Amazon zaczyna walkę z podrobionymi produktami, również w Europie

Amazon intensyfikuje walkę z fałszerzami w Europie, Indiach i Kanadzie. Zgodnie z zapowiedzią firmy, usługa uwierzytelniania „transparency” zostanie teraz rozszerzona również na Niemcy, Francję, Włochy, Hiszpanię, Wielką Brytanię, Indie i Kanadę. Umożliwia ona producentom marek oznaczanie swoich produktów unikalnym kodem, tzw. transparency code. Chodzi o identyfikację podrabianych produktów i zapobieganie ich sprzedaży.

Transparency code, który zostanie wprowadzony ma pozwolić klientom, właścicielom marek, firmie Amazon i innym uczestnikom łańcucha dostaw na unikalne uwierzytelnienie każdej jednostki produktu. Jest to najskuteczniejszy sposób zwalczania i zapobiegania podrabianiu towarów w całym łańcuchu dostaw.

Uwierzytelnienie od producenta marki do klienta końcowego

„Podrabianie jest problemem branżowym – online i offline. Wierzymy, że najlepsze rozwiązania w zakresie zwalczania podrabiania towarów oparte są na partnerstwie, które łączy innowacyjność technologiczną firmy Amazon z szeroką wiedzą właścicieli marek”, powiedział Dharmesh Mehta, wiceprezes firmy Amazon, Customer Trust i Partner Support. Firma opracowała program „transparency”, aby zapewnić właścicielom marek proste i skalowalne rozwiązanie. Celem jest usunięcie podróbek z obiegu, zanim zostaną one jeszcze udostępnione klientom końcowym.

Transparency code jest indywidualnym kodem dla każdej jednostki produktu, który jest nanoszony na produkty przez producentów marek. Jeśli taki produkt jest zamawiany na Amazonie, Amazon przy okazji skanuje ten kod i używa go do weryfikacji autentyczności towarów. Klienci mają również możliwość zeskanowania kodu za pomocą aplikacji i sprawdzenia autentyczności samego produktu – bez względu na to, gdzie go kupili. Właściciele marek mogą wykorzystać kod do dostarczenia dodatkowych informacji, takich jak data produkcji i miejsce produkcji.

250 tys. podróbek wycofanych z obiegu

W USA według Amazona, 4 tys. marek uczestniczy już w programie „transparency”. Łącznie wygenerowano już 300 mln unikalnych kodów dla tych marek. Rezultaty dotychczasowych działań: 250 tys. podróbek produktów zostało wycofanych z obiegu, zanim dotarły one do klienta.

Więcej informacji znajdziesz tutaj