Z pracowni w salonie do międzynarodowej sprzedaży wielokanałowej – historia sukcesu my-Bagfactory

W ciągu zaledwie 10 lat małżeństwo Straussów stworzyło z my-Bagfactory firmę, której historia sukcesu jest godna uwagi: Ich innowacyjne, ręcznie robione produkty skórzane cieszą się zainteresowaniem klientów na całym świecie. W tej historii dowiesz się, jak producent unikalnych torebek skórzanych umiejętnie rozwinął się z małego sprzedawcy na eBayu do międzynarodowej sieci handlowej.

  • Start w 2007 roku
  • 40% wzrostu z roku na rok
  • Klienci z całego świata

my-BagFactory.com to zupełnie nowa koncepcja w branży torebek i torb: klienci mają możliwość wyboru spośród szerokiej gamy produktów i wizualnego dostosowania ich do własnych potrzeb i gustu. Możliwości są nieograniczone – od klasycznego wytłoczenia inicjałów aż do wyszukanego zdobienia produktu przy użyciu lakierniczej technologii airbrush – wyobraźnia klienta nie ma granic, a my-BagFactory.com zrealizuje dla nich każde marzenie. Możliwości zastosowania są bardzo różnorodne: produkty są równie popularne jako prezenty, jak i z czysto pragmatycznych powodów – np. zindywidualizowana walizka może być szybciej odnaleziona na karuzeli bagażowej na lotnisku.

Każdy znajdzie coś dla siebie – 5 marek własnych my-Bagfactory: FEYNSINN, SID & VAIN, BACCINI, FERGÉ, STOKED

Małżeństwo Straussów miało pomysł na założenie sklepu ponad 10 lat temu. Para zna branżę na wylot: Oliver Strauss przez długi czas pracował w marketingu internetowym, NiK Strauss studiowała projektowanie mody w Londynie, Mediolanie i Nowym Jorku. Oboje uwielbiają naturalny produkt, jakim jest skóra, dlatego decyzja o sprzedaży wyrobów skórzanych wykonywanych ręcznie nie była odległa.


Szybko się okazało, że sprzedaż omnichannel wymaga wydajnego systemu do jej obsług

Pierwsze własnoręcznie wykonane produkty były wystawiane w żmudnej, bo również ręcznej, pracy za pośrednictwem marketplace’u eBay. Koncepcja produktów natomiast została doskonale przyjęta przez kupujących: Połączenie jakości, zrównoważonego rozwoju, wzornictwa i uczciwych cen, możliwe dzięki braku pośredników, było tak przekonujące, że w krótkim czasie nastąpił gwałtowny wzrost sprzedaży. Pierwsze kroki firma stawiała bez żadnego programu wspierającego sprzedaż, jedynie za pomocą narzędzi eBay. Jednak w miarę wzrostu wymagań szybko okazało się, że potrzebne jest wsparcie. Przez lata młoda firma wypróbowywała różne rozwiązania – od arkuszy Excela do Turbo Listera, aż w końcu się zdecydowała na Plentymarkets.

plentymarkets bardzo nam pomógł w radzeniu sobie z rosnącą złożonością wymagań. Jesteśmy bardzo zadowoleni i na pewno nie chcielibyśmy wracać do czasów przed Plentymarkets!


Nieskomplikowana, intuicyjna sprzedaż międzynarodowa

Plentymarkets utorował drogę automatyzacji za pomocą procesów, ale również otworzył firmę na wielokanałową sprzedaż międzynarodową. Kiedy jeszcze kilka lat temu firma realizowała sprzedaż tylko na eBay, kolejnym krokiem stała się internacjonalizacja. Rynki transgraniczne, takie jak Amazon i eBay, ale także Etsy i La Redoute, oferowały możliwość oferowania już bardzo poszukiwanych, indywidualizowanych produktów skórzanych poza głównym rynkiem, jakim były Niemcy. Dzięki wielokanałowej funkcjonalności Plentymarkets, firma wkroczyła na nowe kanały: Początkowo torby były oferowane tylko w Europie, później także w USA, Kanadzie i Japonii. Sukces potwierdza rozwój firmy: właściciele mogą być dumni z 40-procentowego wzrostu rocznie, również dzięki internacjonalizacji.

my-Bagfactory Online-Shop DE
Sklep internetowy my-BagFactory działa na silniku plentySHOP i umożliwia personalizację produktów własnymi napisami i motywami.

W 2016 roku spełniło się długo wyczekiwane marzenie, firma przeniosła swoją siedzibę do Monachium i wspólnie z agencją ONEDOT wdrożyła własny sklep internetowy my-BagFactory.com, który został szybko nagrodzony nominacją do nagrody plenty Award 2017. Sklep już osiągnął dobre wyniki sprzedaży w okresie świątecznym, a firma ma również wiele planów na przyszłość związanych z witryną – na przykład, internacjonalizacja jest również w planach sklepu w najbliższej przyszłości. Dalsze plany nie zostały jeszcze ujawnione. Jedynie w kwestii wielokanałowości Oliver Strauss zdradza, że firma już teraz przygląda się innym potencjalnym rynkom. Jednak to, jak i kiedy te plany zostaną zrealizowane, jest wciąż trzymane w tajemnicy.

Wir sind gespannt auf den weiteren Weg von my-BagFactory.com und wünschen für die Zukunft alles Gute!

Adblockery mogą zakłócać korzystanie z ecommercenews.pl. Prosimy wyłączyć adblocker lub dodać tę stronę do białej listy.