Czy eBay sprzeda koreańską wersję swojej platformy? Panasonic testuje robota-kuriera. Silny wzrost sprzedaży detalicznej w Internecie na koniec roku

8.01.2021



Silny wzrost sprzedaży detalicznej w Internecie na koniec roku

Niemcy: według Federalnego Urzędu Statystycznego, po zamknięciu sklepów stacjonarnych w grudniu, detaliczny handel internetowy ponownie osiągnął znaczne wzrosty. W 52. tygodniu kalendarzowym wzrost transakcji internetowych w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego wyniósł 42,1%. Od 12 tygodnia kalendarzowego odnotowywane są dwucyfrowe wzrosty sprzedaży online, przy czym największy nastąpił w 16-tym i wyniósł 61,2%. Od stycznia do listopada sprzedaż internetowa i wysyłkowa osiągnęła w Niemczech wzrost sprzedaży o 23,4%.


Ponad 13% sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych w NYC w 2020

Rzućmy okiem na drugą stronę medalu obecnego boomu w zakupach internetowych, na tapet weźmy Nowy York. W 2020 roku zamknięto tam ponad 1 tys. sklepów stacjonarnych. Liczba sklepów zmniejszyła się z 7 948 w listopadzie 2019 r. do 6 891 w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi spadek o 13,3%. To jest “zdecydowanie największy spadek od czasu rozpoczęcia badań 13 lat temu”. Główną przyczyną jest oczywiście pandemia, jednak w przypadku branż: odzieżowej, obuwniczej, akcesoriów, biżuterii, kosmetyków i artykułów dla zwierząt, jako powód autorzy badania podają “bardziej prawdopodobną rosnącą konkurencję ze strony handlu elektronicznego”. 2021 rok prawdopodobnie niewiele zmieni: amerykańska sieć domów towarowych Macy planuje zamknąć około 45 sklepów.


Amazon powiększa swoją flotę samolotów

Amazon robi kolejny krok, aby być jeszcze bardziej niezależnym od światowej gospodarki logistycznej. Internetowy gigant zwiększa swoją flotę samolotów, która została uruchomiona w 2016 roku i kupuje dodatkowych 11 samolotów od amerykańskich linii lotniczych Delta i Westjet, w tym Boeingi 767-300. Samoloty zostaną przekształcone z pasażerskich na transportowe i do 2022 roku mają uzupełnić obecną flotę. Będą one natomiast obsługiwane przez firmy zewnętrzne. W ubiegłym roku Amazon otworzył swoją pierwszą bazę lotniczą poza Stanami Zjednoczonymi na lotnisku Leipzig/Halle w Niemczech. W 2020 roku zatrudniono 400 tys. nowych pracowników na całym świecie, a w swojej siedzibie w stanie Waszyngton Amazon jest obecnie największym pracodawcą, wyprzedzając liczbę zatrudnionych w samym Boeing’u.



Czy eBay sprzeda koreańską wersję swojej platformy?

Południowokoreańskie media donoszą, że eBay zamierza sprzedać eBay Korea – trzeci największy marketplace w Korei Południowej. Donoszą, że instytucje finansowe Goldman Sachs i Morgan Stanley pomagają w sprzedaży eBay Korea zagranicznemu inwestorowi (platforma jest wyceniana nawet na 3,7 mld euro). Koreański eBay opisuje te doniesienia, jako “bezpodstawne pogłoski”. W 2020 r. obroty eBay Korea wzrosły, ale jego zysk operacyjny uległ stagnacji. Niektórzy obserwatorzy rynku uważają eBay Korea za atrakcyjnego kandydata do przejęcia, ponieważ jest to jedyna godna uwagi platforma e-commerce w Korei, która generuje zyski. Pod względem wolumenu transakcji eBay jest natomiast trzecią co do wielkości platformą e-commerce w Korei.


Noworoczny problem z paczkomatami w niemieckim DHL

Od kilku dni użytkownicy mają ogromne problemy z wykorzystaniem DHL Packstation. Błąd w oprogramowaniu nie dotyczy wprawdzie wszystkich przesyłek, które znajdują się w jednej z 6 tys. paczkomatów największego niemieckiego przewoźnika, ale dotkniętych problemem jest znaczna ich część w całym kraju. Ze względu na błąd w oprogramowaniu, maszyny odmawiają wydawania wielu paczek. W międzyczasie firma logistyczna była w stanie zidentyfikować i skorygować błąd na podstawie własnych informacji. Oczekuje się, że od czwartkowego popołudnia odbiór wszystkich paczek będzie możliwy ponownie. Przy okazji warto podkreślić fakt, że w Polsce  (kraju o połowie ludności Niemiec) sam InPost posiada prawie dwukrotnie większą sieć paczkomatów od głównego operatora w Niemczech!


Panasonic testuje robota-kuriera

Źródło: news.panasonic.com

Panasonic od lutego rozpocznie testy autonomicznego robota dostawczego w inteligentnym miasteczku przyszłości: Fujisawa Sustainable Smart Town. Panasonic bierze udział w publiczno-prywatnej radzie ds. promocji dostaw autonomicznych robotów, sponsorowanej przez japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu. Część działań firmy w zakresie badań i rozwoju oraz testów terenowych jest również wspierana przez rządowy projekt rozwoju technologii w celu przyspieszenia wdrażania autonomicznych technologii dostaw. Dzięki tym próbom Panasonic przyspiesza starania o uruchomienie nowej usługi dostawy, ściśle współpracując z mieszkańcami miasta. Firma ma nadzieję skorzystać z technologii i wiedzy zdobytej poprzez rozwój autonomicznych robotów napędowych i usług wspólnego korzystania z pojazdów (ride-sharing) oferowanych na terenie firmy.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.