentował dane brytyjski serwis branżowy Tamebay.com.


Niemcy: E-commerce ma się świetnie, ale w pandemii konsumpcja całkowita spadła o wartość 100 mld euro

Mimo że internetowy handel detaliczny rozwija się jak nigdy wcześniej w czasie kryzysu, w 2020 r. nie osiągnięto w Niemczech poziomu konsumpcji sprzed kryzysu. W zależności od scenariusza odniesienia, w 2020 roku w Niemczech wystąpiły straty konsumpcyjne o łącznej wartości od 100 do 150 mld euro, informuje Instytut Gospodarki Niemieckiej IW w najnowszym opracowaniu. Na jednego mieszkańca jest to od 1250 do 1750 euro mniej wydanych na konsumpcję. W I kwartale 2021 r. doszło kolejne 40 do ponad 60 mld euro straty. Szczególnie dotknięte są branże odzieżowe i obuwia. Odnotowano również duży spadek w sektorze usług, takich jak restauracje, hotele, obiekty rekreacyjne i rozrywkowe – tutaj spadek wyniósł 78 mld euro. Według informacji prasowej IW, konsumenci nie są jeszcze w nastroju do zakupów. Większość z nich obecnie preferuje odkładać pieniądze.