W najbliższych miesiącach eBay zamierza skoncentrować się bardziej na ochronie sprzedawców. W dzisiejszej wiosennej aktualizacji, marketplace ogłosił, że zapewni sprzedawcom lepsze możliwości zgłaszania nieodpowiednich zachowań kupujących. Planowana jest możliwość jeszcze wyraźniejszego opisania naruszeń, tak aby eBay mógł szybciej prowadzić dochodzenie w sprawie nieuczciwych nabywców i podejmować odpowiednie działania. W przyszłości sprzedawcy będą mogli łatwiej zgłaszać takich klientów za pośrednictwem dedykowanej strony.Jednocześnie eBay podejmuje również bardziej zdecydowane działania przeciwko sprzedawcom, którzy nieuczciwie korzystają z platformy.
W wywiadzie dla Händlerbund firma wskazuje, że jest to bardzo mały odsetek handlowców, którzy mimo to szkodzą uczciwym sprzedawcom. Są to użytkownicy, którzy w ogóle nie mają żadnych realnych ofert w serwisie i przeprowadzają transakcje poza platformą. eBay wyjaśnia, że nie chodzi tu o sytuacje wyjątkowe, tylko o regularne kierowanie ruchu z eBaya na zewnętrzne strony w celu ominięcia prowizji. Podejrzani sprzedawcy będą indywidualnie sprawdzani. Zasada jest prosta – kombinowanie i stosowanie sztuczek w celu ominięcia prowizji lub jakiekolwiek inne działania, które są nieuczciwe wobec innych sprzedawców, będą karane (gorszym pozycjonowaniem aukcji lub blokadą konta).
Ponadto, w przyszłości będzie więcej kontroli pod kątem tego, czy lokalizacja produktu jest prawdziwa. Nie będzie już możliwe umieszczanie ofert z lokalizacją produktu, który jest niespójny z rodzajem wysyłki. Nie ma chociażby opcji, aby produkt z lokalizacją produktu mógł zostać wysłany za pomocą DHL Paket. Większą uwagę od czerwca eBay zwróci też na sprzedawców podających lokalizację produktu w Niemczech, a tak naprawdę wysyłających z Polski lub innych krajów. Tutaj również eBay będzie obserwować, czy czas wysyłki i rodzaj wysyłki (po numerze przesyłki/przewoźniku) jest zgodny z lokalizacją produktu.
Jednolite numery zamówienia i obowiązkowe cechy charakterystyczne produktów
Począwszy od lata 2019 roku, eBay wprowadzi ujednolicone globalne numery zamówień. Każdej transakcji zostanie przypisany nowy numer zamówienia, który będzie widoczny dla kupujących i sprzedających. Dotyczy to całej transakcji. Ten numer zamówienia będzie spójny dla wszystkich użytkowników serwisu eBay oraz dla wszystkich międzynarodowych serwisów eBay. Pomoże to zarówno kupującym, jak i sprzedającym łatwiej śledzić zamówienia.
W lipcu, eBay rozpocznie stopniowe wprowadzanie obowiązku specyfikacji istotnych cech produktu w odniesieniu do dodatkowych kategorii produktów. Od połowy lipca umieszczanie pewnych cech produktu będzie obowiązkowe np. w kategorii Moda oraz Dom i Ogród. Bez podania tych informacji przy tworzeniu aukcji nie będzie już możliwe wstawienie lub ponawianie, a także edycja aukcji.
Nowe korzyści dla sprzedawców z wykupionym abonamentem (Shop)
Od maja abonenci sklepów mogą bezpłatnie korzystać z narzędzia do analizy rynku – Terapeak. Narzędzie to można wykorzystać na przykład do badania, które artykuły cieszą się obecnie dużym popytem i jak kształtują się ich ceny. Ponadto, kontyngent na bezpłatne usługi tłumaczenia aukcji – WebInterpret zostanie zwiększony. Pozwoli to sprzedawcom na tłumaczenie i zamieszczanie ofert na międzynarodowych serwisach eBaya bez ponoszenia opłat. Należy jednak pamiętać, że tłumaczenie to jest oparte na translatorze, który często znacznie zmienia sens treści, co może spowodować naruszenie prawa lub niespełnienie obowiązków informacyjnych przez sprzedawcę w danym kraju.
Ostatnią nowością będzie opcja ustawienia promocji z przekreśloną ceną poprzez API dla abonentów Premium oraz Platinum Shop.