10.12.2018
eBay planuje w tym roku wprowadzić program ochrony sprzedawców. Przyznają, że dotąd zbyt jednostronnie skupiali się na ochronie kupujących. Ma się to teraz zmienić, ponieważ zauważono konieczność ochrony sprzedawców przed oszustwami ze strony kupujących (przede wszystkim w zakresie nieuczciwych zwrotów oraz fałszywych roszczeń).
Konkretne plany zostały ogłoszone w podkaście Boba Kupbensa (Vice President Seller and Marketplace Operations eBaya) oraz Scotta Cutlera (Vice President eBay USA). Mówili w nim o wynikach tego rynku w 2018 roku i o tym, co jest planowane w kolejnym. „Niezależnie od tego, czy chodzi o produkt niezgodny z opisem, czy próby wyłudzenia i oszustwa przez kupujących poprzez zwroty – wiemy, że są pewne problemy i dlatego w 2019 roku wprowadzimy środki ochrony sprzedających” – powiedział Kupbens.Cutler potwierdził również, że wprowadzone zostaną zmiany – „Ochrona sprzedawców to kolejny obszar, w którym dokonamy postępów w 2019 roku. Sprzedawcy z pewnością to zauważą”.
Do tej pory sprzedawcy na eBay mogli polegać na środkach ochrony, polegający na systemie wsparcia w przypadku braku płatności, niesłusznie wystawionych negatywnych komentarzy, oraz systemach wykrywających kupujących o zwiększonym ryzyku. Liczymy na to, że wprowadzane w tym roku nowe środki ochrony sprzedawców sprawią, że liczba pokrzywdzonych sprzedawców dalej będzie malała.