DHL wstrzymuje wysyłkę do Francji. Wzrost prowizji na Real.de. Dodatkowe opłaty za płatność Paypal’em? Święta i urlop w sprzedaży na marketplace’ach (Aktualizacja: 14.12.2020)

11.12.2020

(Aktualizacja: 14.12.2020)

DHL opublikowało w międzyczasie aktualizację: “Miło nam poinformować Państwa, że od poniedziałku 14.12.2020 r. będziemy mogli złagodzić ograniczenia: Do odwołania ograniczenia w przyjmowaniu i przekierowania paczek do Francji, będzie dotyczyło tylko przesyłek o conajmniej jednym boku dłuższym niż 40 cm (maksymalny rozmiar: 40 x 40 x 40 cm) oraz przedmiotów ponadgabarytowych”. Należy jednak pozostać czujnym, bo sytuacja może ulec zmianie w każdej chwili. Wielokrotnie informowaliśmy, że DHL jest w Niemczech na skraju wytrzymałości. Warto uzbroić się w alternatywę w postaci innego przewoźnika.

eBay przypomina o tym, że 24. i 31.12.2020 są dniami pracy

24.12. i 31.12.2020 nie są liczone jako dni wolne od pracy. “Wolne” sprzedawcy mają jedynie w ogólnoniemieckie, narodowe dni wolne od pracy. Listę świąt ogólnoniemieckich (bundesweit) można znaleźć tutaj. Jeśli sprzedawca nie może realizować zamówień w tym okresie, musi odpowiednio zadbać o to, aby żadne zamówienia nie wpadały, które wymagałyby wysyłki w tych dniach. Należy skorzystać z opcji urlopowych. Instrukcję dla Amazon, eBay, Real.de oraz Cdiscount przygotowaliśmy w osobnym artykule:


Okres przedświąteczny 2020 – kurierzy na granicy wytrzymałości

Przewoźnicy i kurierzy działają w Niemczech na granicy wytrzymałości: liczba przesyłek jest tak duża, że wszystkie przeznaczone zasoby są w tej chwili już wykorzystywane. Wczoraj grupa Deutsche Post DHL potwierdziła, że obecnie mogą wystąpić opóźnienia – co według rzecznika nie jest “ani niezwykłe, ani nieprzewidziane”. Opóźnienia w Niemczech okazują się być mniejszym problemem, ponieważ pandemia w połączeniu z przedświątecznym szaleństwem zakupowym już teraz prowadzi do bardziej drastycznych działań: od czwartku, 10.12.2020 obowiązuje zakaz przyjmowania przesyłek z DHL do Francji, ponieważ kryzys zbyt mocno dotknął tamtejsze sieci dystrybucyjne, które od granicy na terenie Francji przejmują paczki nadane przez klientów DHL. Obowiązuje kompletne wstrzymanie odbioru paczek od klientów biznesowych z adresatem we Francji. Dotyczy to paczek typu “DHL Paket International” i “DHL Paket Connect”.

Uzasadnienie: partnerzy dostawczy we Francji nie mają już żadnych wolnych zasobów. Partner doręczeniowy we Francji “pracuje ponad swoje możliwości i poinformował nas, że obecnie nie jest w stanie przyjąć i dostarczyć przesyłek naszych klientów”, informuje DHL na swojej stronie internetowej. Dalej czytamy: “W związku z tym jesteśmy zmuszeni do całkowitego zaprzestania przyjmowania przesyłek handlowych (DHL Paket International i DHL Paket Connect) do Francji do odwołania. W związku z tym zwrócimy paczki biznesowe dostarczone do nas do nadawcy, ponieważ nie dysponujemy wystarczającym zapleczem magazynowym i doręczeniowym. Może to również dotyczyć przesyłek, które zostały już nam przekazane”. Jak długo przesyłki nie mogą być jeszcze przyjmowane, nie jest pewne. DHL chce na bieżąco informować swoich klientów. Paczki od klientów prywatnych nie są obecnie naruszone.

A co u innych kurierów w Niemczech?

Hermes dostarcza obecnie około 10 mln paczek tygodniowo i spodziewa się, że szczytowa liczba 12 mln przesyłek może również zostać osiągnięta. “Spodziewamy się wzrostu o ponad 20% w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku”. Narazie pozostali kurierzy niemieccy nie zgłaszają większych problemów.


Real.de podnosi prowizję

Od 4 stycznia 2021 r. prowizja od sprzedaży zostanie skorygowana w kilku kategoriach produktów. Od platformy otrzymaliśmy następujące uzasadnienie: “W ostatnich miesiącach poczyniliśmy duże inwestycje, aby jeszcze bardziej rozszerzyć zasięg real.de. Na przykład w ubiegłym roku byliśmy jedną z najszybciej rozwijających się platform w Niemczech. Ponad 32 mln klientów odwiedzało real.dekażdego miesiąca, a sprzedawcy detaliczni po raz pierwszy sprzedali na naszej stronie produkty o wartości miliarda euro. Chcielibyśmy w najbliższych latach przekroczyć ten trend i ponownie znacznie zwiększyć znaczenie platformy, jako kanały sprzedaży dla Państwa. W związku z tym w styczniu dokonujemy następujących dostosowań”. Real.de rzeczywiście jest wśród najszybciej rozwijających się niemieckich platform, oraz najszybciej rozwijającym się ogólnodostępnym marketplace’em. Pisaliśmy o tym w ramach relacji z tegorocznej konferencji OHK 2020 – kliknij tutaj, aby przejść do artykułu.


Czy za płatność PayPal’em można pobierać dodatkowe opłaty od kupującego?

Platformy i sklepy internetowe, mogą pobierać opłaty za określone metody płatności, takie jak PayPal lub Sofortüberweisung – przynajmniej zgodnie ze wstępną oceną niemieckiego Federalnego Trybunału Sprawiedliwości. W przypadku płatności za pomocą takiego dostawcy usług płatniczych, sprzedawca może przenieść koszty tego sposobu płatności na klienta. Wstępną ocenę, ale jeszcze nie orzeczenie, wydał przewodniczący sędzia Thomas Koch. Zgodnie z prawem, tylko klasyczny przelew bankowy musi być dla klienta bezpłatny.

Sprawa trafiła do najwyższej niemieckiej instancji w wyniku wieloletniego sporu pomiędzy Flixbus’em a Wettbewerbszentrale, niemieckiego zrzeszenia, działającego w obronie praw konsumentów i uczciwej konkurencji. Przewoźnik autokarowy oferował na swojej stronie bezpłatną płatność elektroniczną jedynie w przypadku płatności przelewem lub kartą kredytową. Za płatność Paypal’em, kupujący musieli zapłacić dodatkową opłatę. Orzeczenie najwyższego niemieckiego sądu ma zostać wydane w lutym 2021 roku. Będziemy na bieżąco informować naszych czytelników o tej sprawie.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.