Jak legalnie wysyłać maile przypominające o porzuconym koszyku i w którym miejscu trzeba informować o kosztach wysyłki?

Jakie informacje muszą znajdować się obok ceny brutto?

Nie ma wątpliwości co do tego, że konsumenci chcą możliwie wcześnie zostać poinformowani o tym, ile ich cały zakup będzie kosztował, włącznie z kosztami wysyłki.

Sąd Rejonowy we Frankfurcie nad Menem niedawno w jednej z rozpraw w związku z upominanym sprzedawcą jeszcze raz rozstrzygał o tym, w którym momencie procesu zakupowego konsument musi zostać poinformowany o kosztach wysyłki. Pozwany nie umieszczał obok ceny produktu informacji o tym, że do tej ceny dochodzą jeszcze koszty dostawy.

Frankfurcki sąd potwierdził jeszcze raz wyrok Federalnego Sądu Najwyższego:

konsument jeszcze zanim włoży produkt do koszyka, musi wiedzieć, że do ceny produktu dojdą koszty dostawy. Nie jest obowiązkowe, aby obok ceny była podawana konkretna cena transportu, ale musi być co najmniej informacja o tym, że takie koszty dodatkowe będą. Optymalne rozwiązanie i zarazem najbezpieczniejsze pod względem prawnym jest umieszczanie informacji typu: zzgl. Vesandkosten (należy doliczyć koszty wysyłki) obok ceny brutto i podlinkowanie do również obowiązkowej podstrony, na której są podawane koszty wysyłki i warunki wysyłki do wszystkich obsługiwanych krajów. Podobnie ma się spawa oczywiście z wszystkimi elementami, które mają nieunikniony wpływ na wysokość ceny końcowej, w tym np. podatek VAT.

Jak legalnie przypominać potencjalnym klientom o porzuconych koszykach?

W niektórych przypadkach możliwe jest wysłanie wiadomości pocztą elektroniczną zachęcającej do zakupów bez uprzedniej zgody odbiorcy. Mianowicie w ramach reklamy wobec istniejących/byłych klientów.

Należy jednak spełnić jednocześnie kilka wymogów:

  • sprzedawca musi posiadać adres e-mail odbiorcy w związku z wcześniejszą sprzedażą towarów lub usług,
  • adres e-mail kupującego jest wykorzystywany wyłącznie do reklamowania podobnych towarów i usług jak te, które klient wcześniej zakupił,
  • klient nie zrezygnował wcześniej z otrzymania maili marketingowych,
  • klient musi zostać poinformowany w momencie pierwszego podania adresu e-mail oraz w każdym e-mailu reklamowym, jaki otrzyma, że może w każdej chwili bezpłatnie zrezygnować z takich wiadomości.

Warunki te oznaczają, że wysłanie e-maila reklamowego bez zgody adresata jest możliwe tylko wtedy, gdy klient zamówił już kiedyś coś u sprzedawcy. Jeśli dopiero co założył swoje konto klienta w sklepie internetowym i nie złożył jeszcze żadnego zamówienia, jego adres e-mail nie został otrzymany w związku z zakupem. W takim przypadku nie jest możliwe wysłanie wiadomości e-mail bez zgody użytkownika, chociażby w związku z porzuconym koszykiem.

Händlerbund

Jako sieć e-commerce 360°, celem Händlerbund jest zapewnienie profesjonalnego wsparcia sklepom internetowym i stacjonarnym. Jako jeden z wiodących dostawców profesjonalnych usług dla e-commerce, Händlerbund oferuje te usługi z jednego źródła.

Händlerbund

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Formularz ten zbiera Twoje imię i nazwisko, adres e-mail i treść, abyśmy mogli śledzić komentarze zamieszczone na stronie internetowej. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź naszą politykę prywatności, w której uzyskasz więcej informacji na temat tego, gdzie, jak i dlaczego przechowujemy Twoje dane.