Jak stworzyć opisy kategorii w sklepie internetowym, które zwiększą konwersję?

24.12.2020

Jednym z czynników wpływających na sprzedaż w sklepie internetowym są treści. A contentem, o który szczególnie warto zadbać są opisy kategorii. Jak je tworzyć, aby robić to dobrze?

Dlaczego opisy kategorii są takie ważne? Przede wszystkim to bardzo dobre, o ile nie najlepsze miejsce na umieszczenie fraz i słów kluczowych. Te, jak powszechnie wiadomo, korzystnie wpływają na lepszą widoczność e-sklepu w wyszukiwarce. A to z kolei może pozytywnie wpłynąć na liczbę klientów w sklepie. Opisy kategorii są bardzo pojemne, dlatego przez wielu są uważane za nawet cenniejszy i bardziej skuteczny content od bardziej popularnych opisów produktów. 


6 kroków do idealnego opisu kategorii

Wydawać by się mogło, że nie ma nic bardziej prostszego niż stworzenie opisu kategorii. Owszem od “opisu kategorii” może nie, ale już DOBRY opis kategorii to co innego. Jak zatem powinien wyglądać taki tekst?


Krok pierwszy – zadbaj o merytorykę i zrób research

Często opis kategorii jest jednym z pierwszych typów treści, z którym styka się klient w sklepie internetowym. Umieszczony na dole lub w górnej części strony tekst, skutecznie przyciąga wzrok i często zachęca do lektury. A zatem, pisząc o danej grupie produktów zrób porządny research. Dotyczy to w równym stopniu elektroniki, sztuki, mody, jak i kulinariów. Masz do napisania trochę znaków, więc warto wypełnić je merytorycznym tekstem. 


Krok drugi – zaciekaw klienta

Pisz tak, aby zaciekawić klienta. Wskaż korzyści wynikające z zakupu danej rzeczy, opisz zalety danej grupy produktów i pokaż, jak można je wykorzystać w życiu codziennym. Od przykucia uwagi już tylko krok do nowej transakcji.


Krok trzeci – zadbaj o długość

Opisy kategorii są zdecydowanie dłuższe niż standardowe opisy produktów. Pamiętaj o tym, planując treści. Przyjmuje się, że optymalna długość takiego tekstu to około 2000 – 3000 znaków.


Krok czwarty – bądź unikalny

Kopiowanie treści z innej strony, czy to konkurencji czy to producenta to największy grzech, jaki możesz popełnić w contentowej grze. Poza tym, że takie zachowanie jest nieetyczne i nieprofesjonalne to Google bardzo docenia unikalną treść i bardzo chętnie wymierza kary za tzw. “duplicate content”.


Krok piąty – nie pomijaj słów i fraz kluczowych

To tak naprawdę jeden z najważniejszych powodów tworzenia opisów kategorii. Dzięki trafnie użytym słowom i frazom kluczowym polubi Was wyszukiwarka. A później pozyskani przez nią klienci.


Krok szósty – zadbaj o detale

Dopieść tekst nie tylko od strony językowej. Zadbaj także o odpowiednie formatowanie, które sprawi, że tekst będzie bardziej przyjazny oku czytelnika. Ale i wyszukiwarce Google. Dlatego pamiętaj, aby podzielić tekst na nagłówki, zastosować boldowanie, wyliczenia, a także linkowanie wewnętrzne.

Autorką artykułu jest Daria Noga z Multicontent (https://multicontent.pl)

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.