#onsite eBay Open 2019 w Berlinie – I dzień

Trwa pierwszy w Niemczech – eBay Open. Po trzech udanych edycjach tego eventu w USA, teraz został zorganizowany również w Niemczech. eBay Open oferuje uczestnikom 60 prelekcji i paneli dyskusyjnych oraz ponad 100 tzw. business development sessions dla sprzedawców. Wśród uczestników pierwszego dnia było około 800 sprzedawców z różnych regionów Niemiec.

Pierwszy dzień

Podczas pierwszego dnia eventu podano, że zaraz po eBay w Stanach Zjednoczonych wersja niemiecka, jako druga otrzyma nowy system płatności, o którym już wcześniej pisaliśmy tutaj.

eBay stopniowo odchodzi od Paypala i wprowadza Adyen. Dla sprzedawcy różni się to tym, że płatności już nie dostanie bezpośrednio. eBay idzie w ślady Amazona i będzie pośredniczyć w płatności pomiędzy kupującym, a sprzedawcą. Kupujący płaci tak jak do tej pory różnymi sposobami, w tym dalej Paypalem. Natomiast sprzedawcy otrzymują zysk ze sprzedaży wypłacając saldo z konta eBaya. 

Sprzedawcy nie muszą na razie niczego robić, eBay zaprasza stopniowo coraz więcej sprzedawców do przejścia na nowy tryb rozliczenia, a do końca 2020 roku wszyscy sprzedawcy mają być już na niego “przestawieni”.

Eben Sermon – Head of eBay Europe

“Nowe przetwarzanie płatności znacznie ułatwi korzystanie z serwisu eBay zarówno kupującym, jak i sprzedającym”, powiedział Eben Sermon, dyrektor marketplace’u w Niemczech i Europie. Jest to szczególnie ważne w Niemczech, ponieważ “klienci przywiązują dużą wagę do komfortowych i płynnych zakupów”. Ponadto, różnorodność sposobów płatności jest ważnym aspektem dla niemieckich klientów – dlatego też eBay oferuje różne opcje płatności, takie jak: karta kredytowa, polecenie zapłaty, Apple Pay, Google Pay i PayPal.

Według Ebena Sermona, wprowadzenie nowego systemu przetwarzania płatności jest jednym z trzech filarów w drodze do “Managed Marketplace”, dzięki któremu eBay po raz pierwszy silniej chce ukształtować customer experience. Inne ważne aspekty to dalszy rozwój katalogu eBay (jeden EAN=jedna aukcja) i eBay Fulfillment. Wprowadzenie nowego systemu przetwarzania płatności ułatwi sprzedającym zarządzanie ich sprzedażą. eBay obiecuje również niższe koszty dla większości sprzedawców i większą kontrolę nad ich sprzedażą.

W USA, eBay obsługuje i pośredniczy już w 10% wszystkich transakcji. Platforma oczekuje, że większość klientów na rynku skorzysta z nowego systemu przetwarzania płatności do 2021 roku.

Oprócz nowego przetwarzania płatności, eBay uruchomił również nową inicjatywę “Lokalni Bohaterowie”. Jest adresowana do niemieckiego sektora handlu detalicznego, który znalazł się pod rosnącą presją handlu internetowego. Dzięki nowej inicjatywie, eBay chce ułatwić lokalnym sprzedawcom otwarcie sklepu na rynku internetowym i tym samym pozycjonowanie się na przyszłość. Według Olivera Klincka, dyrektora handlowego eBay Niemcy, lokalni sprzedawcy detaliczni są “integralną częścią” tętniących życiem centrów miast.

Händlerbund

Jako sieć e-commerce 360°, celem Händlerbund jest zapewnienie profesjonalnego wsparcia sklepom internetowym i stacjonarnym. Jako jeden z wiodących dostawców profesjonalnych usług dla e-commerce, Händlerbund oferuje te usługi z jednego źródła.

Händlerbund

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Formularz ten zbiera Twoje imię i nazwisko, adres e-mail i treść, abyśmy mogli śledzić komentarze zamieszczone na stronie internetowej. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź naszą politykę prywatności, w której uzyskasz więcej informacji na temat tego, gdzie, jak i dlaczego przechowujemy Twoje dane.