Wnioski po Black Friday 2020 w Niemczech. Terminy ostatecznego nadania paczek DHL DE, aby doszły przed Wigilią

30.11.2020

Deutsche Post informuje, do kiedy można nadać paczki, aby doszły przed Wigilią

Bezpośrednio przed Wigilią Bożego Narodzenia Deutsche Post spodziewa się wolumenu paczek do 11 mln dziennie, a w pozostałym okresie przedświątecznym ma być około 5 mln paczek dziennie. Aby zapewnić, że wszystkie prezenty bożonarodzeniowe znajdą się pod choinką na czas, firma logistyczna z Bonn ogłosiła nowe terminy wysyłki, gwarantujące dostawę do Wigilii.

Listy i pocztówki
Niemcy-Niemcy: 22 grudnia
Niemcy-Kraje europejskie: 16 grudnia
poza Europą: 7 grudnia

Paczki i paczki DHL
Niemcy-Niemcy: 19 grudnia
Niemcy-Kraje europejskie: 10 grudnia
poza Europą: 30 listopada

Aby uporać się z liczbą przesyłek bożonarodzeniowych, grupa Deutsche Post DHL zatrudniła około 10 tys. dodatkowych pracowników tymczasowych. W celu terminowego dostarczenia wszystkich przesyłek do odbiorców, uruchomionych zostanie nawet 13 tys. dodatkowych pojazdów.

Na pięć tygodni przed przełomem roku Deutsche Post pobiła już ubiegłoroczny rekord w liczbie dostarczanych paczek. W bieżącym roku przewieziono już 1,6 mld. paczek, o czym firma poinformowała w zeszły piątek. Ze względu na pandemię oczekuje się zwiększonej liczby paczek w okresie świątecznym. Dlatego też Deutsche Post zaleca jak najwcześniejsze wysyłanie prezentów. Aby upewnić się, że trafią pod choinkę na czas, powinny być umieszczone co najmniej 5 dni roboczych przed Wigilią.


Wnioski po Black Friday 2020 w Niemczech

Black Friday staje się coraz bardziej popularny, jako dzień zakupów również w Niemczech. Wielu kupujących czeka z niecierpliwością do północy, aby wraz z pierwszymi minutami “czarnego piątku” rozpocząć swoje polowanie na oferty specjalne: w porównaniu do przeciętnego dnia, sprzedaż w pierwszej godzinie dnia wzrosła o 710%. Pokazują to aktualne dane udostępnione nam przez dostawcę usług płatniczych Klarna. W cały zeszły piątek wzrost sprzedaży wyniósł 56% w porównaniu z rokiem poprzednim – to nowy rekord.

Najsilniejszy wzrost w porównaniu z pierwszą godziną normalnego dnia, odnotowano w kategoriach biżuteria i akcesoria (+6145%), elektronika (+1790%) oraz zdrowie i kosmetyki (+833%). Na koniec dnia wzrost sprzedaży elektroniki wyniósł +3554% w porównaniu do innych dni. “Oznacza to, że Niemcy kupują w Black Friday tyle samo produktów elektronicznych, ile w całym przeciętnym miesiącu”, wyjaśnia dostawca płatności.

Czarny tydzień, czyli sprzedaż w dniach 23-26 listopada zgodnie z analizą “pobił również wszystkie poprzednie rekordy sprzedaży z 63-% wzrostem w stosunku do poprzedniego roku”. Pięć najpopularniejszych kategorii w tygodniu poprzedzającym Czarny Piątek to:

Elektronika (+92 %)
Dom i ogród (+74 %)
Odzież i buty (+70 %)
Biżuteria i akcesoria (+55 %)
Zdrowie i kosmetyki (+54 %)

“Wszystko wskazuje na to, że w tym roku przeżyliśmy najbardziej intensywny Black Friday w historii”, wyjaśnił Thomas Vagner, Country Lead DACH w Klarna. “To, czego doświadczyliśmy dzisiaj w godzinach porannych jest porównywalne do biwakowania przed sklepami Apple w dniu premiery nowego iPhone’a, tylko w kontekście cyfrowym”. Vagner powiedział w sobotę, że handel internetowy doświadczył “ogromnego wzrostu, zwłaszcza ze względu na pandemię”.

W porównaniu z rokiem poprzednim sprzedaż w handlu stacjonarnym w USA w Black Friday spadła o 52% – wiele sklepów pozostało zamkniętych. Sprzedaż w Święto Dziękczynienia była jeszcze gorsza, ze stratami na poziomie 95%. Jednak zgodnie z oczekiwaniami, zakupy internetowe również w USA silnie wzrosły.

Podobny obraz wyłania się również w Niemczech: podczas gdy sprzedaż online doznała rekordowych wzrostów, obecność klientów w sklepach spadła nawet o 30%.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.