„Super Cena” w wynikach wyszukiwania na eBay.
W przyszłości sprzedawcy mogą korzystać z nowej etykiety „Super Preis” (super cena) na Ebay. Ebay poinformował niedawno sprzedawców, że będzie to wspierało wyróżnianie najlepszych ofert w wynikach wyszukiwania. Napis nie może być ręcznie ustawiany, zostanie wyświetlony w wynikach wyszukiwania przez algorytm.
Aukcje, przy których wyświetlane jest napis „Super Preis”, muszą spełnić pewne warunki: sprzedający muszą mieć status konta „Powyżej przeciętnie” lub „Top-Verkäufer/Seller”. Cena przede wszystkim musi być konkurencyjna, ponadto opisy i cechy produktów muszą być niepowtarzalne, aby można było je porównywać z innymi aukcjami, a koszty wysyłki i wszystkie dane o produkcie muszą być wprowadzone w aukcji. Wyszukiwanie ma wpływ na wyświetlanie etykiety informującej o „Super cenie”: aukcja musi być powyżej przeciętnie częściej wyszukiwana w określonym czasie i musi odpowiadać frazie wpisanej w wyszukiwarce przez potencjalnego nabywcy. Sprzedawcy zareagowali pozytywnie na nowość, a szanse na sprzedaż produktów z etykietą są, według Ebay, zwiększone.
Uwaga w przypadku sprzedaży książek: w Niemczech ceny książek są odgórnie narzucone i nie można zmieniać ich ceny, zatem etykieta „Super cena” wprowadzałaby w błąd, ponieważ nie jest możliwe, aby dana książka miała lepszą cenę u jednego sprzedawcy niż u drugiego. Pierwsze kancelarie już upominają sprzedawców za etykietę „Super Cena”.
Alipay planuje potężny debiut giełdowy.
Dostawca usług finansowych Alipay, który jest częścią największego chińskiego internetowego portalu handlowego Alibaba, poważnie podchodzi do swojego debiutu giełdowego – fintech złożył wniosek o podwójne notowanie zarówno na giełdzie w Hongkongu, jak i w Szanghaju. Debiut ma na celu dostarczenie firmie należącej do grupy Jacka Mas ponad 20 mld USD świeżego kapitału. Szacuje się, że Alipay może mieć rekordową wycenę w wysokości 200 miliardów USD. „IPO pomoże firmie przyspieszyć cel, jakim jest cyfryzacja przemysłu usługowego w Chinach i rosnący popyt krajowy”.
Częsty powód upomnień w Niemczech: brak ceny jednostkowej.
Jeżeli sprzedajesz towary według wagi, objętości, długości lub powierzchni, to musisz podawać ceny jednostkowe. Należy również podawać ceny jednostkowe za metr kwadratowy przy sprzedaży plandek, folii zabezpieczających i ochronnych, folii bąbelkowej, taśm samoprzylepnych lub rolek taśmy samoprzylepnej – zawsze jeżeli podawana jest informacja o ilości, długości lub powierzchni.
Cena końcowa i cena jednostkowa produktu muszą być wyświetlane obok siebie. Dotyczy to również produktów „cross-sellingowych”, „produktów miesiąca”, bestsellerów itp., które są często reklamowane na stronie głównej sklepów internetowych.
Nawet w przypadku „Google Shopping” i innych porównywarek cen internetowych i/lub wyszukiwarek produktów, produkty podlegające cenie jednostkowej muszą koniecznie posiadać cenę jednostkową.
Cena jednostkowa jest również wymagana dla zestawów lub bundli, jeżeli wartość różnych produktów nie jest w przybliżeniu zrównoważna (np. gdy stosunek wartości towarów głównych wobec dodatków wynosi 90%:10%).
Należy również zauważyć, że w przypadku produktów spożywczych pakowanych w płynie (np. owoców lub warzyw w puszkach lub słoikach), które wykazują wagę odsączoną oprócz całkowitej ilości, cena jednostkowa opiera się na odpowiedniej wadze odsączonej.