6.10.2020
10 tys. dodatkowych pracowników na okres świąteczny
Amazon już od miesięcy planuje nadchodzący sezon świąteczny. „Święta Bożego Narodzenia w połowie lipca” – bo wraz z gorącymi i letnimi temperaturami na zewnątrz zaczyna się już gorąca faza bożonarodzeniowego biznesu. Obejmuje w tym roku również zatrudnienie 10 tys. dodatkowych pracowników sezonowych w Niemczech, którzy mają wspierać swoich kolegów w centrach logistycznych w okresie świątecznym. Ponadto, partnerzy logistyczni Amazona zatrudniają tysiące pracowników sezonowych na potrzeby działalności świątecznej. Amazon zatrudnia obecnie 16 tys. stałych pracowników w logistyce na terenie całych Niemiec. Ponad połowa z nich pracuje dla Amazona od pięciu lat lub dłużej.
Real.de zmienia się w Kaufland – zmiana nazwy w przyszłym roku
Grupa Schwarz przejęła od SCP Group marketplace Real.de. Klienci i sprzedawcy detaliczni z trzeciej największej niemieckiej platformy nadal będą mieli dostęp do usług oferowanych przez Real.de. Oprócz szerokiego asortymentu własnego, nieżywnościowego, obejmującego ponad 300 tys.artykułów, klienci mogą wybierać spośród ponad 19 mln artykułów oferowanych przez sprzedawców na tym rynku. Przemiana platformy na nazwę Kaufland oraz dalszy rozwój usług dla klientów i sprzedawców planowane są na nadchodzący rok.
Konsumenci niemieccy w handlu – aktualne nastroje
Barometr Konsumpcji HDE jest publikowany co miesiąc i opiera się na badaniu 2 tys. osób na temat ich skłonności do zakupów, do oszczędności, sytuacji finansowej i innych czynników związanych z konsumpcją. Nie przedstawia on aktualnych zachowań konsumenckich, ale raczej oczekiwany nastrój w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Chociaż barometr konsumpcji HDE nadal rośnie, oczekiwania dotyczące dochodów maleją, a skłonność do zakupów nieznacznie spada.
Konsumenci są obecnie konfrontowani z różnymi trendami, które wskazują na różne kierunki. Z jednej strony wzrost zakażeń koronawirusem. Jednocześnie perspektywy gospodarcze w zaktualizowanych prognozach gospodarczych stają się nieco bardziej optymistyczne niż w lecie.

Rosnące obecnie liczby dotyczące infekcji w Niemczech nie miały jak dotąd żadnego znaczącego wpływu na ożywienie nastrojów konsumenckich. Pozytywna tendencja utrzymuje się również w październiku. Wskazuje na to barometr HDE, który również rośnie w tym miesiącu. Główną siłą napędową są tu bardziej optymistyczne oczekiwania konsumentów wobec całej gospodarki.
W przeciwieństwie do tego, ożywienie w oczekiwaniach co do dochodów konsumentów jest słabnące. Najwyraźniej nie widzą związku między ogólnym ożywieniem gospodarczym, a dalszą poprawą ich własnej sytuacji finansowej. Wielu z nich wciąż martwi się o własną pracę. W porównaniu z rozwojem sytuacji w ostatnich miesiącach, skłonność do zakupów i oszczędzania pozostała praktycznie w październiku niezmieniona. W związku z tym w nadchodzących miesiącach nie przewiduje się większych huśtawek wzrostu lub spadku konsumpcji.