Morning Briefing 08.06.2020: Etsy mocno zyskuje na sprzedaży maseczek.

8.06.2020

Etsy mocno zyskuje na sprzedaży maseczek.

W samym tylko kwietniu na Etsy sprzedano 12 milionów masek ochronnych za równowartość około 120 milionów euro. Według Handelsblatt, milion maseczek z Niemiec zostało sprzedanych w 80 krajach za pośrednictwem tego marketplace’u z produktami wykonanymi własnoręcznie. Ze względu na te dobre wyniki szef Etsy, Josh Silverman, spodziewa się w drugim kwartale 2020 roku o 90 procent większej sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Oznaczałoby to prawie podwojenie obrotów 2019 roku, które wynosiły około 180 milionów dolarów. Silverman zakłada również, że Etsy będzie mogła zyskać stałych nowych klientów, którzy poznali i polubili platformę w okresie pandemii.

eBay przedłuża program wsparcia nadzwyczajnego do końca 2020 roku

Platforma jako jedna z pierwszych zareagowała na kryzys wywołany przez pandemię i uruchomiła pakiet pomocy nadzwyczajnej już 22 marca, aby pomóc małym przedsiębiorstwom i lokalnym sklepom stacjonarnym. Ponieważ w nadchodzących tygodniach i miesiącach wielu z nich nadal będzie musiało zmagać się ze skutkami kryzysu, eBay postanowił przedłużyć program, który pierwotnie miał trwać do 30 czerwca. Program przedłużono do końca 2020 roku i obejmuje bezpłatny sklep premium na ebay.de oraz bezpłatną obsługę klienta eBay Concierge Premium przez sześć miesięcy. Ponadto eBay zrzeka się prowizji od sprzedaży na trzy miesiące. Ma to na celu pomoc przedsiębiorcom w rozpoczęciu handlu internetowego, aby zrekompensować im straty w działalności stacjonarnej i uczynić ich działalność szerszą i bardziej zrównoważoną. Warunkiem udziału jest uruchomienie nowego konta sprzedawcy profesjonalnego po raz pierwszy, firma na terenie UE oraz eBay musi się zgodzić na przyjęcie danego sprzedawcy w ramach tego programu. Wszystkie informacje i formularz rejestracyjny są dostępne tutaj.

Pomoc nadzwyczajna eBay: case study

Od momentu rozpoczęcia programu pomocy nadzwyczajnej w dniu 22 marca ponad 5 000 przedsiębiorców nawiązało już kontakt z eBay i skorzystało z wsparcia. W ten sposób udało im się częściowo zrekompensować straty spowodowane zamknięciami sklepów stacjonarnych. Jednym z nich jest Paul Jonas, założyciel największego w Niemczech internetowego sklepu używanych mebli designerskich: Revive Interior: “Myślę, że to bardzo fajne, że w czasie kryzysu eBay zniósł opłaty za sprzedaż dla właścicieli sklepów stacjonarnych. eBay jest korporacją, nie muszą robić nic takiego. Poczuliśmy się potraktowani bardzo partnersko, że eBay jest skłonny oddać coś sprzedawcom w czasie kryzysu, dla wspólnego sukcesu. Również Meike Fehr ze Stilraumberlin był w stanie zaabsorbować straty w handlu stacjonarnym sprzedając na eBay: “Kryzys po raz pierwszy dał się odczuć w naszym sklepie wraz z zamknięciem sklepu stacjonarnego w połowie marca. Dzięki naszemu sklepowi na platformie eBay udało nam się jednak utrzymać stosunkowo stabilną sprzedaż, co daje nam codziennie nową motywację do dalszego działania”.

Black Lives Matter: Reakcja Amazon i Jeffa Bezosa

Po tym jak Amazon i Jeff Bezos okazali solidarność z ruchem Black Lives Matter (BLM), założyciel Amazon’a otrzymał wiele nienawistnych i rasistowskich wiadomości, które Bezos pokazuje i komentuje na Instagram’ie. Jego odpowiedź do autora jednego z tych maili brzmiał: “Dave, jesteś typem klienta, którego chętnie stracę”.