Brexit, a sprzedaż na eBay. Google ujawnia przyczyny porzuconych koszyków w zakupach mobilnych

27.11.2020

Brexit dla sprzedawców na eBay – najważniejsze zmiany

Od 1 stycznia 2021 r. eBay w Wielkiej Brytanii będzie zobowiązany do pobierania podatku VAT od importu przesyłek towarów do UK. Dotyczy to tylko handlu konsumenckiego i produktów do wartości 135 funtów brytyjskich. W tym przypadku zwolnienie z podatku od sprzedaży nie ma zastosowania.

Sprzedający będą musieli zawsze podawać cenę brutto oraz stawkę VAT w listingach. Jeśli nie zostanie wykazana żadna stawka podatku od sprzedaży, eBay będzie wychodził z założenia, że cena w aukcji jest ceną netto. W tym przypadku do podanej ceny zostanie dodana odpowiednią stawka podatku VAT.

Działaj teraz i dodaj stawkę VAT dla istniejących i nowych ofert. Podczas tworzenia lub edycji oferty znajdziesz odpowiednie pole tuż obok ceny.



Google ujawnia przyczyny porzuconych koszyków w zakupach mobilnych

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Google „Wykorzystanie możliwości sprzedaży na urządzeniach mobilnych”, 7/10 potencjalnych klientów mobilnych przedwcześnie anuluje swoje procesy zamówień. Takie problemy nie są na ogół odosobnionymi przypadkami – wręcz przeciwnie. W samych tylko Niemczech porzucone koszyki powodują straty w wysokości milionów euro w rocznej sprzedaży: według badania łączna suma w segmencie mody wynosi 873 mln euro, w elektronice 591 mln euro, w branży dom i ogród 644 mln euro, a w pielęgnacji ciała 104 mln euro.

Jednak oprócz tych wyników Google przedstawił również 5 wskazówek dla sprzedawców internetowych, aby pomóc im zoptymalizować swoje sklepy i wygląd koszyka, w celu uniknięcia ich porzucenia w przyszłości:

  1. Klienci nie chcą dużo przewijać. Dla sprzedawców detalicznych oznacza to np. zapewnienie odwiedzającym szybkiego przeglądu informacji o produktach i widoczną integrację popularnych kategorii.
  2. Automatyczne wypełnianie informacji. Aby uchronić klientów przed koniecznością wielokrotnego wprowadzania swoich danych osobowych na stronie internetowej, sprzedawcy mogą zaoferować im możliwość zalogowania się za pomocą jednego dotknięcia. Opcje płatności, takie jak: Google Pay lub PayPal również mogą pomóc.
  3. Proste porównywanie produktów. Według Google, klienci chcą mieć możliwość szybkiego i łatwego porównania produktów. Ważna jest również informacja o niskich cenach.
  4. Realistyczna prezentacja produktów. Sprzedawcy powinni prezentować swoje oferty w taki sposób, aby zapewnić nie tylko szczegółowe opisy produktów, ale również wskazówki dotyczące znalezienia odpowiedniego rozmiaru lub możliwości porównania.
  5. Wysokiej jakości zdjęcia. Pod różnymi kątami, widoki 3D, obrazy zoptymalizowane pod kątem formatu krajobrazu lub funkcji rzeczywistości rozszerzonej również zapewniają dobre wyobrażenie o cechach oferowanych produktów.
  6. Transparentność. „Nikt nie lubi, gdy informacje o dostępności, czasie dostawy lub dodatkowych kosztach są ujawniane dopiero pod koniec procesu płatności”, pisze Google. Z tego powodu sprzedawcy powinni zdecydowanie skupić się na transparentności i udostępniać wszystkie ważne informacje klientom w widocznej lokalizacji.

Nie przegap codziennej dawki wiadomości o e-commerce w Europie: zasubskrybuj nasz kanał RSS!



Amazon pomaga MŚP w ochronie znaków towarowych i wzorów przemysłowych

W sześciu krajach europejskich, w tym w Niemczech – Amazon kontaktuje się obecnie z wybranymi kancelariami prawnymi specjalizującymi się w prawie znaków towarowych. Celem jest pomoc sprzedawcom w rejestracji ich znaków towarowych na rynku Amazona oraz ich późniejsza ochrona. Zwłaszcza małym firmom i osobom prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą brakuje wiedzy prawnej w zakresie projektowania i ochrony znaków towarowych, mówi Amazon o wprowadzanym Akceleratorze Własności Intelektualnej (IP Accelerator). Użytkownicy nowego serwisu będą mieli również dostęp do narzędzi ochrony znaków towarowych wewnątrz Amazona.



Marchew, ziemniaki, miód – Chińczycy wkrótce sprzedadzą wszystko na żywo poprzez streaming

Internetowy gigant Alibaba finansuje pierwsze w mniejszym mieście w regionie Zhejiang folklorystyczne liceum na żywo. Tak zwana Village Livestreaming College wyprodukowała już pierwszych 1000 absolwentów w ciągu zaledwie czterech miesięcy od jej założenia. Celem Alibaby jest sprowadzenie zakupów w postaci livestream’ów z metropolii do małych miast. Już dziś ponad 15 tys. szminek jest sprzedawanych w Chinach w ciągu pięciu minut w telesprzedaży na smartfonach. Zgodnie z prognozą Ministerstwa Handlu istnieje ponad 50 tys. livestream’ów dziennie. Dla Chińczyków ta mieszanka imprezy Tupperware z telezakupami jest formą wieczornego relaksu.



Federalny Urząd Antymonopolowy daje zielone światło na przejęcie eBay Kleinanzeigen

Bundeskartellamt wyraził zgodę na przejęcie eBay Classifieds Group przez norweski marketplace Adevinta, operatora niemieckiego internetowego portalu ogłoszeniowego Shpock.de. „Chociaż przedsięwzięcie połączy dwa niemieckie portale ogłoszeniowe – eBayu i Shpock pod wspólnym parasolem Adevinty, niemniej jednak, operacja ta nie doprowadzi do znaczącego ograniczenia konkurencji, ponieważ Shpock ma jedynie niewielki udział rynkowy w Niemczech”.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.