Jaka była sprzedaż świąteczna na Amazon w 2020 roku? eBay.co.uk zwiększa tolerancję dla opóźnionych przesyłek.

31.12.2020


eBay.co.uk zwiększa tolerancję dla opóźnionych przesyłek

Brytyjski eBay ogłosił szereg nadzwyczajnych środków dla sprzedawców z Wielkiej Brytanii obejmujących okres świąteczny. Mają one na celu ochronę sprzedawców przed skutkami podwójnego wyzwania, jakim jest pandemia i zakłócenia w transporcie międzynarodowym po zamknięciu granic przez Francję. W związku z dużymi zakłóceniami w transporcie pomiędzy Wielką Brytanią. a Europą kontynentalną, eBay rozszerzył opcję wyświetlania kupującym czasu dostaw, aby uwzględnić wszelkie potencjalne opóźnienia. Również wprowadzono większą tolerancję za przeciągnięcie wysyłki w czasie. Zwiększona tolerancja dotyczy komentarzy od kupujących oraz statystyk opóźnionej wysyłki w sprzedaży krajowej w UK w okresie od 14 grudnia do 31 grudnia 2020 r., oraz w sprzedaży transgranicznej w okresie od 7 grudnia do 31 grudnia 2020 r. Więcej informacji znajdziesz tutaj.


Jaka była sprzedaż świąteczna na Amazonie w 2020 roku?

Amazon informuje, że zainwestował w tym roku ponad 18 mld dolarów, aby pomóc małym i średnim przedsiębiorstwom zwiększyć sprzedaż podczas pandemii. Ponadto, ponad 100 mln dolarów zostało zainwestowanych w nowe działania promocyjne, aby pomóc małym firmom w kontakcie z klientami, począwszy od Prime Day, a skończywszy na okresie świątecznym.

Platforma pochwaliła się również swoimi osiągnięciami w logistyce: “Podczas gdy inni dostawcy usług logistycznych ogłosili już podwyżki opłat, my opóźniamy nasze coroczne korekty opłat za fulfillment do 1 czerwca 2021 roku, aby zapewnić stabilność i wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw w zimie 2021, która prawdopodobnie będzie nadal trudna dla tych sprzedawców”.

Tegoroczny sezon świąteczny był dla Amazona najlepszym w historii – również dla sprzedawców aktywnych na marketplace Amazon, z których prawie wszystkie są małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Ich globalna sprzedaż całkowita na Amazonie wzrosła o ponad 50% w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. W tegorocznym okresie świątecznym, amerykańskie małe i średnie firmy sprzedały na platformie Amazon łącznie prawie 1 mld produktów. Na całym świecie w okresie świątecznym łącznie na Amazonie sprzedano ponad 1,5 miliarda: zabawek, artykułów gospodarstwa domowego, kosmetyków i środków higieny osobistej oraz urządzeń elektronicznych.

W tym roku również 10 mln razy włączono światełka świąteczne za pomocą asystentki głosowej Amazon – Alexa.


Cdiscount uruchamia platformę dla produktów używanych

Francuski marketplace Cdiscount wprowadził Cdiscount Occasion, nową platformę do sprzedaży produktów używanych. Ruch ten pokazuje, jak platforma Cdiscount próbuje wykorzystać zwiększony potencjał, dzięki wysokiemu popytowi online u konsumentów.

Cdiscount Occasion pozwoli na sprzedaż używanych przedmiotów z różnych kategorii, w tym: technologii, mody, wystrój domu, rozrywki i wiele innych. Sprzedający i kupujący będą wysyłać i odbierać swoje przesyłki poprzez punkty przekaźnikowe we Francji, co oznacza, że serwis jest dostępny tylko we Francji oraz sprzedawane przedmioty będą musiały być lżejsze niż 30 kg i nie przekraczać 120 cm długości, a suma szerokości i wysokości nie może przekraczać 150 cm.

Na początku roku raport Shoppercentric ujawnił, że konsumenci żądają, aby znane marki robiły więcej na rzecz zrównoważonego rozwoju, niż tylko o nim mówiły. Cdiscount Occasion ma uspokoić to pragnienie konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju, dając im szansę na zakup przedmiotów “z drugiej ręki” do ich ponownego użycia.


Royal Mail i Parcelforce wznawiają wysyłkę paczek z i do UK

Usługi, zawieszone 22 grudnia w wyniku całkowitego zamknięcia przez Francję transportu do i z Wielkiej Brytanii, zostają wznowione. Oznacza to, że po raz pierwszy od Bożego Narodzenia, sprzedawcy za pomocą Royal Mail mogą ponownie wysyłać listy i paczki ze świadomością, że wyjadą z Wielkiej Brytanii do Europy. Bądźcie jednak świadomi, że wszelkie przesyłki, które przekroczą kanał La Manche po 31 grudnia będą wymagały dodatkowych informacji celnych, pomimo porozumienia o wolnym handlu zawartego między Wielką Brytanią, a UE. Również pozostali kurierzy i przewoźnicy najpóźniej w pierwszych dniach nowego roku planują powrócić do przyjmowania i przewożenia paczek do i z UK. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.