Jesienny update eBaya. Nowości i zmiany w Q4 2019

Również tej jesieni eBay oferuje szereg zmian. W tegorocznej aktualizacji, marketplace przede wszystkim będzie kontynuował starania mające na celu jeszcze lepiej chronić sprzedawców.

Lepsza ochrona sprzedawców

Od 1 października, środki ochrony sprzedawcy dla sprzedawców eBay Plus zostaną rozszerzone. Ochrona sprzedawcy będzie miała zastosowanie również wtedy, gdy przedmiot został zakupiony przez klienta, który nie korzysta z usługi eBay Plus. Jeśli np. sprzedawca uważa, że przyczyna zwrotu towaru jest nieuzasadniona, lub jeśli przedmiot jest wadliwy lub w innym stanie niż to opisano, eBay wniesie swój wkład w koszty zwrotu. W procesie zwrotu na eBayu sprzedawca może otrzymać do 50% kosztów takiego zwrotu, w celu zrekompensowania utraty wartości np. w przypadku, gdy przedmiot został użyty lub uszkodzony przez kupującego.

eBay ma na celu ochronę sprzedawców przed nieuczciwymi kupującymi, którzy “wypożyczają” produkty i używają ich w taki sposób, który zmiejsza ich wartość. Klasyczne przykłady takiego zachowania, to kupowanie kostiumów przed karnawałem i odsyłanie ich po imprezie lub kupowanie telewizorów na czas mistrzostw lub olimpiad i oddanie ich po ich zakończeniu.

Konsekwencje naruszenia regulaminu eBaya

eBay znacznie uprościł reguły dla sprzedawców. Jeżeli sprzedawca naruszał regulamin, do tej pory otrzymywał długie, mało czytelne wiadomości. Od aktualizacji jesiennej takie wiadomości mają być skrócone. Zmieniła się również praktyka karania sprzedawców naruszających regulamin. Do tej pory taki sprzedawca tracił historię sprzedaży i jego aukcje zostały wyłączone.

Od teraz w przypadku naruszeń regulaminu, eBay ukrywa jedynie aukcje aż do wyjaśnienia sprawy ze sprzedawcą. Zazwyczaj sprzedawcy dostaną 30 dni na naprawę lub wyjaśnienie naruszeń regulaminu. eBay zapowiada dalsze zmiany w przyszłym roku, ale nie zdradza szczegółów.

Obowiązkowe atrybuty

Od dłuższego czasu eBay walczy o lepsze odnajdywanie produktów. W tym celu rygorystycznie sprząta katalog produktów i teraz nawet ma zmuszać sprzedawców do podawania niektórych atrybutów produktu. W najbliższym czasie zostaną też dodane nowe atrybuty w niektórych kategoriach.

Nowe narzędzia i lepsza integracja Terapeak

W celu zwiększenia sprzedaży eBay wprowadza tej jesieni ulepszone narzędzia marketingowe. Narzędzie “Anzeigen” dostanie np. nowe filtry, a narzędzie “Terapeak” zostanie zintegrowane z cockpitem sprzedawcy. Narzędzie zostało niedawno kupione przez eBay i włączone do abonamentów sklepowych. Teraz będzie możliwe sprawdzenie popytu na dane produkty z poziomu Verkäufer-Cockpit.

Lepiej zintegrowane mają zostać równiez ustawienia multi-rabatów. Mają być dostępne dla wszystkich sprzedawców, niezależnie od abonamentu.

Darmowe zwroty na wszystkie zakupy dla abonentów eBay Plus

eBay chce jeszcze bardziej zachęcać kupujących do programu eBay Plus i od końca września abonenci tego programu będą mogli zwracać produkty bezpłatnie i na koszt eBaya również wtedy, gdy zostały zakupione na aukcji nieobjętej programem eBay Plus

Zaświadczenie §22f UStG w przypadku braku obowiązku rejestracji do VAT w Niemczech

Cały czas aktualny jest temat zaświadczeń zgodnych z §22f UStG. Zaświadczenia trzeba wgrać do konta do 1.10.2019 w zależności od rodzaju magazynowania, wysyłki, obrotów.

Jeżeli magazynujesz w Niemczech, wysyłasz z Niemiec lub jeżeli przekroczyłeś 100.000 Euro obrotu w dostawach do niemieckich konsumentów, to z automatu musisz zarejestrować się do VAT w Niemczech i zawnioskować o zaświadczenie.

Jeżeli planujesz podawać miejsce lokalizacji produktu w Niemczech, to potrzebujesz niemieckiego NIPu i dobrowolnego rozliczania VATu w DE i w związku z tym również zaświadczenia §22f UStG

Jeżeli dalej zamierzasz podawać miejsce lokalizacji produktu w Polsce, potrzebujesz jedynie złożyć oświadczenie mówiące o tym, że nie podlegasz obowiązkowi rejestracji do VAT w Niemczech. Ostatnie stanowisko eBay mówi o tym, że takie oświadczenie od sprzedawcy jest wystarczające, ale nie dajemy gwarancji – z marketplace’ami i ich oświadczeniami różnie bywa.

Koniec bezpośredniej płatności. eBay będzie pośredniczyć w płatnościach, jak Amazon

eBay stopniowo odchodzi od Paypala i wprowadza Adyen. Dla sprzedawcy różni się to tym, że płatności już nie dostanie bezpośrednio. eBay idzie w ślady Amazona i będzie pośredniczyć w płatności pomiędzy kupującym, a sprzedawcą. Kupujący płaci tak jak do tej pory różnymi sposobami płatności, w tym dalej Paypalem. Natomiast sprzedawcy otrzymują zysk ze sprzedaży wypłacając saldo z konta eBaya.

Sprzedawcy nie muszą na razie niczego robić, eBay zaprasza stopniowo coraz więcej sprzedawców do przejścia na nowy tryb rozliczenia, a do końca 2020 roku wszyscy sprzedawcy mają już być przestawieni na nowy tryb rozliczania.

Zdecydowanie największą korzyścią mają być niższe koszty oraz centralne monitorowanie płatności od kupujących, w tym do tej pory uciążliwe płatności przelewem, które łatwo można było przeoczyć.

Źródło: ebay.de

Händlerbund

Jako sieć e-commerce 360°, celem Händlerbund jest zapewnienie profesjonalnego wsparcia sklepom internetowym i stacjonarnym. Jako jeden z wiodących dostawców profesjonalnych usług dla e-commerce, Händlerbund oferuje te usługi z jednego źródła.

Händlerbund

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Formularz ten zbiera Twoje imię i nazwisko, adres e-mail i treść, abyśmy mogli śledzić komentarze zamieszczone na stronie internetowej. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź naszą politykę prywatności, w której uzyskasz więcej informacji na temat tego, gdzie, jak i dlaczego przechowujemy Twoje dane.