11.07.2019
Amazon po raz kolejny jest w trakcie przebudowy sposobu edycji treści oferty: od kilku dni sprzedawcy na Amazonie mają dostęp do nowych i uproszczonych opcji prezentacji produktów, które do tej pory były zastrzeżone dla Vendorów.
Do tej pory sprzedawcy, którzy zarejestrowali markę na Amazonie, mogli korzystać jedynie z ograniczonej funkcji EBC (Enhanced Brand Content) w Seller Central. EBC oznaczało tworzenie listingów o obszerniejszych treściach, takich jak: dodatkowe teksty, tabele porównawcze lub dodatkowe banery/zdjęcia w opisie produktu. Ta funkcjonalność została teraz rozszerzona.
Sprzedawcy nareszcie mają do dyspozycji te same narzędzia, co vendorzy
Dzięki tej zmianie sprzedawcy mają dostęp do nowych funkcji projektowania strony produktu. Za pomocą edytora A+Editor poprzednie projekty EBC mogą być tworzone również w kilku językach, indywidualnie nazwane i wyświetlane w trybie podglądu. Ponadto, procesy wyboru produktu, opis produktu i tym samym tworzenie odpowiednich szablonów dla wielu stron produktowych są znacznie uproszczone.
Funkcje dla sprzedawców i vendorów są coraz bardziej podobne.
Najważniejsze w obszarze tworzenia treści jest to, że istnieje tylko kilka różnic pomiędzy sprzedającymi i vendorami. W przypadku vendorów wszystkie bloki można edytować, nie ma stałych bloków, a w przypadku sprzedawców logo firmy i pierwsze pole tekstowe jest zablokowane.
W ten sposób Amazon po raz kolejny poświęca się poprawie funkcjonalności kont sprzedawców. W marcu tego roku gigant internetowy aktywował również narzędzie „Brand Analytics” – narzędzie do oceny liczby wyszukiwanych słów kluczowych promujących sprzedaż. To również było dostępne początkowo tylko w vendor central.
Kliknij tutaj aby przejść do A+ na swoim koncie
Tutaj znajdziesz instrukcję obsługi A+