Morning Briefing 03.06.2020: Amazon planuje letnią wyprzedaż na 22 czerwca

Amazon planuje letnią wyprzedaż na 22 czerwca

Amazon powiadomił sprzedawców we wtorek, że 22 czerwca odbędzie się tam “letnia wyprzedaż”. Nienazwane jeszcze wydarzenie, które otrzymało roboczy tytuł “Biggest Sale in the Sky“, ma trwać od siedmiu do dziesięciu dni i ma prawdopodobnie zastąpić przeniesiony na wrzesień Prime Day.
Amazon pracuje nad przywróceniem normalnej pracy magazynu po miesiącach opóźnień w dostawie i braku towaru w czasie pandemii spowodowanej przez koronawirusa.

Zakupy żywności stają się coraz bardziej cyfrowe

W Niemczech panuje długoterminowa tendencja do zwiększania ilości zakupów żywności przez Internet. Jedna trzecia respondentów (33%) stwierdziła w badaniu przeprowadzonym przez Blue Yonder, że w czasie kryzysu kupuje więcej żywności online. 67% zamierza kontynuować to po kryzysie. Ogółem, wydatki na żywność wzrosły od początku kryzysu. Ponad 40% twierdzi, że wydaje na ten cel więcej pieniędzy niż przed kryzysem.

Niemcy: urzędy sprawdzają tysiące podejrzanych transakcji związanych z pomocą nadzwyczajną

Nadzwyczajna pomoc była cenną linią ratunkową dla wielu borykających się z problemami firm, aby przetrwać kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa. Według aktualnych doniesień medialnych, w wielu krajach związkowych istnieją tysiące przypadków, w których mogło dojść do nadużyć związanych z pomocą nadzwyczajną.

Centralny Urząd ds. Dochodzeń w sprawie Transakcji Finansowych (FIU), który jako organ krajowy jest odpowiedzialny za podejrzane transakcje finansowe w związku z, między innymi, praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu. Zarejestrował on w ciągu ostatnich dziewięciu tygodni prawie 5.000 doniesień, które dotyczą potencjalnie przestępczych nadużyć: 4 100 z 5 000 z nich dotyczą potencjalnie nieuczciwego uzyskania odpowiedniej pomocy nadzwyczajnej. W Niemczech na pomoc przedsiębiorcom przeznaczono 13,1 mld euro.

Koronawirus uderzył w sprzedawców private-label na Amazonie

Problemy w łańcuchach dostaw, priorytetyzacja produktów największej potrzeby, ograniczona funkcjonalność wysyłki z magazynów Amazon – kryzys koronawirusa wywarł ogromny wpływ na sprzedawców na Amazon. Oczywiście na większość sprzedawców w bardziej pozytywny sposób, ze względu na niespotykany dotąd wzrost znaczenia e-commerce’u, ale zwłaszcza u właścicieli marek własnych z produktami importowanymi z dalekiego wschodu już od lutego można było zaobserwować zbliżające się kłopoty.

Szczególną uwagę zwraca kategoria słuchawek, jedna z najbardziej poszukiwanych kategorii na Amazon. Zmienność produktów oznaczonych znakiem bestsellera jest wyznacznikiem tego, jak się miewają właściciele private-label. Od lutego 2020 roku liczba nowych listingów słuchawek spadła 10-krotnie. Spadek ten rozpoczął się, kiedy pojawiły się pierwsze przestoje w chińskich fabrykach. W kwietniu i maju zanotowano potem najniższy punkt. Decydującym kryterium było wtedy zamknięcie magazynów FBA dla wszystkich nieistotnych kategorii produktowych.