Jak dowiadujemy się z różnych źródeł branżowych, Amazon Niemcy rozpoczyna aktywną walkę z fałszywymi recenzjami produktów. Niedawno Amazon podkreślił w regulaminie, że recenzje produktów nie mogą być kupione i muszą pochodzić od klienta.
Według doniesień branżowych mediów, w zeszłym tygodniu zablokowanych zostało wiele kont sprzedawców, którym zarzucono manipulowanie recenzjami i tym samym naruszenie regulaminu.
Regulamin Amazona w odniesieniu do recenzji produktów stawia jasne warunki.
Zabrania się sprzedawcom:
- tworzenia, edycji, publikowania recenzji lub treści o własnych produktach lub usługach,
- tworzenia, edycji, publikowania recenzji lub treści o produktach lub usługach konkurenta,
- oferowania nagród w zamian za recenzję,
- oferowania nagród w zamian za recenzję (w tym darmowych lub przecenionych produktów, zwrotów za napisanie recenzji, edycję lub opublikowanie recenzji).
Obok kont sprzedawców, zamknięto również konta niektórych usługodawców, którzy pośredniczyli sprzedawcom w kontakcie z autorami recenzji.
Niektórzy sprzedawcy raportują, że ich konta zostały zablokowane, lub niektóre produkty wyłączone z oferty w celu sprawdzenia.
Amazon jeszcze nie skomentował tych doniesień, ale jeden z rzeczników potwierdził, że Amazon inwestuje niemałe sumy w ochronę wiarygodności recenzji produktów.
Nawet pojedyncza, nieautentyczna recenzja, to już jest jedna za dużo. W przypadku naruszenia naszego regulaminu, który jasno stawia warunki dla sprzedawców i recenzentów, tymczasowo blokujemy konta, wykluczamy stale danego sprzedawcę ze sprzedaży na Amazonie, a nawet wymierzymy kroki prawne.
Aby wyeliminować fałszywe recenzje produktów, Amazon stworzył osobny zespół do ich sprawdzania, który wspierają zautomatyzowane systemy. Platforma szacuje, że 90% recenzji fałszywych zostało stworzonych przez algorytmy, a systemy Amazon dzięki machine-learning coraz częściej są w stanie właśnie takie, niestworzone przez człowieka recenzje wychwycić.