poniedziałek, 26 lutego, 2024

Testy A/B na Amazon – dostępne również w Europie

13.07.2021

Manage Your Experiments pozwala na stworzenie dwóch różnych wersji treści, które będą losowo wyświetlane kupującym na Amazon. Nareszcie funkcja ta jest również dostępna na europejskich rynkach tej platformy, choć jeszcze ukryta i dostępna jedynie z wyszukiwarki. Link do Experiments Dashboard znajdziesz pod artykułem.

Manage Your Experiments pozwala na przeprowadzanie testów A/B (zwanych również split testami) na treściach listingów Twojej marki. Dla kupujących tytuł i zdjęcia produktów są najbardziej decydującym elementem listingu, przy podejmowaniu decyzji kliknięcia w wynikach wyszukiwania. Eksperymenty pozwalają porównać ze sobą dwie wersje treści, dzięki czemu możesz sprawdzić, która z nich lepiej konwertuje.

Eksperymenty z tytułami produktów i obrazami mogą być zatem wykorzystane do optymalizacji treści i kierowania ruchu na Twoje oferty. Na koniec eksperymentu możesz sprawdzić, która wersja wypadła najlepiej, a następnie opublikować zwycięską treść w swoim listingu. Dzięki eksperymentom możesz dowiedzieć się, jak budować lepsze treści, które najlepiej przemawiają do Twoich kupujących i pomagają zwiększyć sprzedaż.


Jak to działa?

Podczas eksperymentu klienci, którzy oglądają treści Twojego ASIN są losowo dzieleni na dwie grupy. Jedna grupa widzi wersję A treści, podczas gdy druga widzi wersję B, przez cały czas trwania eksperymentu. Oznacza to, że eksperymenty nie rotują treści w czasie. Zamiast tego, obie wersje treści są zawsze wyświetlane podczas trwania eksperymentu, ale różnym grupom kupujących. Klienci z grupy eksperymentalnej zobaczą Twoją treść wszędzie tam, gdzie jest ona dostępna. Na przykład, eksperymentalny tytuł produktu będzie widoczny w wynikach wyszukiwania, na stronie szczegółów produktu ASIN oraz w koszyku/kasie. (Uwaga: Eksperymenty wg Amazon nie mają wpływu na rankingi wyszukiwania).

Istnieją dwa rodzaje treści dostępnych w ramach eksperymentów: zdjęcia produktów i tytuły produktów. Wkrótce ma również zostać uruchomiona możliwość eksperymentowania z treścią A+.


Kwalifikacja produktów

Kwalifikacja marki: Aby móc przeprowadzać eksperymenty, musisz być właścicielem marki lub jej sprzedawcą autoryzowanym. Oznacza to, że jesteś wewnętrznie na Amazon związany z marką i odpowiedzialny za jej sprzedaż na Amazon. Dodatkowo, aby móc eksperymentować, musisz posiadać przynajmniej jeden kwalifikujący się ASIN.

Kwalifikacja ASIN: Numer ASIN kwalifikuje się, jeśli należy do Twojej marki (lub marki podpiętej do Twojego konta) i uzyskał wystarczający ruch w ostatnich tygodniach, aby kwalifikować się do eksperymentu. Amazon pozwala eksperymentować tylko z numerami ASIN o dużym ruchu, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wyłonienia zwycięzcy na koniec eksperymentu. W zależności od kategorii, ASIN o wysokim ruchu ma kilkadziesiąt zamówień tygodniowo lub więcej. Kiedy wybierasz ASIN do eksperymentu, MYE pokaże status kwalifikowalności większości kandydujących ASIN, ale zauważ, że ASINy z bardzo małym ruchem mogą się w ogóle nie pojawić.

Jeśli ASIN nie kwalifikuje się do eksperymentu, ponieważ nie ma dużego ruchu, zastanów się nad zwiększeniem ruchu do niego za pomocą reklamy lub obniżenia ceny.

Kliknij tutaj, aby przejść do Experiments Dashboard i sprawdź jego funkcje we własnym koncie sprzedawcy.