Noworoczna wpadka Amazon. Platforma pokazuje w SERP tylko wyniki nieorganiczne.

07.01.2020

Nowy rok zaczyna się dla sprzedawców na Amazon.de od potężnej wpadki ze strony Amazona. Mianowicie przez cały dzisiejszy poranek kupującym wyświetlały się jedynie płatne (nieorganiczne) wyniki wyszukiwania. Rzecz jasna zyskali na tym sprzedawcy, którzy prawdopodobnie mieli wyjątkowo dobrą konwersję swoich produktów z kampanii PPC, które były jedynymi wyświetlanymi.

Źródło: https://allestörungen.de/stoerung/amazon/

Mimo wczesnej pory w normalny dzień roboczy w niemieckiej wersji strony downdetector.com – https://allestörungen.de/stoerung/amazon/ – można przeczytać ponad tysiąc komentarzy o tym, że zakupy na platformie są ograniczone do produktów reklamowanych z kampanii PPC.

Z pewnością ta wpadka odbije się na porannych obrotach sprzedawców aktywnych na tej stronie i jest kolejnym dowodem na to, że warto dywersyfikować swoją sprzedaż. Bo choć Amazon dość szybko naprawił wpadkę po nocnej aktualizacji, to następnym razem może to potrwać dłużej. Warto zdawać sobie z tego sprawę, że kupujący przetrwają bez Amazona, Amazon przetrwa bez sprzedawców, ale czy Ty przetrwasz bez Amazona? To już zależy wyłącznie od tego, czy jesteś sprzedawcą omnichannel’owym, czy też „stawiasz tylko na jedną kartę”.

O tym, jak ważne jest bycie sprzedawcą omnichannel’owym oraz jak nim zostać – dowiesz się podczas konferencji BE OMNI 2020: beomni.setup.pl