czwartek, 18 kwietnia, 2024

Najczęstsze powody upomnień (Abmahnung) w lutym

5.03.2019

Szwajcarzy bronią swojej nazwy pochodzenia

Sprzedawcy, używający w celach marketingowych określeń Szwajcaria, szwajcarski lub któregokolwiek z kantonów szwajcarskich (np. Genewa/genewskie) lub w jakimkolwiek innym języku odpowiednich określeń, narażają się na bardzo drogie upomnienie, jeżeli produkt nie jest wytwarzany na terenie Szwajcarii. Możliwe jest to wtedy, gdy sprzedawca oferuje swoje produkty niemieckiemu konsumentowi. Podstawą prawną jest umowa między Niemcami, Unią Europejską, a Konfederacją Szwajcarską dotycząca ochrony nazw pochodzenia i oznaczeń geograficznych. Upomnienia wiążą się z kosztami na poziomie co najmniej 2329,77 €.

Coraz więcej upomnień przez brak rejestracji opakowań

Brak rejestracji wprowadzanych w niemiecki obieg opakowań produktów, które mogą trafić do konsumentów wciąż niestety jest powodem upomnień. Upominane są podmioty, wprowadzające w niemiecki obieg opakowania, które nie widnieją w centralnym rejestrze opakowań. Obowiązek rejestracji i licencjonowania (udział w kosztach recyklingu) istnieje od wielu lat, ale dopiero od 1.01.2019 roku wraz z wejściem w życie ustawy o opakowaniach (Verpackungsgesetz) pojawiła się publicznie dostępna baza danych z wyszukiwarką zarejestrowanych podmiotów. Brak rejestracji wiąże się z upomnieniem i kosztami w wysokości 1029 €. Szczegółowa analiza upomnienia/Abmahnung za brak rejestracji opakowań

Oczywiste lub wymagane przez prawo? Nie reklamuj!

O tym, jak ważna jest rejestracja może świadczyć fakt, że za podawanie numeru rejestracji w rejestrze opakowań, możecie spodziewać się upomnienia z tytułu reklamowania się z oczywistościami! Nie wolno podawać informacji, które są oczywistością. Kolejny częsty powód upomnień to reklamowanie się w regulaminie lub na banerach zwrotami typu:”2 lata rękojmi””Odpowiadamy za towar podczas dostawy””Zwrot towaru/pieniędzy w ciągu 14 dni”Wszystkie powyższe hasła nie wynikają z dobrej woli sprzedawcy, a z obowiązku prawnego. W związku z tym, nie można się za ich pośrednictwem reklamować, bo są oczywistością i dotyczą wszystkich sprzedawców.