Prime Day znów zostanie przesunięty? eBay pomaga sprzedawcom z kupującymi, którzy zapominają o płatności. Czystka chińskich sprzedawców na Amazonie za fałszywe recenzje


eBay pomaga sprzedawcom z kupującymi, którzy zapominają o płatności

Kupujący mają 4 dni kalendarzowe na zapłatę za przedmiot po zakupie. Już wcześniej przez eBay proaktywnie wysyłane są przypomnienia o płatności. Jeśli przedmiot nie zostanie zapłacony w tym terminie, sprzedawca może anulować transakcję od 5. dnia kalendarzowego. W przypadku takiej rezygnacji z transakcji, wszystkie opłaty za prowizję zostaną zwrócone. Produkt lub aukcja może wtedy automatycznie zostać przywrócona i będzie możliwy do zakupienia przez innego klienta. Nowa funkcjonalność będzie dostępna dla wszystkich sprzedawców w ciągu najbliższych kilku tygodni w kokpicie sprzedawcy w zakładce “Kupujący nie zapłacił”.


Czystka chińskich sprzedawców na Amazonie za fałszywe recenzje

Amazon zawiesił kilkunastu chińskich sprzedawców za udział w aktywnościach dążących do pozyskiwania fałszywych recenzji. Na liście znajdują się bardzo znane marki, takie jak: Mpow i Aukey. To dwaj najsłynniejsi gracze w kategoriach elektronicznych na Amazonie. Łączna wartość sprzedaży zawieszonych sprzedawców przekracza 1 miliard dolarów.

Amazon zaczął zawieszać tych sprzedawców już pod koniec kwietnia. Ponad dziesięć dni później, sprzedawcy ci są nadal zawieszeni. Blokady kont nie były zatem tymczasowe lub przypadkowe i wydają się skupiać na kilku największych markach. Produkty Mpow były np/ sprzedawane przez wielu sprzedawców (niektóre prowadzone przez samego właściciela marki, inne przez autoryzowanych sprzedawców, jeszcze inne w nieznanych relacji z Mpow). Amazon zawiesił ich wszystkich.

Amazon zaczyna również usuwać recenzje produktów tych oraz innych zawieszonych marek. Dla przykładu, jedna z najlepiej sprzedających się słuchawek bezprzewodowych Mpow z ponad 66 tys. recenzji spadła do 14 tys. Nawet jeśli Amazon cofnie zawieszenie kont, sprzedawcy tych listingów nie wystartują z tego samego poziomu.


Trwa również walka z podróbkami na Amazonie

Liczba podrobionych produktów oferowanych i sprzedawanych na różnych marketplace’ach w Internecie jest wysoka. Operatorzy platform mają stałe wyzwanie, aby znaleźć, sprawdzić i usunąć je z oferty. Według T3N, Amazon znalazł około 2 mln podrobionych produktów w zeszłym roku, które zostały wycofane, a następnie zniszczone. Aby zwiększyć skuteczność walki z nieuczciwymi sprzedawcami, Amazon zaostrzył zasady rejestracji. Wprowadził między innymi weryfikację nowych sprzedawców poprzez rozmowę wideo na żywo. Za pomocą specjalnej aplikacji sprawdzane są również recenzje i oferty produktów pod kątem bliżej nieznanych podejrzanych cech.


Wśród już kupujących online Niemców, z Amazona korzystają prawie wszyscy

Amazon pozostaje numerem jeden dla niemieckich kupujących online w czasie pandemii, zgodnie z wynikami German Online Shopper Report 2021 przeprowadzonego przez specjalistę e-commerce Pattern. 92% z 1000 ankietowanych osób w reprezentatywnym sondażu przeprowadzonym przez One Poll stwierdziło, że dokonało zakupów na Amazonie w 2020 roku przynajmniej raz. Dla 36% częstotliwość korzystania z rynku wzrosła w porównaniu z poprzednimi latami. Spośród wszystkich kupujących w sieci, 46% korzystało z opcji zakupów online częściej niż w przeszłości, a 32% robiło zakupy w sieci po raz pierwszy. Zgodnie z wynikami ankiety, za Amazonem przemawiają przede wszystkim korzystne ceny (41%), krótszy czas dostawy (37%) oraz prosta procedura zakupu i zwrotów (36%). W przypadku wielu grup produktów Amazon był pierwszym wyborem, ale sieci handlowe wyprzedziły go w przypadku pielęgnacji skóry i makijażu (31%), pielęgnacji włosów (30%) czy żywności i zapasów (28%). Zalando jest na pierwszym miejscu z 42% udziałem w zakupach odzieży.


Prime Day znów zostanie przesunięty?

Amazon Prime Day odbył się po raz pierwszy w 2015 roku. Powstał on, jako własny odpowiednik Black Friday na Amazon, który obchodził 20-lecie. Początkowo był to tak naprawdę tylko dzień, w którym obniżano ceny produktów. Od 2019 roku Prime Day rozciąga się na całe dwa dni.

Amazon Prime Day nie może się odbyć w tym roku – przynajmniej nie w Indiach i Kanadzie: na tych dwóch rynkach, gigant online musiał anulować swoje wielkie lipcowe wydarzenie z ofertami specjalnymi. Amazon potwierdził to w rozmowie z biznesowym kanałem Cnbc.

Czy Amazon Prime Day w Kanadzie i Indiach zostanie tylko przesunięty w czasie, jak to miało miejsce np. w Niemczech w zeszłym roku, czy też w tym roku zostanie całkowicie odwołany? Niestety nie mamy jeszcze dokładniejszych szczegółów, natomiast Amazon nie poinformował o nowej dacie, jako zastępczej.

Na innych rynkach, takich jak: Niemcy, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Francja, Amazon chce, aby Prime Day odbył się jak przed pandemią. W Niemczech Prime Day będzie obchodzony w tym roku nawet nieco wcześniej niż zwykle – mianowicie już w czerwcu. Będzie informować na bieżąco!

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.