E-Commerce w czasach koronawirusa. To musisz wiedzieć! (Ostatnia aktualizacja: 27.05.2020, 08:40)

Niniejszy artykuł stanowił w okresie kryzysu spowodowanego przez pandemię koronawirusa codziennie aktualizowany liveticker o utrudnieniach i możliwościach, jakie sprzedawcom pozostały w sprzedaży transgranicznej. Na chwilę obecną wszystkie utrudnienia zostały zlikwidowane i brak znaczących utrudnień. Jeżeli sytuacja się zmieni, to natychmiast artykuł zostanie zaktualizowany. Dziękujemy za śledzenie i udostępnianie!


19.05.2020

Amazon we Francji otrzymał zgodę na wznowienie wysyłki ze wszystkich swoich magazynów na terenie Francji, bez ograniczeń kategorii. Przez ponad miesiąc Amazon w tym kraju był objęty zakazem wysyłki ponad 50% wszystkich magazynowanych kategorii produktów.

5.05.2020, 08:40

eBay opublikował trendy w sprzedaży dla rynku amerykańskiego (ebay.com). Bez wątpliwości kupujący szykują się z każdym cieplejszym dniem na lato w domu, na balkonie, własnym ogrodzie lub na działce. Warto zatem zainteresować się produktami wyposażenia domu, ogrodu ale także zabawkami ogrodowymi, basenami oraz wszystkim, co jest potrzebne do odpoczywania w ogrodzie: leżaki, stoły i krzesła ogrodowe oraz grille wraz z akcesoriami. Więcej danych o trendach przeczytasz tutaj:

Kolejny pozytywny efekt koronawirusa dla e-commerce: Crédit Suisse szacuje, że handel online może urosnąć o 30% w 2020 roku osiągając wartość około 13 mld franków szwajcarskich. W 2019 roku e-commerce w Szwajcarii wygenerował obroty w wysokości 10 mld franków. Warto w związku z tym zainteresować się sprzedażą na marketplace’ach jak Ricardo.ch lub Galaxus.ch.

4.05.2020, 17:00

Wraz z nowym tygodniem w Niemczech otwierają sklepy stacjonarne. Początkowo planowana była zasada, że jedynie sklepy o powierzchni do 800 metrów kwadratowych. Bardzo nie na rękę było to wielu sieciom dużych centrów handlowych i domów towarowych, którzy w niektórych krajach związkowych już odnieśli sukces w sądach i będą mogli otwierać pomimo przekroczenia wielkości powierzchni 800 metrów kwadratowych. Kolejne tygodnie okażą się próbą, czy rzeczywiście spora część Niemców stale przesiądzie się na zakupy internetowe, czy może w przypadku zwłaszcza starszego pokolenia, było to jedynie tymczasowe z powodu restrykcji. Można przypuszczać, że w pierwszych tygodniach społeczeństwo “spuszczone ze smyczy” zdecyduje się na zakupy offline, bo stęsknili się za możliwością dotknięcia produktów, a to może się przełożyć na tymczasowe obniżenie obrotów. Niemniej wiele badań wskazuje na długotrwałe zmiany w stosunku Niemców do zakupów internetowych, na korzyść e-commerce.

04.05.2020, 08:00

eBay.de po raz pierwszy gościem ecommercenews.pl LIVE oraz BEOMNI 2020 LIVE. W ubiegłym tygodniu przedstawiciele eBay Malgo Krasoń oraz Bas Liethoff byli prelegentami podczas internetowej wersji przełożonej na październik konferencji e-commerce BEOMNI 2020. Widzowie mogli poznać najważniejsze fakty o rynku, zasięgu platformy oraz o najlepiej sprzedających się obecnie kategoriach produktów. Wydarzenie spotkało się z tak dużym zainteresowaniem, że zaplanowano emisję powtórki 6.05. o 19.00. Dodatkowo eBay było również gościem rozmowy z Anną Konopą, CEO Setup.pl, w ramach ostatniego wydania ecommercenews.pl LIVE. Wywiad jest do obejrzenia tutaj:

27.04.2020, 14:40

Amazon zapłaci 100.000€ za każdy produkt, który zostanie nadany z francuskiego magazynu, jeżeli nie należy do kategorii produktów najbardziej potrzebnych.

Sąd apelacyjny we Francji podtrzymał wcześniejsze orzeczenie o nałożeniu na Amazon Francja grzywny w wysokości 1.000.000 euro za każdy dzień wysyłki towarów nieistotnych z magazynów francuskich. Co więcej: sąd ten posunął się jeszcze dalej orzekając, że nałoży na Amazon.fr grzywnę w wysokości 100 000 euro za każdy produkt wysłany z magazynów francuskich do czasu przeprowadzenia oceny ryzyka w ich magazynach.

Ogłaszając zamiar nałożenia na Amazon France grzywny w wysokości 100.000 euro za każdy wysłany produkt nieistotny, Sąd Apelacyjny w Wersalu wskazał tylko kilka produktów, które Amazon France może nadal wysyłać:

  • Technika informatyczna i biurowa
  • Artykuły dla zwierząt domowych (Pet Supplies)
  • Uroda i pielęgnacja osobista (w tym urządzenia do pielęgnacji ciała) (Beauty & Personal Care (including personal care appliances))
  • Artykuły spożywcze (Grocery)

20.04.2020, 20:55

Magazyny Amazon we Francji pozostają zamknięte conajmniej do środy.
Amazon nie otwiera swoich centrów logistycznych we Francji do środy włącznie. Jest to skutek orzeczenia francuskiego sądu w sprawie rzekomych braków środków ochrony przeciwko koronawirusowi.

W zeszłym tygodniu sąd w Nanterre orzekł, że pracownicy centrów logistycznych nie są wystarczająco chronieni przed zagrożeniami związanymi z koronawirusem. Amazon zgodnie z orzeczeniem musi ograniczyć się do wysyłki produktów najwyższej potrzeby, czyli żywnościowych, higienicznych i medycznych, dopóki środki ochronne nie zostaną ulepszone. W związku z groźbą kary pieniężnej w wysokości miliona euro dziennie za każde naruszenie, firma postanowiła zamknąć magazyny i realizację zamówień (Fulfillment by Amazon) dla większości produktów.

Klienci we Francji mogą nadal zamawiać u sprzedawców, którzy sprzedają swoje towary za pośrednictwem platformy Amazon, ale sami realizują wysyłkę (Fulfillment by Merchant). Ponadto, nadal będą dostarczane produkty za pośrednictwem sieci logistycznej Amazon w innych krajach (np. Amazon.de), powiedział rzecznik prasowy Amazon w zeszłym tygodniu.


20.04.2020, 19:30

Koronawirus zmienia nawyki i przekonuje Niemców do zakupów internetowych
Z badania konsumenckiego wynika, że ponad połowa osób, które obecnie robią coraz więcej zakupów za pośrednictwem kanału cyfrowego, chce utrzymać ten rodzaj zakupów nawet po kryzysie: Na pytanie, czy po zakończeniu stosowania środków nadal będą kupować więcej w Internecie niż przed wybuchem epidemii, 52 procent odpowiedziało tak.

“Kryzys wywołany przez koronaawirus sprowadza nowych klientów do Internetu. W niektórych branżach popyt za pośrednictwem kanałów cyfrowych rośnie nawet o 300 procent”, mówi Sebastian Schoemann, partner i ekspert ds. cyfrowych w firmie doradczej ds. zarządzania Kearney. “Nasze reprezentatywne badanie konsumenckie pokazuje, że klienci, którzy przed kryzysem koronawirusa nie kupowali w internecie lub kupowali mniej w internecie, nadal chcą robić zakupy w internecie, gdy już będą otwarte sklepy stacjonarne (po kryzysie). Stwarza to duże możliwości rozwoju i utrzymania nowych grup klientów na kanałach cyfrowych”.

Jedna trzecia tych nowych cyfrowych klientów to osoby, które nigdy wcześniej nie kupowały w Internecie, a stosunkowo największy udział osób kupujących po raz pierwszy kupuje w kategoriach artykuły drogeryjne (45,9 procent), DYI/majsterkowanie (37 procent) i produkty farmaceutyczne (33,1 procent). Ponadto, 24 procent twierdzi, że od czasów kryzysu są bardziej chętni do kupowania produktów w Internecie, bez oglądania ich w sklepach stacjonarnych.


20.04.2020, 15:10

10 000 dolarów na sekundę.
Jeśli prognozy analityków okażą się prawidłowe, Amazon osiągnie zapierający dech w piersiach wzrost sprzedaży na całym świecie w pierwszym kwartale. W porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku mówi się o wzroście o 22% do 73 miliardów dolarów (67 miliardów euro) – a to odpowiada sprzedaży w wysokości 10 000 dolarów na sekundę, jak wyliczył brytyjski Guardian.

Amazon wciąż kontynuuje ograniczanie sprzedaży na swojej platformie. Nadal rozwiązane są wszystkie feed’y z porównywarkami cenowymi jak np. Idealo.de oraz strony afiliacyjne. Analitycy branżowi zgłaszają, że Amazon pierwszy raz w historii musi ograniczać ruch na stronie i sprzedaż, aby uporać się z ilością transakcji. Wiele produktów ma czas dostawy conajmniej 7-dniowy, nawet dla abonentów PRIME (dostawa tego samego, najpóźniej następnego dnia).


16.04.2020, 07:40

Sąd francuski mocno ogranicza działalność magazynów Amazon we Francji.

“W tym tygodniu poprosimy pracowników naszych centrów dystrybucyjnych o pozostanie w domu”

https://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/amazon-droht-mit-handelsstopp-in-frankreich-a-269fdb2b-00a2-4571-b816-620461f31b81

Powodem tego jest nakaz sądowy z 14.04., zgodnie z którym Amazonowi we Francji wolno dostarczać jedynie żywność, produkty higieniczne i medyczne. Marketplace nie wywiązał się ze swojego obowiązku ochrony własnych pracowników w magazynach logistycznych. W celu uniknięcia wysokich kar pieniężnych (1 mln euro dziennie), Amazon musi teraz podjąć niezbędne środki w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa – tymczasowo zamykając magazyny.

Firma została pozwana przez związek zawodowy Sud Commerce po tym, jak pracownik magazynu Amazon został zdiagnozowany pozytywnie na obecność koronawirusa. To zdarzenie w połączeniu ze zdiagnozowaniem wirusa w kilku innych magazynach, skłoniło związek zawodowy do złożenia pozwu.

Amazon informuje, że nie zgadza się z tą decyzją i stara się szybko “zrozumieć, co to oznacza dla naszych operacji we Francji”. W ciągu ostatnich czterech tygodni do francuskich magazynów rzekomo sprowadzono 1,5 miliona masek ochronnych i 27 000 litrów środka do dezynfekcji rąk. Pracownicy otrzymywali te maski, a ich temperatura była regularnie kontrolowana. Według źródeł związkowych, wewnętrzna grupa robocza zaleca zamknięcie magazynów od 16 do 20 kwietnia w celu sprawdzenia środków i procedur ochronnych.

Drzwi do francuskich magazynów mają pozostać zamknięte od dziś, ale pracownicy będą nadal otrzymywać pełne wynagrodzenie. Według rzecznika francuskiej federacji związków zawodowych CGT, Amazon chce wykorzystać zamknięcie centrów logistycznych do czyszczenia magazynów i “ponownego oszacowania ryzyka”.

Dla sprzedawców oznacza to w tej chwili brak możliwości korzystania z francuskich magazynów: ogranicza to zarówno przyjmowanie dostaw, jak i wydawanie sprzedanych na platformie produktów kurierom. Dotyka to przede wszystkim sprzedawców, którzy postawili wyłącznie na FBA we Francji, ale też wszystkich sprzedawców korzystających z PAN-EU-FBA, czyli magazynowania we wszystkich krajach “amazonowych”, w tym we Francji.

Kupujący nadal będą mogli znaleźć i zamówić produkty, których najbardziej potrzebują na Amazon.fr, zwłaszcza dzięki elastycznym działaniom Amazon w Europie oraz Merchant Fulfillment Network. Jeśli posiadasz listingi FBA we Francji oraz zapasy tych produktów, znajdujące się w centrum fulfillmentowym poza Francją, Twoje oferty będą nadal dostępne na Amazon.fr.

Amazon.fr

14.04.2020, 09:40

Amazon nareszcie potwierdził, że również zawiesza ocenianie kont sprzedawców za niemożność realizacji niektórych zamówień z powodu pandemii koronawirusa:

Podobnie jak Amazon pracuje nad przywróceniem naszych możliwości realizacyjnych do normalnego funkcjonowania, słyszeliśmy od wielu z Was, którzy również stoją przed wyzwaniami w prowadzeniu działalności. Aby chronić Twoje konto i upewnić się, że te trudności związane z łańcuchem dostaw i realizacją zamówień nie mają wpływu na stan Twojego konta, od 20 marca przestaliśmy zawieszać konta sprzedaży z powodu wysokiego wskaźnika anulowania lub wysokiego wskaźnika opóźnionych wysyłek. Ze skutkiem natychmiastowym zaprzestajemy również zawieszania kont sprzedaży z powodu wysokiego wskaźnika wadliwych zamówień. Zmiany te będą obowiązywać do 15 maja. Będziemy kontynuować ocenę sytuacji i poinformujemy Państwa o ewentualnym dalszym przedłużeniu tego terminu.

Amazon (https://sellercentral.amazon.de/forums/t/aussetzen-der-kontosperrung-fur-die-bestellleistung/283948?)

Ale uwaga! Amazon informuje (=ostrzega), że składanie wiarygodnych obietnic co do terminu dostawy dla klientów, pozostaje wciąż bardzo ważne. Radzimy nie polegać wyłącznie na powyższym ogłoszeniu, Amazon często mówi “A” i robi “B”. Jeżeli nie jesteś w stanie realizować swoich zamówień zgodnie z terminem w swoich ustawieniach, lepiej przejdź na tryb urlopowy (pisaliśmy o tym na początku tego live-ticker’a).


09.04.2020, 08:46

Niemcy (teraz bardziej niż kiedykolwiek) uwielbiają swoje markety budowlane i projekty budowlane. Rynek produktów dla majsterkowiczów generuje roczne obroty w wysokości 50 mld euro. Mimo sporych szans, z uwagi na kryzys koronawirusa trudny czas wybrał sobie francuski marketplace ManoMano do wejścia na rynek w Niemczech. Platforma, która ma zdigitalizować rynek DIY i budowlany, rozpoczyna podbój sąsiedniego kraju. Niemcy słyną z wszechobecnych stacjonarnych marketów budowlanych, które generują 90% obrotów tej branży. Posiadając 300 mln euro kapitału po niedawnym dofinansowaniu, ManoMano zamierza przejąć część rynku stawiając na sprzedaż online. Pomóc mają w tym w 30% producenci bezpośrednio, oraz w 70% sprzedawcy zewnętrzni, którzy będą mogli korzystać z tej platformy jako marketplace.


08.04.2020, 18:30

Niemcy: Skutki gospodarcze kryzysu koronawirusa stają się coraz wyraźniejsze dzięki wzrostowi sprzedaży i popytu w różnych kategoriach produktów sprzedawanych online. Branża mody przeżywa gwałtowny spadek podczas gdy równocześnie sprzedawcy mebli doświadczają obecnie zwiększonego popytu.

W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż w stacjonarnym handlu modą spadła o 26 proc., w marcu nawet o 60 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – podaje Spiegel/dpa. Jedną z przyczyn są oczywiście zamknięte sklepy stacjonarne, co spowodowało, że w marcu brakowało około dwunastu dni sprzedażowych. Już w styczniu i lutym rozwój sprzedaży spadł od dwóch do pięciu procent. Co ciekawe, również w sprzedaży internetowej obroty spadły podobnie w tych kategoriach.

Według Gesamtverband Textil+Mode (Niemieckie Stowarzyszenie Producentów Tekstyliów i Mody) sprzedaż z branży mody spadła do tej pory aż o 85 procent lub więcej. Ponadto 80 procent ankietowanych przez Stowarzyszenie sprzedawców wprowadziła pracę w niepełnym wymiarze godzin (-37%).

Druga strona medalu: Internetowi sprzedawcy mebli obserwują zwiększony popyt. Marketplace z meblami – Home24 odnotował znaczny wzrost sprzedaży, co wg prezeza Marca Appelhoffa, było również dla nich samych zaskoczeniem. Wzrost sprzedaży przekroczył wszelkie oczekiwania i plany na ten okres. Wiele wskazuje na to, że zwiększony popyt na meble jest spowodowany przejściem przez bardzo dużą ilość osób na home office. Jak długo będzie trwał zwiększony popyt, nie jest możliwe do przewidzenia według Home24. Również IKEA zgłasza ponad trzykrotny wzrost sprzedaży mebli, co niestety nie rekompensuje strat z braku handlu stacjonarnego.


07.04.2020, 18:30

Niemcy, eBay.de: Drożdże droższe od srebra.
Oprócz papieru toaletowego, mąki i makaronu, a także mydła, istnieje jeszcze jeden produkt, na który w czasach kryzysu koronawirusa jest zadziwiająco duży popyt. Tymczasowo nie jest już nawet dostępny w żadnym supermarkecie i są nimi… drożdże. Świeże lub suche drożdże są potrzebne do samodzielnego wypieku chleba, bułek lub ciast. Podobnie jak w przypadku innych produktów, gdzie występują niedobory ze względu na niepotrzebne gromadzenie zapasów, niektórzy widzą wielką szansę. Obrońcy praw konsumentów ostrzegają już przed zawyżonymi cenami żywności, zwłaszcza w Internecie.

Przede wszystkim prywatni sprzedawcy na eBay okazują się być najbardziej pazernymi. Siedem gramów suszonych drożdży za 10 Euro plus koszty wysyłki, to nierzadki widok. Okazuje się, że drożdże w tej chwili przewyższają cenę srebra, które kosztuje około 43 Centów za gram. Najdziwniejsze jest to, że w sklepach, supermarketach oraz piekarniach wcale nie brakuje chleba, bułek czy ciast…


06.04.2020, 07:30

Kryzys spowodowany pandemią koronawirusa odcisnął swoje piętno również na Amazonie: Według doniesień medialnych, marketplace zamierza przełożyć tegoroczny dzień walki o specjalne okazje, czyli Prime Day. Jak donosi Reuters, ten dzień znany z super-okazyjnych cen, ma zostać przesunięty w tym roku o co najmniej jeden miesiąc, do sierpnia. Reuters odwołuje się do notatek z wewnętrznego spotkania w Amazonii, które jak twierdzi Reuters. Sama Amazon nie potwierdził jeszcze przełożenia Prime Day.

W ostatnich tygodniach Amazon i sprzedawcy na Amazon odnotowali silny wzrost sprzedaży i platforma nadała priorytet najczęściej zamawianym produktom w swoim programie FBA. W przypadku niektórych niegdyś dobrze sprzedających się produktów, czas dostawy wydłużył się do jednego miesiąca lub nawet więcej.

W takiej sytuacji Prime Day przyczyniłby się do jeszcze większego obciążenia centrów dystrybucyjnych. Przeniesienie go może natomiast kosztować Amazona dużo pieniędzy: według przecieków około pięciu milionów produktów musiałoby pozostać w magazynach dłużej, co wiąże się z kosztami. Zmiana daty Prime Day obciąży również sprzedawców na marketplace, którzy dopiero później będą mieli szansę na olbrzymi skok w obrotach, jaki się wiąże z Prime Day. W ubiegłym roku sprzedawcy na Amazon wygenerowali tego dnia dwa miliardy dolarów.


03.04.2020, 06:30

Amazon przerwał ciszę:

COVID-19 ma wpływ na miliony ludzi i firm na całym świecie. Obecnie koncentrujemy się na świadczeniu klientom ważnych usług poprzez dostarczanie produktów o wysokim zapotrzebowaniu, a jednocześnie wdrażamy kompleksowe środki bezpieczeństwa i higieny pracy dla naszych pracowników w całej naszej sieci, aby zapewnić im zdrowie. Dziękujemy za zrozumienie.

Komentarz Amazona w sprawie ograniczeń z ostatnich tygodni w mailu do sprzedawców

Nie wiadomo, czy ze względu na presję mediów oraz sprzedawców, a może i po prostu ze względu na pozytywny przykład, jaki dają eBay oraz inne marketplace’y – Amazon w końcu się odezwał i zapowiedział skromne udogodnienia dla sprzedawców! Dotyczą przede wszystkim sprzedawców korzystających z Fulfillment by Amazon:

Pierwsze z nich to umorzenie opłat za długoterminowe magazynowanie, należnych 15 kwietnia 2020 r., za stany magazynowe w USA i Europie.

Drugie: Amazon zrzeka się opłat za przechowywanie produktów przechowywanych w ostatnich dwóch tygodniach marca w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce i Republice Czeskiej.

Dodatkowo Amazon ogłosił zmiany w swojej polityce dotyczącej statystyk konta, “aby proaktywnie złagodzić wpływ kryzysu”. Jak to będzie wyglądało w praktyce, jeszcze się okaże. Z doświadczenia wiemy, że lepiej nie zdawać się na łaskę Amazon i zalecamy spełniać wszystkie wymagania dot. utrzymania zdrowych statystyk kont: nie anulować zamówień, wysyłać zgodnie z zadeklarowanym czasem obróbki zamówień oraz unikać sporów z kupującymi.

Naszym głównym celem jest pomoc naszym partnerom handlowym (przypis redakcji: sprzedawcom) w czasie kryzysu. Dopóki pandemia będzie trwała, będziemy uważnie śledzić sytuację i pracować nad zmniejszeniem jej wpływu na naszych partnerów handlowych, jednocześnie spełniając podstawowe potrzeby klientów oraz podejmując działania mające na celu ochronę zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników.

https://sellercentral.amazon.de/gp/headlines.html?id=1369096619265767784&ref=nslp_at_0_1369096619265767784_ttl_rf_related_news_1

02.04.2020, 18:30

Otto.de zaczyna przyjmować sprzedawców w trybie automatycznym.
Jak informuje Otto.de, zautomatyzowane przyjmowanie jest od teraz realizowane na żywo i powinno znacznie skrócić czas uruchomienia nowych sprzedawców.

W najlepszym przypadku, nowy sprzedawca może zarejestrować się u nas w ciągu dwóch godzin, a następnie zacząć sprzedawać swoje produkty na otto.de. Spodziewamy się, że średnio ten zazwyczaj będzie to trwało od dwóch do trzech dni. Do tej pory proces ten trwał niekiedy kilka tygodni

Robert Schlichter, dyrektor ds. zarządzania partnerami w Otto.

Dla sprzedawców oznacza to dwie duże zmiany. Pierwsza: od teraz sprzedają oni na Otto.de we własnym imieniu i na własny rachunek. I po drugie: “Dotychczas partnerzy mogli dodawać do asortymentu jedynie swoje produkty. Od teraz mogą również sprzedawać produkty, które już istnieją”. Stanowi to zdecydowaną poprawę dla samej platformy Otto. Do tej pory, jak przyznaje Schlichter, rejestracja w Otto często nie była łatwa dla partnerów. “Otrzymywaliśmy w tym samym czasie zapytania w ilościach nawet czterocyfrowych.”. W ciągu ostatnich trzech miesięcy połączyło się 250 partnerów, już więcej niż w całym ubiegłym roku.Dalsze plany są dość ambitne, jak wyjaśnia Schlichter: “Spodziewamy się, że dzięki automatycznemu połączeniu w trybie samoobsługowym w 2020 roku będziemy mieli co najmniej 1000 dodatkowych partnerów”.

Jak ogłoszone usprawnienia działają w praktyce, więcej szczegółów oraz informacji o wymaganiach dla sprzedawców wkrótce na ecommercenews.pl.

Otto.de bez wątpliwości jest kolejną opcją, aby teraz zadbać o dywersyfikację swojej sprzedaży. Rozwój wydarzeń w ostatnich tygodniach spowodowały potrzebę rozproszenia sprzedaży poprzez zwiększenie ilości kanałów przede wszystkim u sprzedawców, którzy postawili jedynie na Amazon:


02.04.2020, 08:30

Ebay.de i Shopify ogłosili nową współpracę.
Dzięki temu sprzedawcy Shopify będą mogli wysyłać i sprzedawać swoje produkty na Ebay bezpośrednio ze swojego konta. Pozwoli to sprzedawcom “wejść na nowy, znacznie większy rynek”, jak twierdzi Ebay. Marketplace odwołuje się do swoich 18 milionów klientów w Niemczech, którzy są teraz łatwo dostępni dla użytkowników Shopify. Jest to pierwsza współpraca pomiędzy Shopify a eBay w Niemczech.


31.03.2020, 08:30

eBay wydłuża okres czasu, w którym aukcja może mieć status “brak zapasów” bez utraty historii sprzedaży. Dotychczas maksymalny okres wyzerowanych stanów magazynowych wynosił 90 dni od sprzedania ostatniej sztuki produktu w danej aukcji. W związku z pandemią koronawirusa, eBay wydłużył ten czas do 180 dni. Oznacza to, że jeżeli sprzedawca ma problemy z dostawami, ma dwukrotnie więcej czasu, aby wznowić sprzedaż bez utraty historii sprzedaży (komunikat o sprzedanych ilościach oraz pozycja w rankingu).


30.03.2020, 11:30

Dobra wiadomość dla sprzedawców na Amazon, którzy korzystają z magazynowania i wysyłki realizowanej przez Amazon (FBA). Ograniczenie możliwości dosyłania do magazynów Amazon produktów (oprócz kilku kategorii, uznanych przez marketplace za niezbędne w obecnym kryzysie, zostaje stopniowo uchylane. Priorytet dla kategorii “niezbędnych” pozostanie natomiast conajmniej do 15. kwietnia. Ale już teraz coraz więcej sprzedawców może tworzyć plany dostawy z produktami pozostałych kategorii. Każdy sprzedawca powinien teraz sprawdzić, czy już może stworzyć plan dostawy.

Tutaj można sprawdzić, jakie produkty mogą zostać już teraz uzupełniane w magazynach FBA.

Nawet jeżeli już możesz zwiększyć stany swoich produktów w magazynie FBA, to należy pamiętać o ograniczeniu wagi paczek do 15kg. To ograniczenie jest spowodowane utrzymywaniem minimalnego odstępu między pracownikami w magazynie.


27.03.2020, 18:30

Amazon odcina źródła zewnętrznego ruchu na swoją platformę. Aby zredukować obciążenie dla logistyki oraz całego działania marketplace’u, Amazon tymczasowo odciął porównywarki cenowe jak np. Idealo.de, Billiger.de. Odcięte zostały również feed’y afiliacyjne. Będzie to miało bez wątpliwości wpływ na sprzedaż, bo mniej osób teraz trafi na Amazon.

Przypominamy, że już 25.03. informowaliśmy o tym, że Amazon ogranicza lub uniemożliwia korzystanie z kuponów rabatowych oraz przedłuża w licznych listingach czas dostawy na conajmniej tydzień. Jest to nowość, bo do tej pory co prawda pojawiły się ograniczenia w dostawach do magazynów Amazona (FBA), ale Amazon jeszcze z nich wysyłał cały towar. Teraz mamy do czynienia ze znaczącym ograniczeniem większości kategorii.

Przypominamy o naszym artykule, który na przykładzie dwóch sprzedawców pokazuje, jak ważnym jest aby nie uzależniać się od Amazon:


27.03.2020, 14:30

Koronawirus nie powstrzymuje bezwzględne kancelarie od upominania sprzedawców w Niemczech. Związek IDO, który rzekomo stoi na straży ochrony konsumentów, przede wszystkim znany jest z utrudniania sprzedawcom życia rozsyłając upomnienia. Niestety nawet w bardzo ciężkich dla sprzedawców ostatnich tygodniach, sprzedawcy muszą wciąż być czujni i unikać przynajmniej tych najczęstszych powodów do upomnień. Są nimi w ostatnich dniach głównie brak rejestracji opakowań oraz sprzeczne informacje na eBay: 30 dni na odstąpienie od umowy w regulaminie zwrotów oraz 1 miesiąc w ustawieniach aukcji.


26.03.2020, 19:00

Amazon wydłuża okres odstąpienia od umowy/zwrotu większości u produktów na Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.fr, Amazon.it, Amazon.nl oraz Amazon.com.tr

Większość przedmiotów zamówionych w którymkolwiek z tych miejsc w okresie od 15 lutego 2020 r. do 30 kwietnia 2020 r. można obecnie zwrócić do 31 maja 2020 r.

Jeszcze inne regulacje na Amazon.es:

Większość przedmiotów zamówionych na Amazon.es po 15 lutego 2020 r., kupujący będą mogli zwrócić przez 30 dni po oficjalnym przywróceniu obecnie ograniczonej swobody przemieszczania się w Hiszpanii. Proszę zwrócić uwagę, że zgodnie z ustawą dekretu królewskiego z dnia 18 marca, terminy zwrotu produktów są zawieszone.


25.03.2020, 17:20

Wiemy, że wielu z Państwa stoi w obliczu niepewności i wyzwań, ponieważ wiele się zmieniło przez COVID-19. Chcielibyśmy Państwu pomóc, aby Państwa firma mogła jak najsprawniej kontynuować działalność w najbliższych miesiącach.

https://community.ebay.de/t5/eBay-Mitteilungen/Zahlungsaufschub-für-Ihre-nächste-eBay-Rechnung-jetzt-möglich-DE/ba-p/4084454

Jeśli jesteś profesjonalnym sprzedawcą w serwisie eBay, możesz do godziny 8:59 w sobotę, 11 kwietnia 2020 roku złożyć wniosek o odroczenie płatności . Proszę zapisać w ulubionych tą stronę internetową i po 3 dniach roboczych od złożenia wniosku możesz na niej sprawdzić wynik rozpatrzenia wniosku.

Jesteśmy również świadomi, że działania mające na celu ochronę płynności finansowej mogą być dla Państwa pomocne. W związku z tym proponujemy, abyś jako sprzedawca mógł odroczyć opłaty za sprzedaż o 30 dni.

https://community.ebay.de/t5/eBay-Mitteilungen/Zahlungsaufschub-für-Ihre-nächste-eBay-Rechnung-jetzt-möglich-DE/ba-p/4084454

Okres odroczenia to jeden cykl rozliczeniowy, płatny w ciągu dwóch kolejnych cykli rozliczeniowych. Opłaty odroczone są należne wraz z następną oraz kolejną fakturą.

W praktyce oznacza to w przypadku akceptacji wniosku w dniach 25.03.-31.03.2020, że 50% aktualnych opłat znajdzie się w fakturze z 30.04., a pozostałe 50% w fakturze z 31.05.

Jeżeli wniosek zostanie zaakceptowany w dniach 1.04.-10.04.2020, to 50% obecnego okresu rozliczeniowego będzie należne wraz z fakturą z 31.05., a pozostałe 50% od 30.06.2020.

Wymagania:

  • Jesteś zarejestrowany jako sprzedawca profesjonalny w serwisie eBay przez okres dłuższy niż 30 dni.
  • Nie ma żadnych ograniczeń dotyczących Twojego konta w serwisie eBay

Warunki uczestnictwa zawierają informacje o tym, które z opłat są uwzględnione.

Jesteśmy zobowiązani do pomocy naszym sprzedawcom w tym trudnym czasie. Chcemy zdjąć z nich część presji i dać im elastyczność, której potrzebują, aby utrzymać swój biznes w ruchu.

Dziękujemy za sprzedaż na eBayu.
Zespół eBay

https://community.ebay.de/t5/eBay-Mitteilungen/Zahlungsaufschub-für-Ihre-nächste-eBay-Rechnung-jetzt-möglich-DE/ba-p/4084454

25.03.2020, 16:55

Amazon wyświetla od dzisiaj powiadomienie mówiące o tym, że została wyłączona możliwość uruchomienia kampanii z kuponami zniżkowymi/voucher’ami. Wszystkie wcześniej stworzone kupony zostają wstrzymane i zostaną zatrzymane. Tak przynamniej mówi komunikat w języku angielskim. Komunikat w języku niemieckim natomiast mówi to samo z tym wyjątkiem, że już aktywne kampanie mają działać aż do wyczerpania zapasów stanów magazynowych. W obu komunikatach jest mowa o tym, że te zasady mają zastosowanie do 5. kwietnia 2020.

Informacja w Sellercentral w zakładce kuponów

Na Amazon.de sprawdziliśmy wybrane listingi i opcja kuponów jest wciąż aktywna:


25.03.2020, 14:44

Rakuten wprowadza dodatkowe wsparcie i ulgi dla nowych sprzedawców. Kolejny marketplace rozpoznał potrzebę wsparcia sprzedawców stacjonarnych lub dotkniętych restrykcjami na Amazon, którzy chcieliby zwiększyć swoje portfolio kanałów o kolejny. Rakuten nowym sprzedawcom, którzy się rejestrują od 24.03. do 12.04.2020 przez cały pierwszy rok nie będzie pobierało miesięcznej opłaty podstawowej, która normalnie wynosi 39€. Dodatkowo nie zostanie pobrana jednorazowa opłata aktywacyjna dla nowych kont, co oznacza kolejną oszczędność w wysokości 49€.

Jest to obok eBay drugi marketplace, który ma rzeczywiste ulgi mające na celu wspierać najbardziej dotkniętych kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa. Przypominamy, że eBay przygotował również kilka takich ulg, o których pisaliśmy już 23.03. Jako sprzedawca na Rakuten można się zarejestrować tutaj, a zniżkę na opłaty otrzymasz korzystając z kodu: “EMPOWER2020


25.03.2020, 07:50

eBay wprowadza kolejne ograniczenia sprzedaży produktów: od 24.03. jest to pokarm dla dzieci oraz papier toaletowy, a od 26.03. tampony, pieluchy oraz chusteczki higieniczne. Ograniczenia dotkną przede wszystkim prywatnych sprzedawców – ich oferty zostaną zakończone lub usunięte. Również część sprzedawców profesjonalnych zostanie wyłączona, jeżeli ich ceny są wygórowane. Kolejne próby wystawiania produktów mogą spowodować blokady lub usunięcie konta sprzedawcy.

Obowiązek deklaracji VAT’owskich nadal trwa we wszystkich krajach UE. We wszystkich krajach UE, w których sprzedawcy są zobowiązani do odprowadzania VAT’u, nie ma zmian lub zwolnień z tego obowiązku. W tej chwili wszelkie ulgi podatkowe w krajach unijnych nie dotykają zagranicznych sprzedawców.

DPD przewozi mniej paczek. Pomimo zwiększonej sprzedaży B2C do osób prywatnych, które teraz przede wszystkim robią zakupy w sieci, DPD odczuwa spadek ilości paczek. Wg prezesa DPD Niemcy, Erica Malitzke, jest to spowodowane znaczącym spadkiem przesyłek B2B.


24.03.2020, 17:30

eBay wprowadza ograniczenia na sprzedaż maseczek ochronnych, środków do dezynfekcji rąk oraz chusteczek dezynfekujących. Sprzedawcy takich produktów otrzymali e-mail, w którym zostali poinformowani o tym, czy mogą dalej sprzedawać produkty tych kategorii. Tylko dopuszczeni sprzedawcy mogę je od teraz sprzedawać. Chodzi o to, aby uniknąć wygórowanych cen za produkty teraz najbardziej potrzebne, dlatego sprzedawcy o wygórowanych cenach są wykluczani ze sprzedaży


23.03.2020, 06:30

eBay to pierwszy marketplace, który rzeczywiście wspiera teraz sprzedawców

Odroczenie płatności prowizji od sprzedaży

eBay pokazuje, że traktuje sprzedawców jak partnerów i zgadza się na 30 dniowe odroczenie płatności za prowizję od sprzedaży. 25.03. na stronach pomocy eBay opublikuje dodatkowe informacje w tej sprawie, które tutaj również przedstawimy.

eBay rezygnuje z ewentualnego obniżania statusu konta aż do 20 czerwca! 

Super wiadomość dla wszystkich sprzedawców na eBay! Jak już rano zapowiadaliśmy, eBay postanowił zrezygnować z comiesięcznej oceny statusu konta aż do 20 czerwca. Oznacza to, że ewentualne opóźnienia lub anulowane transakcje w najbliższym czasie nie skutkują obniżeniem statusu konta do “Überdürchschnittlich/powyżej przeciętnego” lub “Unterdurchschnittlich/poniżej przeciętnego”. Jutrzejsza ocena kont odbędzie się jeszcze, ale kwietniowa i w maju już nie. 

Przypominamy, że status sprzedawcy i statystyki konta mają ogromny wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania oraz tym samym na sprzedaż na eBay’u.

Więcej informacji po niemiecku znajdziesz tutaj.
Oraz w okrojona wersja w języku polskim tutaj.

Wszyscy nowi sprzedawcy otrzymują Premium-Shop przez 6 miesięcy gratis!

Sprzedawcy, którzy teraz chcą rozszerzyć swoje kanały sprzedaży o eBay, otrzymują atrakcyjną ofertę i mogą przez 6 miesięcy za darmo skorzystać z abonamentu Premium-Shop.

Szybszy onboarding dla nowych sprzedawców stacjonarnych

Jeżeli jeszcze nie jesteś sprzedawcą na eBayu, to teraz może być idealny moment na rozpoczęcie sprzedaży. eBay deklaruje wsparcie i szybki onboarding dla nowych sprzedawców. Ma on polegać na dodatkowym supporcie oraz rezygnacji z kosztów prowizji do 20. czerwca! Ta oferta dotyczy sprzedawców stacjonarnych, którzy są wyjątkowo boleśnie dotknięci pandemią.

Więcej informacji znajdziesz tutaj w oficjalnej wiadomości wiceprezesa eBay Deutschland, Olivera Klincka.


22.03.2020, 23:10

Włochy i Francja: Amazon ogranicza wysyłkę większości kategorii z własnych magazynów (FBA)
Zgodnie z komunikatem serwisu informacyjnego Reuters, Amazon wstrzymuje wysyłkę nieistotnych produktów we Włoszech i Francji. Jest to kolejny etap walki z kryzysem wywołanego przez pandemię koronawirusa.

“Effective immediately, Amazon will stop receiving FBA (fulfillment by Amazon) orders from customers on non-essential products on its Italy (Amazon.it) and France (Amazon.fr) site, so that operations employees can focus on fulfilling and delivering on the orders that consumers need the most now,”

Treść wiadomości wysłanej przez Amazon.com do sprzedawców w Chinach

Jak już pisaliśmy 20.03.2020, Amazon uważa żywność, produkty dla niemowląt, zdrowie i artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki i pielęgnację osobistą, artykuły przemysłowe, naukowe i dla zwierząt domowych, za produkty niezbędne i będzie je dalej w tych krajach nadawać ze swoich magazynów.

W chwili obecnej regulacje dotyczą tylko tych dwóch najbardziej dotkniętych pandemią rynków. Działanie to można jednak interpretować również jako zwiastun dla pozostałych rynków, jeżeli wirus dalej będzie się rozprzestrzeniać. Najpóźniej teraz jest najwyższy czas na dywersyfikację magazynowania towaru! Skorzystaj z dodatkowych możliwości, jak eBay Fulfillment oraz usługodawcy w kraju, jak np. Świat Przesyłek lub 3LP.


21.03.2020, 07:30

FBA nie obsługuje już produktów powyżej 15kg
Przedmioty o wadze powyżej 15 kg nie są obecnie przetwarzane przez Magazyny Amazona, ponieważ do tego celu potrzebnych jest 2 pracowników, a minimalny dystans 1 metra nie może być zachowany. W związku z tym nie jest też możliwe dokonywanie wysyłkI takich produktów z powrotem do sprzedawcy.


20.03.2020, 12:52

Amazon dotrzymuje obietnicy i rzeczywiście dopuszcza dosyłanie produktów z kategorii wyłączonych blokadą. Przypominamy, że produkty w kategoriach:

  • Produkty dla niemowląt (Baby Products)
  • Zdrowie i gospodarstwo domowe (Health & Household)
  • Uroda i pielęgnacja osobista (w tym urządzenia do pielęgnacji ciała) (Beauty & Personal Care (including personal care appliances))
  • Artykuły spożywcze (Grocery)
  • Przemysłowe i naukowe (Industrial & Scientific)
  • Artykuły dla zwierząt domowych (Pet Supplies)

Kategoria “Produkty dla niemowląt (Baby Products)” została przez nas pomyślnie przetestowana i dostawa jest możliwa.


19.03.2020, 17:20

eBay rezygnuje z ewentualnego obniżania statusu konta aż do 20 czerwca!

Super wiadomość dla wszystkich sprzedawców na eBay! Jak już rano zapowiadaliśmy, eBay postanowił zrezygnować z comiesięcznej oceny statusu konta aż do 20 czerwca. Oznacza to, że ewentualne opóźnienia lub anulowane transakcje w najbliższym czasie nie skutkują obniżeniem statusu konta do “Überdürchschnittlich/powyżej przeciętnego” lub “Unterdurchschnittlich/poniżej przeciętnego”. Jutrzejsza ocena kont odbędzie się jeszcze, ale kwietniowa i w maju już nie.

Przypominamy, że status sprzedawcy i statystyki konta mają ogromny wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania oraz tym samym na sprzedaż na eBay’u.

Więcej informacji po niemiecku znajdziesz tutaj.

Oraz w okrojona wersja w języku polskim tutaj.


19.03.2020, 09:43

eBay Deutschland informuje nas o tym, że trwają prace nad globalnym rozwiązaniem, które ma zabezpieczyć konta sprzedawców, a przede wszystkim ich statystyk i statusu sprzedawcy. Status sprzedawcy i statystyki konta mają ogromny wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania oraz tym samym na sprzedaż. Zabezpieczenie prawdopodobnie będzie polegało na zamrożeniu systemu oceniającego konta. eBayowi zależy na tym, aby sprzedawcy w obecnej sytuacji kryzysowej spowodowanej koronawirusem, mogli skupić się na realizacji sprzedaży bez strachu przed konsekwencjami np. ewentualnych opóźnień. Prawdopodobnie eBay zastosuje też pewne formy zabezpieczenia się przed nadużywaniem obecnej sytuacji przez sprzedawców, nie należy się więc spodziewać całkowitego “bezprawia” dla sprzedawców.

Jak tylko będą znane szczegóły tych działań, dowiesz się o nich tutaj.


19.03.2020, 07:54

Amazon w czasach koronawirusa – obowiązki sprzedawców.

Amazon informuje, że uważnie śledzi rozwój wydarzeń związanych z COVID-19 i jego wpływ na kupujących, sprzedawców oraz przewoźników. Klienci nadal będą mogli dokonywać zakupów w Internecie, ale mogą one podlegać ograniczeniom. W zależności od przewoźnika, dostawy mogą być opóźnione.

Należy pamiętać, że każdy sprzedawca może tymczasowo wydłużyć czas dostawy i tym samym wydłużyć obiecany kupującemu termin dostawy, który kupujący widzi podczas dokonywania zakupu.

Co musi zrobić sprzedawca?

Dla samodzielnie realizowanych przesyłek (FBM):
Jeśli uważasz, że Twoja wysyłka może być opóźniona, kliknij tutaj, aby odpowiednio dostosować czas przetwarzania zamówienia. Jeśli zauważysz, że zamówienia są dostarczane z opóźnieniem, należy niezwłoczne powiadomić kupujących.

Dla zamówień Seller fulfilled Prime/Prime durch Verkäufer:
zalecamy utrzymywanie regularnego kontaktu z dostawcą usług wysyłkowych oraz dokładne monitorowanie czasu ich odbioru.

Jeśli Twój przewoźnik spełnia swoje regularne czasy odbioru przesyłek SFP nie jest wymagane żadne działanie z Twojej strony. Jeżeli natomiast przewoźnik nie jest w stanie odebrać przesyłki SFP lub występują opóźnienia lub problemy z wysyłką, należy wyłączyć usługę Prime przez sprzedawcę tutaj.

Spowoduje to natychmiastowe zniknięcie loga Prime ze strony produktu i wtedy możliwa jest wysyłka tych produktów na zasadach wysyłki zwykłego fulfillmentu przez sprzedawcę dowolnym przewoźnikiem.

Można też klikając tutaj przypisać ASINy z szablonu wysyłki Seller fulfilled Prime do innego szablonu wysyłki, np. regularny szablon wysyłki przez sprzedawcę. W ten sposób zmienione ustawienia będzie można w każdej chwili przywrócić.

Jeśli już wcale nie możesz przetwarzać zamówień od klientów, najlepiej aktywuj tryb wakacyjny na swoim koncie sprzedawcy, link znajdziesz tutaj. Wszystkie oferty, których wysyłkę sam realizujesz, zostaną wyłączone i nie będzie można ich już zakupić. Funkcja ta nie ma wpływu na oferty z produktami, które są magazynowane i nadawane z magazynów Amazona (Fulfillment by Amazon). Ich wysyłka odbywa się aż do wysprzedania zapasów w magazynie Amazon.

Co w sytuacji awaryjnej?

Jeśli nie możesz zrealizować już potwierdzonych zamówień, prosimy o anulowanie tych zamówień i natychmiastowe poinformowanie o tym fakcie kupujących.

Nie mamy w tej chwili informacji, aby Amazon potraktował w jakikolwiek sposób “ulgowo” niespełnianie statystyk! Spróbuj wszelkimi sposobami zrealizować zamówienia i unikaj opóźnień w wysyłce, aby uniknąć ograniczeń lub nawet blokady swojego konta!

Przypominamy, że przygotowaliśmy specjalną podstronę na temat aktualnej sytuacji wysyłki w najważniejszych krajach:

Posłuchaj również najnowszego odcinka podcastu ecommercenews.pl:


18.03.2020

Uruchomiliśmy specjalną podstronę, na której informujemy o sytuacji na rynku logistycznym w najważniejszych krajach docelowych dla polskich sprzedawców.

eBay Niemcy poważnie traktuje zmartwienia polskich sprzedawców

eBay Deutschland z wielkim zaangażowaniem współpracuje z nami, aby dowiedzieć się, jak najlepiej może wspierać polskich sprzedawców. Z informacji nam udostępnionych wynika, że w tej chwili pełna koncentracja jest na produktach codziennego użytku, żywności oraz kategorii “dom i ogród”. Produkty z tych kategorii będą znacznie wyżej pozycjonowani, niż produkty jak np. części samochodowe. eBay chce również przechwycić tych sprzedawców, którzy zostali dotknięci blokadą przyjmowania niektórych produktów przez Amazon do magazynów FBA (pisaliśmy o tym wczoraj, informacje znajdziesz poniżej). eBay Deutschland oraz Setup.pl we współpracy z Plentymarkets będzie wspierało sprzedawców w szybkim onboarding’u na eBay.de wraz z możliwością magazynowania w magazynach eBay/Fiege.

Przypominamy, że obecna sytuacja jest idealnym przykładem tego, jak ważnym jest w swojej sprzedaży postawić an wielokanałowość, omnichannel. Sprzedaż tylko na Amazon w oparciu o realizację zamówień poprzez FBA nie jest dobrym rozwiązaniem. Należy zawsze dążyć do dywersyfikacji sprzedaży najpóźniej teraz uruchomić kolejne, zapasowe i uzupełniające kanały, jak chociażby eBay.

Ponad 40-kilometrowe korki na autostradach do Polski

Przywrócenie kontrol na granicach między Polską a Niemcami spowodowały dzisiaj po raz kolejny korki, które od granicy ciągną się aż do berlińskiej obwodnicy autostradowej (Ring), która jest oddalona o 60km.

Kilkunastogodzinny czas oczekiwania może spowodować spowolnienie przepływu towaru, zwłaszcza zwrotów. Należy to mieć na uwadze.

Komisja Europejska zapewnia wolny przepływ towarów w UE. E-commerce wykluczony z zakazów stanu katastrofy w Bawarii

Komisja Europejska podkreślała wielokrotnie w ostatnich dniach, że będzie wspierała wolny przepływ towarów między krajami Unii Europejskiej. Trwają prace nad możliwościami wsparcia, usprawnienia oraz zachowania swobodnego i niezakłóconego przepływu towarów.

W Bawarii został ogłoszony stan katastrofy i postawił tym samym jasny znak w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Mianowie wszystkie sklepy poza niektórymi wyjątkami muszą pozostać zamknięte. Wśród wyjątków są praktycznie wszystkie podmioty, które są potrzebne do niezakłóconego funkcjonowania handlu internetowego. Stan katastrofy pozostanie przez conajmniej dwa tygodnie.

Negatywne skutki koronawirusa już widoczne w niemieckim e-commerce

Prawie 90% sprzedawców internetowych jest dotkniętych skutkami działania koronawirusa – co drugi oczekuje spadku sprzedaży. 41% już odnotowuje spadki popytu. Jest to wynik badania przeprowadzonego przez stowarzyszenie branżowe BEVH. Połowa firm oczekuje obecnie, że przynajmniej niektóre obszary zostaną tymczasowo zamknięte w ciągu roku. Podejmowane są jednak na pełnych obrotach wysiłki w celu rozdzielenia departamentów, aby w szczególności nie stwarzać zagrożenia dla logistyki.


17.03.2020

Amazon zawiesza możliwość dostawy produktów do magazynów FBA dla wielu kategorii do 5. kwietnia!

Obserwujemy wzmożone zakupy internetowe, w wyniku czego niektóre produkty, takie jak artykuły gospodarstwa domowego i artykuły medyczne, są już wysprzedane. Mając to na uwadze, tymczasowo nadajemy priorytet artykułom domowym, artykułom medycznym i innym produktom o dużym zapotrzebowaniu, które trafiają do naszych centrów Fulfillment by Amazon (FBA), dzięki czemu możemy szybciej odbierać, uzupełniać zapasy i dostarczać te produkty kupującym.

Amazon

W praktyce oznacza to, że wszystkie produkty kategorii innych, niż podane poniżej, w tej chwili nie będzie można wysyłać jako dostawa do magazynu FBA:

  • Produkty dla niemowląt (Baby Products)
  • Zdrowie i gospodarstwo domowe (Health & Household)
  • Uroda i pielęgnacja osobista (w tym urządzenia do pielęgnacji ciała) (Beauty & Personal Care (including personal care appliances))
  • Artykuły spożywcze (Grocery)
  • Przemysłowe i naukowe (Industrial & Scientific)
  • Artykuły dla zwierząt domowych (Pet Supplies)

Dotyczy to rynków USA i UE. Potwierdziliśmy też, że te same informacje są przekazywane brytyjskim sprzedawcom.

Skutki dla przedsiębiorstw korzystających z FBA

Skutki tej sytuacji są dramatyczne dla małych przedsiębiorstw, którzy nie sprzedają produktów tych kategorii. Amazon nie zawiesza sprzedaży produktów innych kategorii i nie powstrzymuje sprzedawców od uruchomienia i prowadzenia listingów z realizacją samodzielną lub przez innego zewnętrznego operatora fulfillmentu.

W najbliższym czasie, wielu sprzedawców będzie musiało zweryfikować i ewentualnie przestawić sposób fulfillment’u. Chociażby dlatego, że nie będą oni już mogli wysyłać swoich towarów do magazynów Amazon.

Amazon w USA jest już na tyle obciążony wzmożoną ilością zamówień, że postanowił zatrudnić dodatkowych 100.000 osób w swoich centrach dystrybucyjnych! Jest to bezprecedensowa sytuacja i ta decyzja z pewnością sprawi, że wielu sprzedawców Amazon zakwestionuje lojalność wobec tego marketplace’u.


17.03.2020

Komunikat eBay.de w sprawie Koronawirusa

Konsekwencje rozprzestrzeniania się koronaawirusa na całym świecie stają się coraz bardziej widoczne w naszym codziennym życiu i mogą mieć również wpływ na Państwa firmę. Bardzo uważnie monitorujemy rozwój sytuacji i jesteśmy w ścisłym kontakcie z władzami, aby informować Państwa na bieżąco.

eBay Deutschland

W przypadku tymczasowego zamknięcia firmy można wprowadzić następujące ustawienia, aby uniknąć negatywnego wpływu na status sprzedawcy (zdrowie konta):

Zmień swoje ustawienia na tryb urlopowy: ten krok jest zalecany, jeśli można łatwo oszacować, jak długo nie będziesz mógł realizować wysyłek.
Twoi klienci będą mogli nadal robić zakupy, ale przewidywany okres dostawy ulegnie zmianie na okres po Twoim zadeklarowanym powrocie.

Jeżeli nie możesz oszacować czasu, kiedy znów będziesz mógł realizować wysyłkę, korzystaj z funkcji “wyzerowania” aukcji. Po ustawieniu stanu swoich ofert na 0, Twoje oferty znikną z wyszukiwań w serwisie eBay. Twoja korzyść: chronisz swoją historię sprzedaży oraz statystyki, w przyszłości może aukcje wznowić.

Więcej informacji znajdziesz w aktualizacji z 16.03.2020.


16.03.2020

Problem z realizacją zamówień? Oto Twoje opcje, aby uratować statystyki i uniknąć blokady!

Amazon

Amazon jest marketplace’em, który budzi chyba największy strach przed blokadami konta ze względu na niewystarczający performance. Nic więc dziwnego, że otrzymujemy najwięcej zapytań odnośnie możliwie bezbolesnego rozwiązania właśnie na tej platformie.

Sprzedawcy mają do dyspozycji dwie opcje:

Tryb urlopowy 
Polega na całkowitym wyłączeniu sprzedaży FBM w wybranych wersjach krajowych. 

Pro:  
– najbezpieczniejsza opcja, gwarantuje całkowity spokój, 
– najmniejsze ryzyko dla performance, 
– włączenie trybu urlopowego nie ma wpływu na ranking listingów, 
– sprzedaż produktów FBA dalej trwa.

Contra: 
– listingi przestają się wyświetlać kupującym, którzy mogą odejść do konkurencji myśląc, że zakończyliśmy sprzedaż na Amazonie, 
– występuje całkowity brak sprzedaży, 
– należy pamiętać, aby uruchomić tryb wakacyjny 24h przed rzeczywistym zakończeniem pracy na Amazonie, 
– wciąż należy odpowiadać na wiadomości, rozwiązywać ewentualne spory itp..

Tutaj znajdziesz ustawienia urlopu na Amazon

Wydłużenie Handling Time Polega na zmianie czasu, który potrzebujemy na obróbkę zamówienia. Jest to czas między wpłynięciem zapłaconego nowego zamówienia, a jego przekazaniem kurierowi. Określa przedział czasowy (w dniach) między momentem otrzymania zamówienia, a przekazaniem przesyłki do dostawcy. Standardowy czas przetwarzania wynosi jeden do dwóch dni roboczych. 

Jeśli natomiast wynosi więcej niż dwa dni robocze, należy to tutaj zaznaczyć. 

Pro: 
– listingi nie znikają z oferty, kupujący dalej mogą dokonać zakupu i zostają poinformowani o wydłużonym czasie dostawy (ustawiony handling time + szacowany czas dostawy wg kuriera), 
– brak przerwy w zamówieniach 
– wracając z urlopu możemy cieszyć się zamówieniami i zwiększony saldem, 
– stali klienci zaakceptują wydłużony czas dostawy i nie uciekną do konkurencji. 

Contra: 
– istnieje ryzyko pogorszenia się statystyk ze względu na błąd w obliczeniu wydłużonego handling time, 
– w przypadku bardzo wydłużonego handling time można się narazić na negatywny feedback (jeżeli kupujący nie doczytają informacji o wydłużonym czasie dostawy), 
– wciąż należy odpowiadać na wiadomości, ewentualne spory itp..

Opcję handling time można znaleźć edytując listing w Inventory, w zakładce Offer:

Restock Date Data, w której sprzedawca może wysyłać obecnie niedostępne w magazynie towary. Jeżeli wpiszemy tu datę dnia po powrocie z urlopu, to kupujący otrzyma informację, że dopiero tego dnia możliwa będzie wysyłka. 

Wady i zalety są podobne do rozwiązania handling time, aczkolwiek informacja dla klienta jasno mówi, że tego produktu teraz nie ma w magazynie. Odbiór tego rozwiązania może być jednak nieco bardziej negatywny od produktu, który ma długi handling time.

eBay (eBay Shop)

Również na eBayu mamy do dyspozycji tryb urlopowy. Aktywuje się go w tym samym miejscu, gdzie również można umieścić informację dla kupujących.W tym celu należy udać się do ustawień wiadomości i ustawić tryb wakacyjny oraz umieścić wiadomość z informacją, kiedy wracamy z urlopu:

Oczywiście można również na eBayu wydłużyć okres realizacji zamówienia i dzięki temu zyskać czas na wysyłkę towaru aż do powrotu.

Cdiscount

Tryb wakacyjny na francuskim Cdiscount uruchamiamy w ustawieniach:

Rakuten

Rakuten w przeciwieństwie do Amazona, eBaya i Cdiscount odradza wyłączenia sprzedaży na czas urlopu. Zaleca jedynie wydłużenie czasu realizacji zamówień, czyli podobnie, jak na Amazonie – handling time. 

Nasze zalecenia:

  1. W przypadku korzystania z trybu urlopowego należy pamiętać o tym, że na każdym marketplace’ie wyłączenie oferty może trwać od 24 do 36 godzin!
  2. W przypadku wydłużenia czasu realizacji zamówień należy zwracać szczególną uwagę na poprawne obliczenie liczby dni.
  3. Wydłużenie czasu realizacji pociąga za sobą pewne ryzyko, ale jest zdecydowanie korzystniejsze. Klienci widzą, że jesteśmy tylko na urlopie, cierpliwi wśród kupujących będą dokonać zakupów, a gdy wrócimy z urlopu możemy się cieszyć z nowych zamówień i zwiększonego salda na koncie.